آشنایی با دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال بخش خاصی از پایگاه مشتری را هدف قرار می دهد و تعاملی است. بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است و شامل تبلیغات نتایج جستجو، تبلیغات ایمیلی و توییت های تبلیغاتی می شود – هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری ترکیب می کند.از دو دهه پیش تا کنون، از اصطلاح بازاریابی دیجیتال و یا دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار گرفته است. اما این اصطلاح، امروزه، به عنوان یک دانش و تخصص مستقل، مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دلیل گسترش اینترنت، و پیشرفت فناوری بوده است.

امروزه بازاریابی و استراتژی دیجیتال مارکتینگ در دانشگاه‌ها مختلف نیز تدریس می‌شود. دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار متنوع نیز استفاده می‌شود و کسب و کارها با استفاده از آن، فروش بیشتری داشتند. بازاریابی اینترنتی با  دیجیتال مارکتینگ متفاوت است.بازاریابی اینترنتی تبلیغاتی است که صرفاً در اینترنت انجام می شود، در حالی که دیجیتال مارکتینگ می تواند از طریق دستگاه های تلفن همراه، در سکوی مترو، در یک بازی ویدیویی یا از طریق یک برنامه تلفن هوشمند انجام شود.

 

محتوا پنهان

دیجیتال مارکتینگ به چه معنایی می‌باشد؟

دیجیتال مارکتینگ به هر گونه بازاریابی گفته می‌شود که برای محصولات و خدمات مختلف انجام می‌شود و این کار، از طریق دستگاه‌ها الکترونیکی صورت می‌گیرد. متناسب با این تعریف، بازاریابی دیجیتالی مفهوم جدیدی نمی‌باشد و این کار، بیش از صد سال است که در دنیا رواج دارد. اولین دیجیتال مارکتینگ نیز مربوط به اجرا یک اپرا در رادیو بود که بلیت‌ها آن، فوراً فروخته شد.

Digital marketing is the use of the Internet, mobile devices, social media, search engines, and other channels to reach consumers.

 

دیجیتال مارکتینگ
شناخت تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی سنتی، تبلیغاتی است که شامل بیلبوردها، آگهی‌ها، تبلیغات رادیویی و تلوزیونی، تبلیغات چاپی و غیره می‌باشد. در این روش، از هزینه‌ها بسیار زیادی استفاده می‌شود و به دلیل اینکه این کار دارای جامعه هدف مشخصی نمی‌باشد، گاهی هزینه‌ها استفاده شده در آن به هدر می‌رود. نتایج این نوع از بازاریابی، قابل ارزیابی نمی‌باشد و برای برند سازی، چندان مناسب نیست.

در مقابل بازاریابی سنتی، دیجیتال مارکتینگ قرار دارد و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ابزارها مدرنی هستند. در این نوع از بازاریابی، از انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌شود که می‌تواند شامل تبلیغات در شبکه‌ها اجتماعی مختلف، تبلیغات در سایت‌ها مختلف و غیره باشد. در این نوع بازاریابی جامعه هدف مشخص است و به همین دلیل، برندینگ بسیار مناسب خواهد بود و از این طریق، می‌توان تبلیغات را به خوبی انجام داد. دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به فروش بالا نیز کاربرد دارد و به دلیل هزینه به صرفه‌ای که دارد، بسیار مناسب است.

دلیل اهمیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

همان‌طور که گفته شد، اغلب کسب و کارها از دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند اما شاید این سؤال برایتان مطرح شود که دلیل استفاده از آن چیست؟ امروزه با توجه به پیشرفت‌ها صورت گرفته در این زمینه، استراتژی بازاریابی، کاملاً به بازاریابی دیجیتالی وابسته شده است که در نهایت، باعث افزایش فروش و کسب درآمد می‌شود. این افزایش فروش، به معنا آن است که افراد زیادی از یک برند مشخص استفاده می‌کنند که در نتیجه، آن برند محبوب خواهد شد. نکات گفته شده، مزایا بازاریابی دیجیتال هستند و در ادامه اهمیت‌ها دیگر بازاریابی دیجیتال را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

دیجیتال مارکتینگ
نرخ رو به رشد و صعودی دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ، نرخ روبه رشدی را تجربه می‌کند.

دیجیتال مارکتینگ فناوری می‌باشد که در حال رشد است و سرعت رشد آن بسیار بالا می‌باشد. به این دلیل، توانسته است فرصت‎ها شغلی زیادی را ایجاد کند که تقریباً نیمی از وضعیت معیشت و روند آن، در اختصاص این نوع بازاریابی می‌باشد.

دیجیتال مارکتینگ، فرصت‌ها شغلی زیادی را ایجاد کرده است.

بازاریابی دیجیتال، توانسته است گزینه‌ها شغلی متنوعی را برای افراد مختلف ایجاد کند. شغل‌ها این حوزه، قابلیت دورکاری را نیز دارند و به همین دلیل، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است و با توجه به گسترده شدن فناوری، شغل‌ها بیشتری در مورد آن ایجاد می‌شود.

دیجیتال مارکتینگ راهی ساده برای شروع یک کسب و کار خلاقانه می‌باشد.

در دیجیتال مارکتینگ می‌توان به راحتی در شبکه‌ها اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب و یا وبلاگ، کار خود را آغاز کرد و پس از آن از کانال‌ها بازاریابی مناسب برای هدف قراردادن مخاطبین، بهره برد و فعالیت‌ها را آغاز کرد.

در دیجیتال مارکتینگ، پیشرفت آسان می‌باشد.

شبکه‌ها اجتماعی مختلف مانند لینکدین، اینستاگرام و یوتیوب برای وب‌سایت مشخص، می‌توانند ترافیک قابل ملاحظه‌ای را ایجاد کنند و یا حتی محصول مشخصی را تبلیغ کنند. از طرفی با استفاده از این شبکه‌ها می‌توان مشتریان جدیدی را یافت و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرد.

در دیجیتال مارکتینگ از بستر اینترنت استفاده می‌شود که می‌تواند مخاطبین را به آسانی جذب کند.

هنگامی که تمرکز کسب و کار بر روی دیجیتال مارکتینگ باشد، مخاطبین بسیاری به آن برند و کسب و کار جذب می‌شوند و می‌توانند ترافیک بالایی را در سایت ایجاد کنند.

وجود شکاف بین مهارت‌ها مختلف

همان‌طور که گفته شد، بازارها دیجیتال دارای فرصت شغلی زیادی هستند و به همین دلیل، افرادی که دارای مهارت دیجیتالی هستند، می‌توانند در این بازار جذب شوند حتی اگر در این زمینه دارای تخصص حرفه‌ای نباشند چراکه به راحتی آن‌ها را تحت آموزش قرار می‌دهند مانند آموزش سئو در دیجیتال مارکتینگ که افراد مختلفی آموزش‌دیده‌اند. اما افرادی که در دیجیتال مارکتینگ وارد می‌شوند باید اطلاعات خود را به‌روز کنند چراکه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، امکان شکاف مهارت‌ها دیجیتالی وجود دارد. این شکاف در واقع به تفاوت بین مهارت‌ها مورد نیاز برای انجام یک کار و مهارت‌هایی که یک فرد دارد گفته می‌شود و این شکاف باعث می‌شود که برخی از افراد استخدام شوند و برخی دیگر با شکست در یافتن کار مواجه می‌شوند.

تطبیق پذیری

در بازاریابی دیجیتال، می‌توان در حوزه‌ها مختلف وارد شد که برای انجام گرفتن این کار، باید مهارت‌ها متفاوتی را آموزش دید و مهارت‌ها قبلی را ارتقا داد تا بتوان موفق شد و جایگاه خود را رو به بهتر شدن تغییر داد.

تحول در بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ یکی از زمینه‌هایی است که در آن می‌توان نکات جدیدی را آموخت که می‌توان از کتاب دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده کرد و یا در مؤسسات بازاریابی با افرادی ارتباط ایجاد کرد که در این زمینه دارای تجربه بالایی هستند. این کار باعث می‌شود تا فرد به مسائل مختلفی بربخورد و بتواند آن‌ها را تغییر دهد که این کار باعث می‌شود در بازاریابی دیجیتال تحول بزرگی شکل بگیرد.

گذشتن از رقبا

استفاده از بازاریابی آنلاین در یک سازمان، امری ضروری می‌باشد و به آن سازمان کمک می‌کند تا بتواند چشم‌اندازها خود را بشناسد. برخی از سازمان‌ها ممکن است دارای وب سایت عالی با محتوایی با سئو بالا باشند اما به دلیل نداشتن یک چشم‌انداز، مطلع نبودن از روند بازار و دیجیتال مارکتینگ، با شکست مواجه شوند. باید توجه داشته باشید که از دیجیتال مارکتینگ در تولید محتوا وب‌سایت و غیره باید استفاده شود تا بتوان یک وب‌سایت مناسب را ایجاد کرد.

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ بخش خاصی از پایگاه مشتری را هدف قرار می دهد و تعاملی است.

وظایف یک بازاریاب دیجیتال در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابان دیجیتال، افرادی هستند که با توجه به بودجه و هدفی که دارند برای جذب مشتری و یا افزایش آگاهی افراد نسبت به یک برند خاص، از کانال‌هایی که در بازاریابی دیجیتالی وجود دارد استفاده می‌کنند. این دسته از افراد، بر روی شاخص کلیدی به نام KPI تمرکز دارند که می‌توانند بازدهی هر یک از کمپین‌ها خود را در کانال‌ها مختلف اندازه‌گیری کنند و با استفاده از نتایج به‌دست‌آمده، بهترین روش را بیابند و آن را اجرا کنند. در یک دیجیتال مارکتینگ کوچک، ممکن است یک بازاریاب دیجیتال بتواند همه مسئولیت‌ها را قبول کند اما در شرکت‌ها بزرگ‌تر، این وظیفه، بین افرادی تقسیم می‌شود که هرکدام در زمینه خود دارای تخصص بالایی هستند.

دیجیتال مارکتینگ آنلاین چیست؟

یکی از سؤالاتی که در مورد بازاریابی وجود دارد این است که دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی است؟ در پاسخ باید بگوییم که بازاریابی دیجیتال دارای نوع آنلاین و آفلاین می‌باشد. به این بازاریابی دیجیتال آنلاین، به‌اختصار بازاریابی آنلاین نیز می‌گویند. در این نوع از بازاریابی، از موتورها جست‌وجو مختلف، اینترنت‌ها و اپلیکیشن‌ها و دیگر ابزارها موجود در این زمینه استفاده می‌شود تا با سرعت و دقت بالایی با مشتریان ارتباط برقرار شود. سنجش بازدهی در این روش بسیار آسان خواهد بود و در صورتی که بازاریاب بداند، یکی از روش‌ها به اندازه کافی بازدهی ندارد، آن را ترک می‌کند و دیگر هزینه‌ای برای آن صرف نمی‌کند. در این نوع از دیجیتال مارکتینگ می‌توان روش‌ها مختلفی را برای بازاریابی طراحی کرد و در صورتی که بازدهی بهتری داشت، از آن بهره برد و از این طریق، باعث افزایش سود شد.

دیجیتال مارکتینگ
چالش گرفتن و استفاده از داده ها به طور موثر نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال نیازمند رویکردی به بازاریابی مبتنی بر درک عمیق رفتار مصرف کننده است.

دیجیتال مارکتینگ آفلاین چیست؟

اگر در روش‌های سنتی، از ابزارها دیجیتال برای پخش آگهی‌ها و غیره استفاده شود، در دسته بازاریابی دیجیتال آفلاین قرار می‌گیرد که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • بازاریابی محیطی ارتقا یافته

برخی از فعالیت‌ها بازاریابی سنتی می‌تواند با استفاده از ابزارها دیجیتال همراه شود و تأثیر خود را بگذارد. به همین دلیل، برای تبلیغات از بیلبوردها مختلف استفاده می‌شود که اغلب این بیلبوردها، الکترونیکی هستند. از طرفی در گذشته، برای تبلیغ محصولات خود، بخشی از آن را در اختیار افراد مختلف قرار می‌دادند تا آن را آزمایش کنند و سپس آن را بخرند. حال این موضوع در دیجیتال مارکتینگ آفلاین نیز دیده می‌شود که نمونه‌ای از برخی از خدمات و یا کالاها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا آن‌ها آن محصول را امتحان کنند و سپس آن را خریداری نمایند. این سیستم در فروشگاه‌ها مختلف سامسونگ و غیره دیده می‌شود.

  • رادیو مارکتینگ

رادیو یکی از ابزارها جمعی است که استفاده از آن در کشورها مختلف رواج دارد و به دلیل محبوبیتی که دارد از آن می‌توان به عنوان ابزاری برای بازاریابی دیجیتال استفاده کرد. در این زمینه آمارها مختلفی وجود دارد. برای مثال در ایالت متحده، هر فرد به مدت دو ساعت به رادیو گوش می‌دهد و یا در ایران، بیش از ۳۶ درصد افراد در هفته به رادیو گوش می‌دهند. به دلیل مخاطبین زیادی که این رسانه دارد، از آن می‌توان به عنوان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد و پیام برندها مختلف را به دست مردم رساند.

  • بازاریابی تلوزیونی

از دیگر رسانه‌ها جمعی که افراد زیادی به آن توجه دارند، تلوزیون است. از تلوزیون، در بازاریابی استفاده می‌شود چراکه می‌تواند افراد زیادی را ترغیب کند تا به سمت یک برند خاص بیایند. به دلیل اهمیتی که این ابزار دارد، هزینه آن بسیار بالا می‌باشد و هر شرکتی توانایی پرداخت هزینه‌ها آن را ندارد و فقط شرکت‌ها بزرگ که می‌توانند هزینه‌ها را پرداخت کنند، از این ابزار برای بازاریابی استفاده می‌کنند.

  • بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی، امروزه جایگاه چندانی ندارد اما قسمتی از دیجیتال مارکتینگ است. چراکه اغلب افراد ترجیح می‌دهند به تماس‌ها تبلیغاتی پاسخ ندهند ( از طریق بلاک کردن شماره‌ها تبلیغاتی). از طرفی پیامک‌ها تبلیغاتی نیز نوعی مزاحمت محسوب می‌شود که اغلب افراد ترجیح می‌دهند از آن استفاده نکنند.

بنابر مطالب گفته شده، اگر بخواهیم بازاریابی دیجیتال آفلاین را دسته‌بندی کنیم، در دسته ارتقا یافته، مواردی مانند بیلبوردها الکترونیک و سمپلینگ‌ها الکترونیک، در دسته رادیو مارکتینگ، مواردی مانند تبلیغات رادیو و اسپانسر شدن برنامه، در بازاریابی تلوزیونی تبلیغات تلوزیونی و تله شاپینگ و در بازاریابی تلفنی تماس و پیامک قرار دارد.

توجه داشته باشید که نوع آفلاین دیجیتال مارکتینگ دارای معایبی نیز می‌باشد. عیب اول آن، مشخص نبودن جامعه هدف در برخی از روش‌ها به خصوص بازاریابی تلوزیونی می‌باشد. عیب دیگر این روش، سخت بودن ارزیابی روش‌ها استفاده شده است که در روش بازاریابی آنلاین این مشکل وجود ندارد. اما باید توجه داشته باشید که بهترین روش دیجیتال مارکتینگ را نمی‌توان مشخص کرد چراکه هر دو دارای مزایا متعددی هستند. برای انتخاب بین آن‌ها، باید به نوع نیاز خود توجه نمایید و سپس با توجه به نکات مربوط به هرکدام، بهترین روش بازاریابی را برای خودتان و کسب و کارتان انتخاب نمایید.

دیجیتال مارکتینگ
شناخت انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ جهت پیشبرد کسب و کار ضروریست

انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ کدام اند؟

در دیجیتال مارکتینگ کانال‌های مختلفی وجود دارد که این کانال‌ها پلتفرم‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد تا به مخاطبین دسترسی داشت و از طریق آن، به اهداف خود نزدیک شد. برای انتخاب کانال، باید به شرایط و نیاز هر کسب و کار توجه کرد و سپس یکی از آن‌ها را انتخاب نمود. در ادامه به معرفی برخی از این کانال‌ها می‌پردازیم.

  • تحلیل داده و آنالیز

پس از اجرا روش‌ها مختلف لازم است از پلتفرم‌ها مختلف استفاده شود و روش بازاریابی استفاده شده تحلیل گردد. برای انجام این کار، پلتفرم‌ها مختلفی وجود دارد که بسیار کمک‌کننده می‌باشند. دو مورد از بازار پرکاربردی که در این زمینه در دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌شوند، شامل گوگل آنالیتیکس و متریکس می‌باشد که متریکس، یک ابزار ایرانی است.

  • بهینه‌سازی موتورها جست‌وجو مانند گوگل

تجربیات افراد در استفاده از فضا اینترنت، اغلب به سرچ در موتورها جست‌وجو برمی‌گردد که برای تحقیق در مورد مسائل مختلف، خرید و سرگرمی استفاده می‌کردند. اغلب افراد تمایل دارند خدمات خود را از مجموعه‌هایی دریافت کنند که رتبه‌ها بالایی دارد که در اینجا می‌توان تأثیر خدمات سئو در دیجیتال مارکتینگ را مشاهده کرد. در واقع باید سایت، از خدمات سئو استفاده کند و رتبه خود را در موتورها جست‌وجو افزایش دهد. برای این بهینه‌سازی، ابزارها مختلفی وجود دارد که شامل SEMrush، MOZ، الکسا و غیره می‌باشد.

  • جست‌وجو پولی یا SEM

نوع دیگر کانال در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی موتورها جست‌وجو یا SEM می‌باشد. این مورد را نباید با SEO اشتباه گرفت چراکه هر دو با موتورها جست‌وجو سروکار دارند و از نظر نوشتار به هم شبیه هستند. SEM در دیجیتال مارکتینگ بر روی افزایش ترافیک وب‌سایت از طریق تبلیغات پولی در موتورها جست‌وجو تمرکز می‌کند و در ازای هر کلیکی که سایت دریافت می‌کند، باید هزینه‌ای را بپردازد. در SEM دو سرویس متداول وجود دارد که شامل Bing Ads و Google AdWords می‌باشد. این کانال، به بازاریابان کمک می‌کند تا تبلیغات پولی را در صفحه نتایج جست‌وجو قرار دهند که این تبلیغات پولی، شبیه به نتایج جست‌وجو ارگانیک در Google با شناسه AD در کنار خود می‌باشند که در بالا نتایج، ظاهر می‌شوند.

با به‌کارگیری SEM در دیجیتال مارکتینگ می‌توان جمعیت، کلمه کلیدی و یا منطقه‌ای را مورد هدف قرارداد و کسب و کار را تبلیغ نمود. در نظر داشته باشید، SEM می‌تواند مدیران سایت را به هدفشان برساند و این کار را در زمان کوتاهی انجام دهد اما نمی‌تواند جایگزینی برای SEO باشد. کسب‌وکاری که می‌خواهد موفق شود باید از هر دو آن‌ها بهره ببرد.

  • ایمیل مارکتینگ

در سال ۱۹۷۱ اولین ایمیل فرستاده شد و باوجود گذشت مدت‌زمان زیادی از ایجاد آن، همچنان از آن استفاده می‌شود و بازاریاب‌ها نیز از آن بهره می‌برند. این بازاریابی، نرخ بازگشت سرمایه خوبی دارد و هر سال نسبت به سال قبل، رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه می‌کند. ابزارها گوناگونی برای بهینه کردن ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ  وجود دارد که شامل Mailchimp، mailrlite، Emma و غیره می‌باشد.

  • تبلیغات کلیکی

در این نوع تبلیغات، بازاریاب، باید به ازای تعداد کلیکی که بر روی یک تبلیغ شده است، هزینه‌ای را پرداخت نماید. بنابراین هرچه تعداد کلیک‌ها بیشتر باشد، هزینه بیشتری نیز دریافت می‌شود.

  • تبلیغات در شبکه‌ها اجتماعی مختلف

شبکه‌ها اجتماعی، بخش بزرگی از زندگی هر فرد را تشکیل می‌دهند و از این شبکه‌ها استفاده گوناگونی می‌کنند. بنابراین شرکت‌ها مختلف می‌توانند از این شرایط استفاده کنند و برند تجاری خود را ایجاد کنند و آن را در ذهن کاربران ثبت نمایند. از طرفی، در دیجیتال مارکتینگ از شبکه‌ها اجتماعی مختلف می‌توان از روش‌ها مختلفی استفاده کرد و تبلیغ را انجام داد که تأثیر زیادی در به دست آوردن سود دارند. برخی از ابزارهایی که در زمینه تبلیغات شبکه‌ها اجتماعی می‌توان استفاده کرد شامل تگرو، اسنت وی، ادسنسور، ادونچر و غیره می‌باشد.

  • ارسال پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن پیامی مانند SMS است که می‌تواند شامل عکس، متن و تیتر کوتاه باشد و برای کاربران ارسال شود که روزانه تعداد زیادی از آن‌ها به کاربران ارسال می‌شود. از بسترها مختلفی می‌توان استفاده کرد تا پوش نوتیفیکیشن را برای کاربران ارسال نمود که یکی از این پلتفرم‌ها نجوا می‌باشد.

  • انتشار رپورتاژ آگهی

از دیگر کانال‌هایی که می‌توان از آن‌ها در دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد، رپورتاژ آگهی می‌باشد که اگر با محتوا مناسب باشد، می‌تواند مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد. با استفاده از پلتفرم‌ها مختلف مانند تریبون، می‌توان رپورتاژ آگهی را در سایت‌ها پربازدید به نمایش درآورد. این نرم‌افزار، می‌تواند گزارشی دقیق را به دست شما برساند که می‌تواند به شما کمک کند که آیا این کمپین مؤثر بوده است یا خیر و در بهینه کردن آن نیز به شما یاری می‌رساند.

  • کوتاه کننده لینک

در بسیاری از مواقع نیاز است تا آدرس سایت در شبکه‌ها اجتماعی مختلف قرار بگیرد و دسترسی کاربران را به صفحه و وب‌سایت موردنظر افزایش داد. اغلب لینک‌ها دارای کاراکترها زیادی هستند که از نظر کاربران جذابیت ندارند و فضا زیادی را اشغال می‌کنند. بنابراین در دیجیتال مارکتینگ بازاریابان سعی می‌کنند با استفاده از کوتاه کننده‌ها لینک، لینک‌ها را کوتاه کنند و آن را در اختیار مخاطبین خود قرار دهند. کوتاه کننده‌ها لینک متفاوتی وجود دارد که شامل لینک پی، لیش، پی لینک و غیره می‌باشد.

  • چت آنلاین

امروزه پس از ورود به وب‌سایت‌ها مختلف، قسمتی باز می‌شود که مربوط به چت است. در این چت باکس می‌توان با پشتیبان سایت ارتباط برقرار کرد که در واقع باعث اطمینان بیشتر مخاطبین می‌شود. از طرفی از طریق این چت باکس، می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار نمود و رفتاری آنان را تحلیل کرد. چت روم‌ها آنلاینی که در دیجیتال مارکتینگ  به بازاریاب‌ها کمک می‌کنند، شامل رای چت، دینگ چت، ریتین، چتیاتو، دیالوگ و غیره می‌باشد.

دیجیتال مارکتینگ
افرادی که از دیجیتال مارکتینگ آفلاین استفاده می‌کنند باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایند.

آیا به بودجه زیادی در مورد دیجیتال مارکتینگ نیاز است؟

میزان هزینه دیجیتال مارکتینگ کاملاً بر اساس استراتژی تعیین می‌شود. افرادی که از بازاریابی دیجیتال آفلاین استفاده می‌کنند باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایند. مثلاً در تبلیغات تلوزیونی، هزینه سرسام آوری برای تبلیغات وجود دارد. اما در تبلیغات آنلاین این هزینه کمتر می‌باشد. در بازاریابی‌ها مختلف، از سئو نیز می‌توانید استفاده کنید. سئو هزینه کمی نسبت به روش‌ها دیگر دارد  اما بازخورد آن بسیار بالا می‌باشد. البته در این موارد بهتر است با مشاور دیجیتال مارکتینگ مشورت کنید تا او بتواند بهترین راه را متناسب با ویژگی کسب و کار شما و همچنین بودجه شما تعیین کند.

دیجیتال مارکتینگ
یک وب سایت مرکز تمام فعالیت های دیجیتال مارکتینگ است.

کلام آخر در خصوص آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و اخبار دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با دیجیتال مارکتینگ عمل فروش محصولات و خدمات از طریق کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی، سئو، ایمیل و اپلیکیشن های موبایل است. اصولاً دیجیتال مارکتینگ هر شکلی از بازاریابی است که شامل دستگاه های الکترونیکی می شود.

دیجیتال مارکتینگ یکی از نکات مهم در کسب و کارها مختلف می‌باشد که به دلیل سودآوری که دارد، بسیار حائز اهمیت است. بازاریابی دیجیتال به‌صورت آنلاین و آفلاین انجام می‌شود که بازاریاب می‌تواند متناسب با بودجه و نوع کسب‌وکاری که باید برای آن بازاریابی را انجام دهد، یکی از آن‌ها را انتخاب کند. برای بازاریابی کمپین‌ها مختلفی نیز وجود دارد که هرکدام، دارای ویژگی خاص خود هستند. امیدواریم این مطالب، بتواند درراه دیجیتال مارکتینگ به شما کمک کند و در این راه، به موفقیت دست پیدا کنید.

 

 

سوالات متداول

 

دیجیتال مارکتینگ به چه معنایی می‌باشد؟

دیجیتال مارکتینگ به هر گونه بازاریابی گفته می‌شود که از طریق وسایل الکترونیکی مانند اپلیکیشن‌ها مختلف برای تلفن همراه، وب‌سایت‌ها مختلف و غیره انجام می‌شود.

چرا دیجیتال مارکتینگ دارای اهمیت است؟

با توجه به پیشرفتی که در زمینه تکنولوژی در حال صورت گرفتن است، دیجیتال مارکتینگ نیز همراه با آن پیشرفت می‌کند که این موضوع باعث می‌شود در این زمینه، فرصت‌ها شغلی زیادی به وجود آید که این افراد می‌توانند به‌سادگی وارد بازار کاری آن شوند و پیشرفت را تجربه نمایند.

انواع کمپینگ‌هایی که در دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده می‌شود؟

کمپینگ‌هایی که در این زمینه استفاده می‌شود شامل چت آنلاین، کوتاه کننده لینک، انتشار رپورتاژ آگهی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی و غیره می‌باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

هجده + 7 =

فهرست