راه‌ اندازی کسب‌ و کار اینترنتی یکی از کارهایی است که اغلب افراد در دنیا امروز، آن را انجام می‌دهند و به همین دلیل، هر کسب‌وکار در حوزه فعالیت خود، دارای رقیبان متعددی می‌باشد. در این مقاله با ما همراه باشید.برای راه‌ اندازی کسب‌ و کار اینترنتی خود به یک مشاوره حرفه ای در این زمینه نیازمندید. شما می توانید برای این منظور به سایت پشتیبان دیجیتال مارکتینگ  مراجعه نمایید.

محتوا پنهان

قدم‌ها مختلف راه‌ اندازی کسب‌ و کار اینترنتی چیست؟

راه‌ اندازی کسب‌ و کار اینترنتی دارای مراحل مختلفی است که در ادامه آن‌ها را به‌طور خلاصه بررسی می‌کنیم. گروه ما در تمام مراحل می‌توانند به شما کمک کنند. این مراحل شامل:

مرحله یک، انتخاب کسب‌وکاری برای رفع نیازها

اولین قدم در راه‌اندازی کسب‌وکار، انتخاب موضوع است. شما باید برای انتخاب نوع کسب‌وکار خود، با بازار شروع کنید و با افراد مختلف صحبت کنید تا بتوانید نیازها آن‌ها را بررسی کنید. اگر فرد تازه‌کاری در این مورد هستید، دچار اشتباه می‌شوید بنابراین بهتر است این مرحله را به گروه ما که این خدمات را ارائه می‌دهند واگذار کنید. گروه سعی می‌کند تا از انجمن‌ها مختلف دیدن کند و از طرفی کلمات کلیدی که افراد مختلف جست‌وجو کرده‌اند را بررسی می‌کند تا بتواند نیازها مردم را برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی بدانند تا بتوانند  در این قدم به شما کمک نمایند.

راه‌ اندازی کسب‌ و کار اینترنتی
راه‌ اندازی کسب‌ و کار اینترنتی

مرحله دو، نوشتن نسخه‌ای که بفروشد.

یک فرمولی برای فروش وجود دارد و اثبات شده است. این فرمول به صورت زیر می‌باشد:

  • علاقه مشتری را با استفاده از یک عنوان قانع کننده برانگیخت.
  • مشکلی که محصول حل می‌کند را شرح داد‌.
  • خود را به عنوان حلال آن مشکل تثبیت نمود.
  • از نظرات افراد مختلف درباره محصول استفاده کرد.
  • محصول را به‌طور کامل معرفی نمود و مزایا آن را بازگو کرد.
  • پیشنهاد را داد و آن را دارای یک ضمانت قوی دانست.
  • یک ضرورت را برای مخاطب ایجاد کرد.
  • محصول را به فروش رساند.

این فرمول برای فروش در راه‌ اندازی کسب‌ و کار اینترنتی بسیار ضروری است و پاسخ‌دهی دارد. انجام تمام این مراحل، نیاز است که فرد تجربه بالایی داشته باشد و اگر در آن نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از ماشاوران و متخصصین سایت پشتیبان دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

 

مرحله سوم، طراحی و ساخت وب‌سایت

پس از یافتن کسب‌وکار و راهی برای فروش، باید وب‌سایت خود را طراحی نمایید. در سایت، شما باید در کمتر از ۵ دقیقه مشتری خود را جذب کنید در غیر این صورت، او رفته است. بنابراین باید جلوه‌ها بصری و محتوا خوبی را تولید نمایید تا بتوانید بهترین تأثیر را بر روی مشتری خود داشته باشید. گروه دارای افرادی است که در این زمینه، بسیار فعال و دارای خلاقیت هستند بنابراین این مرحله را می‌توانید به گروه ما بسپارید.

مرحله چهار، استفاده از موتورها جست‌وجو برای هدایت خریداران

استفاده از موتورها جست‌وجو برای هدایت خریداران مرحله چهارم راه‌ اندازی کسب‌ و کار اینترنتی می‌باشد. برای این کار می‌توان از تبلیغات کلیکی استفاده کرد. این تبلیغات، ترافیک را به خود جذب می‌کند که مزیت بسیار بزرگی برای سایت‌ها است و نظر موتورها جست‌وجو را به خود جلب می‌کند. گروه به آسانی می‌تواند این تبلیغ‌ها کلیکی را برای شما قرار دهد تا بتوانید از آن و مزایا آن بهره‌مند شوید.

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی
راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

مرحله پنجم، قرار دادن اطلاعات در اختیار مردم

در اینترنت، اغلب مردم به دنبال اطلاعات مختلفی هستند. برای جذب این افراد می‌توان اطلاعات مختلفی را در اختیار آن‌ها قرار داد. این کار باعث افزایش ترافیک سایت و در نتیجه افزایش موتورها جست‌وجو می‌شود. این مرحله از راه‌ اندازی کسب‌ و کار اینترنتی نیاز به اطلاعات دارد که گروه، می‌تواند کلمات کلیدی ترند را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید محتوا را تولید نمایید.

مرحله شش استفاده از بازاریابی ایمیلی

در هنگام خرید بهتر است از مشتریان خود، ایمیلشان را دریافت کنید. با استفاده از این ایمیل، شما می‌توانید به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها جوایز مختلف، تخفیف و غیره بدهید و آن‌ها را به مشتریانی دائمی تبدیل کنید. از طرفی این کار باعث می‌شود مشتریان اطمینان زیادی به شما داشته باشند و افراد دیگر را دعوت کنند تا از خدمات شما بهره ببرد. از این طریق می‌توانید تعداد مشتریان خود را بیفزایید.


راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید یک ایده مناسب پیدا کنیم . ایده باید با تخصص و مهارت ما مرتبط باشد و ما توانایی انجام آن را داشته باشیم بعد از مشخص شدن ایده باید بدانیم که چگونه باید آن ایده را پیاده سازی کرده و راه اندازی نماییم قبل از بررسی این موارد باید ابتدا بدانیم که کسب و کار اینترنتی چیست و به چه نوع کسب و کارهایی ، کسب و کار اینترنتی می گویند. به طور کلی به کسب درآمد از طریق اینترنت و هر نوع فعالیتی که منجر به کسب درآمد از اینترنت شود را کسب و کار اینترنتی گفته می شود . کسب و کار اینترنتی به کسب و کاری گفته می شود که صاحب اصلی آن کسب و کار خودتان باشید و از طریق آن کسب و کار درآمد ثابت و پایداری داشته باشید هر چند که ممکن است محصولات یا خدمات سایر شرکت یا شخص دیگری را بفروشید راه اندازی کسب و کار اینترنتی مدل های مختلفی دارد که در ادامه سعی خواهیم کرد که این مدل ها را توضیح دهیم.

مدلهای کسب و کار اینترنتی:

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با فروش کالا
در این روش کسب و کار اینترنتی کالای مورد نظر بطور مستقیم و غیرمستقیم به مشتریان عرضه می شود . به طور مثال شرکتها و یا فروشگاههای اینترنتی وجود دارد که محصولات خودشان را می فروشند و هم از سایر فروشگاهها و شرکت ها محصولات را گرفته و به مشتریان می فروشند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با فروش خدمات شرکت یا موسسه

در این نوع از مدل راه اندازی کسب و کار اینترنتی خدمات مورد نظر مشتریان بصورت مستقیم و یا بصورت واسطه ارائه می شود مانند سایت های فروش فضا و دامنه ی اینترنتی ، که هم خود شرکت یا موسسه سرور برای ارائه خدمات هاست و دامین را دارند و هم اینکه از سایر شرکت ها اعم از شرکت های داخلی و خارجی بصورت واسطه ای خدمات وب هاستینگ را به مشتریان ارائه می دهند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با ارائه خدمات آموزشی و فروش محتوا:

کم دردسرترین مدل راه اندازی کسب و کار اینترنتی این مدل از کسب و کار می باشد این مدل یکی از بهتری مدل کسب و کار اینترنتی است شما در این مدل از کسب و کار می تواندی محتوا تولید کنید و درآمد حاصل کنید در این روش می توانید به صورت مستقیم و غیرمستقیم درآمدزایی کنید درآمدزایی به صورت مستقیم به این صورت است که شما محصولات آموزشی تولید کرده و پس از قیمت گذاری آن را جهت فروش در سایت قرار دهید درآمدزایی بصورت غیر مستقیم به این صورت است که شما از طریق محتوایی که تولید می کنید و در سایت منتشر می کنید و باعث افزایش ترافیک سایت می شود و می توانید از از سایت ها و شرکت های دیگر تبلیغات گرفته و درآمد کسب کنید.

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی:

قبل از بررسی مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید بدانید که ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خیلی هم مهم نمی باشد . شما نباید به دنبال ایده ای باشید که آن ایده حتماً در ایران اجرا نشده باشد البته باید این را هم بدانیم داشتن ایده تازه و یونیک خیلی می تواند بهتر باشد ولی ممکن است که پیدا کردن ایده های تازه و یونیک خیلی زمان بر باشد و شما نتوانید ایده تازه و نو را پیدا کنید پس عقلانی نیست که در صورت عدم یافتن ایده تازه و یونیک از کار مایوس شوید شما براساس علاقه و مهارت و تخصصی که دارید باید نسبت به راه اندازی کسب و کار اینترنتی سودآور اقدام کنید.

مرحله اول راه اندازی کسب و کار اینترنتی: شناسایی مهارت و توانایی

شناسایی مهارت و توانایی ها اولین اقدامی است که باید در جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی انجام دهید باید بررسی کنید و ببینید که چه مهارت هایی دارید بنابراین لازم است توانایی هایتان را شناسایی کنید تا بتوانید از آن توانایی و تخصص در کسب و کارتان بهره بگیرید. اگر تخصص و مهارت خاصی ندارید بهتر است سعی کنید در یکی از حوزه های وب تخصص پیدا کنید. شما باید دارای حداقل توانایی یک مدیر سایت و کسب و کار را داشته باشید و آن را آموزش ببینید

مرحله دوم راه اندازی کسب و کار اینترنتی: انتخاب ایده و حوزه کاری

دومین مرحله راه اندازی کسب و کار اینترنتی انتخاب ایده و حوزه کاری می باشد منظور از انتخاب ایده و حوزه کاری به این مفهوم نیست که شما باید ایده ناب و تازه ای داشته باشید بلکه ایده ای است که شما توانایی انجام آن را داشته باشید و آن ایده بتواند نیاز مردم رو برآورده بکند انتخاب ایده و حوزه کاری بر اساس تخصص و مهارت انتخاب می شود بطور مثال اگر شما در یکی از حوزه های فناوری اطلاعات تسلط دارید می توانید از آن مهارت استفاده کنید و سایت آموزش آن مهارت را راه اندازی کنید. ممکن است افراد در هیچ زمینه ای تخصص نداشته باشند و به دنبال حوزه های پرطرفدار بگردند در این حالت باید سعی کنند در زمینه آن حوزه پرطرفدار اطلاعات کافی را بدست بیاورند و متخصص شوند و یا اگر توانایی کسب مهارت و متخصص شدن در آن زمینه را ندارند باید به سمت فروش محصولات به صورت واسطه ای بروند شما می توانید با استفاده از ابزار google trends حوزه های پرطرفدار را شناسایی کنید و بدانید که اغلب مردم در گوگل به دنبال چه چیزهایی می گردند . همچنین می توانید کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل جستجو کنید و اطلاعات مفیدی در آن زمینه بدست بیاورید.

مرحله سوم راه اندازی کسب و کار اینترنتی: بررسی سایت هایی که در حیطه ایده و حوزه کاری انتخابی شما فعالیت می کنند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

بررسی شرکت ها و رقبایی که در حیطه ایده و حوزه انتخابی شما فعالیت می کنند یکی از مهمترین کارهایی است که باید قبل از شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی بایستی انجام دهید برای این منظور بهتر است سایت هایی که در حیطه ایده شما و در صفحات اول گوگل هستند را بررسی کنید شما باید میزان ترافیک سایتها ، قیمت سایت ، محتوای سایت ، و خدمات و محصولات این سایت ها را بررسی کنید . شما می توانید از افزونه الکسا تولبار برای بررسی میزان ترافیک سایت ها استفاده کنید مثلاً در ایران سایتی که الکسای ۵۰۰۰ را دارد بطور روزانه ۱۰۰۰ بار بازدید دارد. آیتم بعدی اینست که بدانید سایت مورد نظر از چه زمانی کار خود را شروع کرده است برای این منظور می توانید از سایت whois.com استفاده کنید و تاریخ ثبت دامنه سایت مورد بررسی را بفهمید از این طریق متوجه می شوید که سایت در مدت زمان فعالیتش چقدر پیشرفت کرده است محتوای سایت رقبا را نیز بررسی کنید محتوا مشخص کننده حرفه ای بودن سایت مورد نظر است اگر محتوای تولید شده توسط رقبا ضعیف باشد شما می توانید از محتوا آن را دریابید و با تولید محتوای بهتر می توانید بر رقیب پیروز شوید و اگر دارای محتوای قوی باشد باید شما سعی کنید تا محتوایی قوی تر از محتوای رقیب تولید کنید تا بتوانید با رقیبتان رقابت کنید . همچنین بررسی محصولات و خدمات سایت رقیب می تواند مفید باشد شما می توانید با پوشش دادن نقاط ضعف رقیب در سایتتان پیروز شوید.

مرحله چهارم راه اندازی کسب و کار اینترنتی: راه اندازی وبسایت

چهارمین مرحله راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، راه اندازی سایت می باشد برای راه اندازی سایت نیازی نیست زیاد هزینه کنید خودتان می توانید به راحتی وب سایت خود را راه اندازی کنید اولین مرحله برای طراحی سایت انتخاب هاست و دامنه می باشد نام دامنه باید با توجه به حوزه کاری انتخاب شود.سعی کنید هاستی را انتخاب کنید که دارای پشتیبانی خوبی باشد سعی کنید از پرسرعت بودن هاست خود مطمئن باشید برای طراحی سایت بهتر است از وردپرس استفاده نمایید وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا و سیستم سایت ساز محبوب و رایگان در دنیا می باشد.

راه اندازی کسب و کار اینترنتیهمچنین با وردپرس می توانید هر آن چیزی که در ذهنتان دارید را روی وب سایت پیاده کنید با وردپرس و امکانات و افزونه هایی که دارد می توانید به دلخواه سایت های مورد نظر خود را طراحی نمایید.

چرا بهتر است خودمان سایتمان را طراحی کنیم ؟

اولاً اگر قصد داشته باشید که سایتتان را به یک شرکت دیگر بسپارید باید هزینه های سنگینی را پرداخت کنید همچنین اگر هر مشکلی برای سایتتان پیش بیاید و یا هر تغییر و یا ویرایشی مدنظرتان باشد تا بر روی سایت انجام دهید باز باید به شرکتی که سایت شما را طراحی کرده مراجعه نمایید و باز هزینه پرداخت کنید و اگر همینطور پیش برود باید هزینه های ریز و درشت زیادی را پرداخت کنید اگر می خواهید یک کارآفرین برتر اینترنتی بشوید باید مشکلاتتان را خودتان حل کنید باید تا آنجایی که ممکن است بتوانید مشکلات سایت و کسب و کارتان را خودتان حل کنید. شما همچنین می توانید فروشگاه اینترنتی دلخواهتان را با استفاده از افزونه ووکامرس طراحی نمایید. بعد از نصب فروشگاه باید برای سایت درگاه اینترنتی بخرید شما می توانید با استفاده از سایت های واسط ، بدون مراجعه به بانک و در عرض چند دقیقه برای خود درگاه اینترنتی تهیه کنید.

چگونه برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود درگاه پرداخت آنلاین بگیریم؟

مهمترین کاری که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید در سایت خود انجام دهید پیاده نمودن سیستم پرداخت درگاه آنلاین است. شما می توانید با استفاده از سایت های واسط پرداخت اینترنتی ، بدون اینکه به بانک مراجعه کنید می توانید در عرض مدت کوتاهی برای وب سایت خود سیستم درگاه پرداخت آنلاین دریافت کنید.سایت هایی وجود دارند که دارای مجوزه ارائه چنین خدماتی می باشند شما می توانید با خیال راحت از خدمات آن ها استفاده کنید. همچنین این سایت ها با ارائه افزونه و پلاگین های آماده ای ارائه می کنند کار شما را آسان کرده اند. شما دیگر نیاز به کد نویسی ندارید! شما می توانید با نصب پلاگین مورد نظری که به شما ارائه می دهند در عرض مدت کوتاهی برای فروشگاه و کسب و کار اینترنتی خود سیستم درگاه پرداخت آنلاین ایجاد کنید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتیمرحله پنجم راه اندازی کسب و کار اینترنتی: جذب ترافیک هوشمند و هدفمند

اگر سایت شما ترافیک خوبی نداشته باشد شما نمی توانید به درآمدزایی مورد نظر برسید. با وجود آموزش های زیاد و رایگانی که برای افزایش ترافیک سایت در اینترنت وجود دارد، با این حال اکثراً فکر می کنند که برای جذب بازدید و ترافیک هدفمند حتماً باید هزینه تبلیغات بدهند. شما در اول کار نیازی نیست برای افزایش بازدید هزینه ای بپردازید شما می توانید با آموزش هایی که وجود دارد سئوی سایت را بالا ببرید وقتی که شما بطور اصولی برای سایت خود براساس کلمات کلیدی مورد نظر تولید محتوا بکنید این کار باعث می شود که سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شود و از این طریق می توانید ترافیک و بازدید سایت را بالا ببرید. ترافیک و بازدیدی که از طریق موتور جستجوی گوگل دریافت می شود برای هر سایتی مهم و هدفمند می باشد کسانی که از این طریق از سایت شما بازدید می کند به احتمال دارد پس از مطالعه سایت شما و مشاهده محصولات سایت شما به مشتری تبدیل شوند و محصول شما را خریداری کنند. شما می توانید از طریق بازاریابی محتوا مشتریان زیادی را جذب کنید.

استراتژی بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش های جذب مخاطبان و افزایش بازدید واقعی سایت می باشد بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوا جهت برطرف نمودن نیازهای مخاطبان موردنظرتان، در بازاریابی محتوا تمرکز بر روی جذب مشتریان اصل نمی باشد شما وقتی بتوانید به خوبی نیازهای مخاطبان خود را شناسایی نموده و آنها را رفع کنید همین امر باعث می شود که مخاطبان به کسب و کار شما جذب شوند.
شما با این روش می توانید روزانه هزاران مشتری واقعی برای کسب و کارتان پیدا کنید البته در بازاریابی محتوا لازم نیست شما به دنبال مشتریان بگردید آنها بر اساس نیازشان سایت شما را پیدا می کنند امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش و گزینه برای جذب بازدید بیشتر می باشد مطمئن باشید مخاطبان زیادی در شبکه های اجتماعی وجود دارند و ترجیح می دهند که وقت خود را در شبکه های اجتماعی بگذرانند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

توجه کنید که شما نباید راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را بر پایه شبکه های اجتماعی پایه ریزی کنید برای اینکه نباید از موتورهای جستجو غافل شوید و ضمناً شبکه های اجتماعی هرگز قابل اطمینان نبوده و نیستند احتمال دارد امروز باشند و فردا نباشند . از شبکه های اجتماعی فقط به منظور رشد کسب و کارتان و افزایش ترافیک سایت استفاده کنید نکته بسیار حائز اهمیت در بازاریابی در شبکه های اجتماعی اینست که هرگز به دنبال مشتریان غیرواقعی نروید این کار ممکن است تبعات منفی زیادی را در پی داشته باشد بهتر است به مخاطبان خود اجازه دهید خودشان بر اساس سلیقه و میل خود شما را دنبال کنند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی
مرحله ششم راه اندازی کسب و کار اینترنتی ساخت مشتریان وفادار:

این مرحله آخرین مرحله راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد اگر قصد دارید کسب و کار موفقی داشته باشید باید به مشتریان خود اهمیت بدهید موفقیت شما و کسب و کارتان به مشتریان شما بستگی دارد اگر مشتریانی داشته باشید که از کسب و کار شما راضی باشند همان مشتریان برای شما مشتریان جدیدی را جذب خواهند کرد برای اینکه مشتریان فعلی تان برای کسب و کار شما مشتریان جدید بیاورند کافی است که همواره آنها را راضی نگه دارید و پشتیبانی های خوبی داشته باشید در هر شرایطی به سوالات آنها پاسخ دهید و این شعار را همیشه در ذهن داشته باشید که همیشه حق با مشتری می باشد و شما وظیفه دارید مشکلات آن ها را در حوزه کسب و کارتان حل نمایید. برای وفاداری بیشتر مشتریان خود بهتر است برای آنها تخفیف های دوره ای در نظر بگیرید و هدایایی به ایمیل آنها ارسال کنید و همچنین در سایت تان شرایطی فراهم کنید که مخاطبان معمولی سایت تان به به مشتریان ثابت شما تبدیل شوند.

کلام آخر

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی یکی از کارهایی است که اغلب افراد به دنبال آن هستند و برای موفق شدن در آن، باید قدم‌ها گوناگونی را پیمود. برای گذراندن این مراحل با موفقیت، بهتر است از خدمات و مشاوره سایت پشتیبان دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید.برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول

آیا راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی، می‌توان به سود دست یافت؟

امروزه رفت و آمد به دلیل مشکلات مختلف، سخت شده است بنابراین مردم ترجیح می‌دهند تا در خانه خود بمانند و از خدمات کسب‌وکارها اینترنتی بهره‌مند شوند و بنابراین این کار، سود زیادی خواهد داشت.

هزینه گروه برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چه قدر است؟

متناسب با کسب‌وکار و مقدار کاری که باید برای راه‌اندازی انجام داد، این هزینه متفاوت است.

آیا برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی باید تمام مراحل گفته‌شده پیموده شود؟

بله، این مراحل، مراحلی است که فرد کسب‌وکار برای موفقیت باید آن‌ها را بپیماید.

جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی، شرکت پشتیبان دیجیتال مارکتینگ آماده ارائه خدمات می باشد. شما می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

فهرست