تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری

تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری

 

به‌طورکلی تبلیغات یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رشد کسب‌وکارهای مختلف است. در دنیای امروز که کاربران زمان زیادی را در شبکه‌های اینترنتی صرف می‌کنند صاحبان مشاغل از این فرصت ایده‌آل به نفع کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند، تبلیغات گسترده در دنیای دیجیتال مارکتینگ سبب افزایش میزان فروش محصولات مختلف می‌شود.

این مسئله که هزینه تبلیغات گاهی بیشتر از حد تصور برآورد می‌شوند درست است. اما اگر تبلیغات شما درست و هوشمندانه صورت بگیرد میزان سوددهی کسب‌وکار را به طور شگفت انگیزی بالا می‌برد و حتی ممکن است چندبرابر هزینه صرف شده را به شما بازگرداند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری مطالب مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تأثیر تبلیغات در کسب‌وکارها

به‌طورکلی هر تبلیغاتی سه هدف را دنبال می‌کند:

·        اطلاع‌رسانی

·        ترغیب

·         یادآوری

 بیزینس‌های مختلف با به ثمر رساندن هرچه بهتر این سه هدف می‌تواند فروش بی‌سابقه داشته باشد، در واقع این اهداف به طور مستقیم در افزایش تعداد مشتری اثرگذار هستند. یکی از پرطرفدارترین تبلیغات دیجیتال خدمات تبلیغات گوگل است که در طی چند سال اخیر بسیار موردتوجه قرار گرفته است:

·        تبلیغات گوگل:

برخی به‌غلط تصور می‌کنند که تبلیغات کلیکی تنها برای وب‌سایت‌های فروشگاهی قابل‌استفاده هستند، درصورتی‌که این روش تبلیغ در هر ساعت قابل‌استفاده است. هر کاربر زمانی که به سایت وارد می‌شود ممکن است رفتار متفاوتی داشته باشد.

به طور مثال ممکن است قصد ثبت‌نام داشته باشد یا روی گزینه فراخوانی کلیک کند، به‌هرحال این اطلاعات اگرچه ممکن است کم‌اهمیت به نظر برسند اما در واقع نکته کلیدی محسوب می‌شود. چراکه شما به‌عنوان صاحب یک وبلاگ می‌توانید با استفاده از این اطلاعات نیازهای مشتری را بشناسید و به آنها پاسخ دهید.

تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری
تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری

تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری

دست مشتریان قدری که به نظر می‌رسد سخت و پیچیده نیست درصورتی‌که بخواهید این کار را برای خود ساده کنید لذا مطابق دستورالعمل‌های پیش بروید:

·        وبلاگ‌نویسی:

تولید محتوا نوعی از استراتژی تبلیغات کلیکی است که به‌عنوان یک شیوه موثر برای افزایش میزان فروش و شهرت پیدا کرده است شرط موفقیت این دستورالعمل آن است که محتوای منحصربه‌فرد و جذاب ایجاد کنید محتوایی که بتواند روی ذهن مخاطب اثر بگذارد نکته حائز اهمیت در این شیوه آن است که تا مشاهده تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری باید صبور باشید.

·        ایمیل مارکتینگ:

از دیگر روش‌های تبلیغاتی دیجیتال می‌توان به ایمیل مارکتینگ اشاره کرد این شیوه مورداستفاده کمپانی‌های متعدد است. استفاده از این استراتژی تبلیغات کلیدی، مستلزم دانستن آدرس ایمیل مشتریان هدف است.

اگرچه این شیوه مورداستفاده بسیاری از کسب‌وکارهاست اما توصیه ما به شما این است که به دنبال شیوه‌های بهتری برای افزایش نرخ تبدیل تبلیغات باشید چرا که اکثر کاربران علاقه زیادی به دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی ندارد و غالباً به دنبال روش‌هایی هستند تا از شر این پیام‌های مزاحم خلاص شوند.

·        شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی در واقع رکورد بالاترین تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری را دارند چرا که امروزه کمتر کسی از دنیای انواع شبکه‌های اجتماعی بی‌خبر است؛ بنابراین معرفی برند یا تبلیغ کسب‌وکارهای مختلف در شبکه‌های مجازی یکی بهترین شیوه‌های تبلیغات است.

·        تبلیغات کلیکی گوگل:

تبلیغات کلیکی در واقع یک شیوه کوتاه‌مدت با تأثیر زیاد است. این روش تبلیغات یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای افزایش مشتری است در این شیوه شما می‌توانید محصولات و خدماتتان را در صفحه ابتدایی و نتایج جست‌وجو قرار دهید.

مانند سایر شیوه‌ها استفاده از این روش نیز رایگان نخواهد بود؛ چیزی که بسیار اهمیت دارد استفاده از یک نیروی متخصص و کاربلد است تا صفحه وب‌سایت شما را در لیست برترین‌ها قرار بدهد. پس از اندکی صبوری شما متوجه تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری خواهید شد.

تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری
بهینه سازی کمپین

بهینه‌سازی کمپین جهت افزایش تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری

انجام تبلیغات در گوگل شیوه‌های متفاوتی دارد که با به‌کارگیری صحیح از آنها می‌توانید مواردی مانند نمایش بازگشت هزینه تبلیغ افزایش نرخ کلیک و غیره را به بهترین شکل تنظیم کنیم اگر قصد شما تبلیغات افزایش مشتری است باید نکات مهمی همچون کلمه کلیدی تعداد آن دسته‌بندی و غیره را به‌خوبی رعایت کنید.

مهم‌ترین کار برای به حداکثر رساندن تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری به‌کارگرفتن گزینه calls to action و طراحی صفحه فرود است، به‌طورکلی هر کی که به تمرین و شما تعلق می‌گیرند لزوما به معنی تبدیل کاربری معمولی به مشتری نخواهد بود؛ بنابراین سعی کنید مواردی مانند جذب بازید کنندگان با پیشنهادات خاص، استفاده از یک برنامه مدیریتی ارتباط با مشتری و … را به‌خوبی رعایت کنید.

PPC (Pay-Per-Click) marketing is a form of online advertising where advertisers pay a fee each time someone clicks their ad. We all encounter these ads daily.

کلام آخر

تبلیغات یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفته هر کسب‌وکاری است تا همین چند وقت اخیر تبلیغات به شیوه‌های سنتی صورت می‌گرفت، اما با گذر زمان شاهد ورود تبلیغات به دنیای دیجیتال بوده‌ایم. ازآنجایی‌که اکثر افراد بیشتر زمان خود را به گشت‌وگذار در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند، صاحبان برندهای مختلف شرایط را برای تبلیغ محصولات و خدماتشان در فضای مجازی مناسب دیده‌اند.

از جمله شیوه‌های تبلیغات اینترنتی می‌توان به تبلیغات کلیکی در گوگل اشاره کرد این شیوه یکی از بهترین روش‌های تبلیغات است و پس از مدتی متوجه تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری خواهید شد. برای اینکه به طور آشکار متوجه تأثیر این شیوه از تبلیغات شوید لازم است از تمامی قابلیت‌های انسانی و دیجیتالی بهره بگیرید، استفاده از افراد متخصص و ابزارهای مختلف جهت تبلیغات به طور هم‌زمان کسب‌وکار شما را به سوددهی خوبی می‌رساند.

سؤالات متداول

·        تأثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری به چه صورت است؟

زمانی که شما با استفاده از شیوه‌های صحیح و رتبه وب‌سایت خود را بالا برده و در صفحات ابتدایی نتایج جستجو قرار می‌گیرید، تعداد کاربرانی که تبلیغ محصول یا خدمات شما را می‌بینند افزایش می‌یابد و در نتیجه ممکن است بر تعداد مشتریان شما نیز افزوده شود.

·        آیا تبلیغات گوگل تنها به وب‌سایت‌های فروشگاهی تعلق دارند؟

خیر تبلیغات گوگل می‌توانند در زمینه تمامی فعالیت‌ها مورداستفاده قرار بگیرند.

·        آیا استفاده از شیوه تبلیغات کلیکی رایگان است؟

تبلیغات کلیکی همانند سایر تبلیغات شامل هزینه‌های هستند که اگرچه گاهی از تصور شما بیشتر می‌شود اما اگر به‌درستی صورت بگیرند سود خوبی را نصیب کارفرمایان می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

17 − 9 =

فهرست