ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

مهم‌ترین عامل موفقیت برای بازاریابان دیجیتالی، استفاده درست از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌باشد تا بتوانند از طریق آن، با مشتری‌ها ارتباط برقرار کنند و نظر آن‌ها را جلب کند. بازاریابان باید از مسیرها مختلفی استفاده کنند تا بتوانند با مشتری ارتباط برقرار کنند و رضایت آن‌ها را جلب نمایند. بنابراین باید با بهترین ابزارها آشنا باشند تا بتوانند کار خود را به‌خوبی انجام دهند. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا شمارا با برخی از این ابزارها آشنا کنیم تا بتوانید از آن‌ها استفاده کنید و بازاریابی را به‌خوبی انجام دهید.

انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به معنا استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که با این تعریف می‌توان متوجه شد که این ابزارها چقدر مهم هستند. برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ باید با ابزارها آن آشنا باشید. به دلیل وجود بخش‌ها مختلف در بازاریابی دیجیتال، ابزارها زیادی در این زمینه وجود دارند که در دسته‌ها مختلف قرارگرفته‌اند.

این دسته‌ها شامل ابزارها سئو، ابزارها ایمیل مارکتینگ، ابزارها تحلیل وب‌سایت و بازدیدکننده‌ها، ابزارها مدیریت و تحلیل شبکه‌ها اجتماعی، ابزارها تست سرعت وب‌سایت، وب‌سایت‌ها تبلیغات کلیکی، ابزارها کوتاه کننده لینک، ابزارها پشتیبانی و چت آنلاین برای وب‌سایت‌ها، ابزارها مدیریت پروژه، ابزارها تحقیقات کلمات کلیدی، ابزارها گزارش و سرویس‌ها نظرسنجی و پرسش‌نامه می‌باشد.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

 ابزارها سئو

یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ابزار سئو می‌باشد چراکه بخش بزرگی از فروشگاه‌ها که نیاز به دیجیتال مارکتینگ دارند، در وب‌سایت‌ها مختلف قرار دارند که برای قرار گرفتن در رتبه‌ها برتر موتورها جست‌وجو، نیاز به سئو دارند. سئو قسمت‌ها مختلفی را بررسی می‌کند بنابراین ابزارها مختلفی در آن وجود دارد که شامل گوگل سرچ کنسول، ماز، Semrush، Ahref، ابزار تست اسکیما، ابزار ساخت لینک و غیره می‌باشد.

We’ve put together a comprehensive list of digital marketing tools that can help you regardless of your goals, including a few free and freemium tools for those on a tight budget.

 ابزارها ایمیل مارکتینگ

یکی از بهترین راه‌ها ارتباط با مشتریان و حفظ این رابطه، ارسال خبرنامه می‌باشد. از طرفی صاحبان وب‌سایت‌ها مختلف، از پشتیبانی و ارسال پیام خودکار برای خریدها و سفارش‎‌ها مشتریان خود نیز استفاده می‌کنند. ایمیل باوجود قدیمی بودن، اما همچنان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌باشد و به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ‌ها مختلف برای ایجاد ارتباط بین خود و مشتریانشان از آن استفاده می‌کنند.

متأسفانه بسیاری از سرویس‌ها ایمیل که برای کسب‌وکار استفاده می‌شوند کاربران ایرانی ( افرادی که با IP ایران وارد می‌شوند) را تحریم کرده‌اند. اما در برخی از آن‌ها، روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند اما درصورتی‌که متوجه بشوند که با IP ایران کسی وارد شده است، سرویس مربوطه لغو می‌شود. برخی از ابزارها ایمیل هستند که در ایران نیز می‌توان استفاده کرد که شامل میل چیمپ، MailerLite، sender، نجوا و پاکت می‌شود.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
ابزارهای تحلیل وبسایت

 ابزارها تحلیل وب‌سایت و بازدیدکننده‌ها

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ابزارها تحلیل وب‌سایت و بازدیدکننده می‌باشد. این گروه، مهم‌ترین گروه ابزار می‌باشد. در دیجیتال مارکتینگ، روش‌ها متعددی وجود دارد که برای بازاریابی استفاده می‌شود که باید پس از استفاده از هر روش، آن را تحلیل نمود که می‌توان از ابزارها تحلیل وب‌سایت استفاده کرد. ابزارها تحلیل در دو گروه ابزارها مخصوص وب‌سایت و ابزارها مخصوص شبکه‌ها اجتماعی می‌باشد. این ابزارها شامل Google Analytics، گوگل تگ منیجر، hotjar، Alexa، similarweb و غیره می‌باشد.

ابزارها مدیریت و تحلیل شبکه‌ها اجتماعی

ابزارها مدیریت و تحلیل شبکه‌ها اجتماعی، یکی از مهم‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. این ابزارها زمانی استفاده می‌شوند که فردی نیاز داشته باشد چندین شبکه اجتماعی را باهم مدیریت کند و این ابزارها دقیقاً با این هدف ساخته شدند.

در برخی از این ابزارها امکان تولید محتوا نیز وجود دارد که در زمان کوتاهی ایجاد می‌شوند و برخی دیگر از ابزارها فقط برای آمارگیری استفاده می‌شوند. اغلب ابزارها دیجیتالی که برای تحلیل شبکه‌ها اجتماعی استفاده می‌شوند، مرتبط به اینستاگرام هستند چراکه این پلتفرم، محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد که شامل برنامه‌هایی مانند socialblade، Ninjalitics، hootsuite، Buffer، نوین هاب و facebook creator studio می‌باشد.

ابزارها تست سرعت وب‌سایت

ابزارها تست سرعت وب‌سایت نیز از اهمیت ویژه‌ای در بین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برخوردار است. از طرفی سرعت سایت در سئو سایت نیز تأثیر دارد و اگر سرعت‌بالا باشد، وب‌سایت در رتبه‌ها بالا در موتورها جست‌وجو قرار می‌گیرد. بنابراین ابزارهایی مانند Gtmetrix، pingdom، pagespeed insights و غیره می‌باشد.

 وب‌سایت‌ها تبلیغات کلیکی

PPC یا تبلیغات کلیکی نوعی روش در تبلیغات است که در آن به ازای کلیک روی تبلیغ، صاحب سایت باید پول پرداخت کند. در این روش، به ازای هر مشتری که از سایت دیدن کند، فرد باید پول را پرداخت کند که برخلاف دیگر روش‌ها تبلیغات می‌باشد. این مزیت به‌عنوان پربازده‌ترین روش تبلیغاتی شناخته‌شده است. بزرگ‌ترین ابزار تبلیغاتی در دنیا گوگل ادز می‌باشد که در کنار نتایج جست‌وجو گوگل نمایش داده می‌شود. البته در ایران برخی از سرویس‌ها تبلیغاتی هستند که در وب‌سایت‌ها پربازدید به نمایش درمی‌آیند که شامل یکتانت، صبا ویژن، تپسل و کاپریلا می‌باشد.

 ابزارها کوتاه کننده لینک

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ابزارها کوتاه کننده لینک هستند. لینک‌ها بلند ازنظر کاربران جذاب نیستند بنابراین از آن‌ها اغلب استفاده نمی‌شود و با ابزارهایی مانند bitly و Yun کوتاه می‌شوند و در شبکه‌ها اجتماعی مختلف قرار می‌گیرند.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
ابزارهای پشتیبانی دیجیتال مارکتینگ

 ابزارها پشتیبانی و چت آنلاین برای وب‌سایت‌ها

امروزه در اغلب سایت‌ها برای جذب مشتری بیشتر و پشتیبانی سریع از آن‌ها، قسمتی اضافه شده است که مخاطب می‌تواند با پشتیبانی چت کند و مشکلات خود را با او مطرح کند و پاسخ خود را دریافت نماید. این ابزارها در سایت‌ها ایرانی نیز استفاده می‌شوند که شامل رایچت، ریتین، گفتینو، crisp و غیره می‌باشد.

 ابزارها مدیریت پروژه

مدیریت پروژه‌ها و کارها در بازاریابی دیجیتال بدون استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که مربوط به مدیریت پروژه است غیرممکن است. در این ابزارها سه قیمت وجود دارد که به ترتیب با نام‌ها انجام، در حال انجام و انجام‌شده قرار دارند. در ایران اغلب از دو ابزار ترلو و تسکولو استفاده می‌شود.

 ابزارها تحقیقات کلمات کلیدی

قبل از تولید محتوا و انجام دیجیتال مارکتینگ باید با نیازها مشتری آشنا شد بنابراین باید به دنبال کلماتی بود که کاربران بیشتر در مورد آن سرچ می‌کنند. پس ابزارهایی در این مورد به وجود آمدند که به بازاریاب‌ها این کلمات را ارائه می‌دهند که شامل Google Keyword Planner، Google Trendor و غیره می‌باشد.

 ابزارها گزارش و سرویس‌ها نظرسنجی و پرسش‌نامه

از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، ابزارها نظرسنجی هستند. اگر از روش‌ها قدیمی برای گزارش‌نویسی استفاده شود، به وقت زیادی نیاز است و تمام ارقام و اعداد باید به‌صورت دستی وارد شوند. بنابراین از ابزارهایی استفاده می‌شود که بتواند این کار را آسان‌تر کند. از طرفی برخی از ابزارها هستند که برای نظرسنجی نیز استفاده می‌شوند که برای دیدن نتایج کار و نظرات مخاطبین از آن‌ها استفاده می‌شود. این برنامه‌ها شامل پرس لاین، فرم ساز گوگل و غیره می‌باشد.

کلام آخر

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ از ابزارها مهمی هستند که برای کمک به بازاریاب‌ها ایجادشده‌اند و از آن‌ها، در موارد مختلفی استفاده می‌شود. این ابزارها در دسته‌بندی‌ها مختلفی قرار دارند و می‌توانند در همه جنبه‌ها کمک‌کننده باشند. امیدواریم این مطالب بتواند به شما کمک کند و شما بتوانید از این ابزارها به‌خوبی استفاده کنید.

روش‌ها دیجیتال مارکتینگ کدم‌اند؟

این روش‌ها شامل ایمیل مارکتینگ، بازاریابی شبکه‌ها اجتماعی، سئو، ویدئو مارکتینگ، تبلیغات کلیکی، افیلیت مارکتینگ می‌باشد. البته روش‌ها دیگری نیز استفاده می‌شود که باید متناسب با نوع کسب‌وکار انتخاب شوند.

ابزارها ضروری دیجیتال مارکتینگ کدام است؟

ابزارها ضروری و متفاوتی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که در دسته‌ها مختلف ابزارها سئو، ابزارها ایمیل مارکتینگ، ابزارها تحلیل وب‌سایت و بازدیدکننده‌ها، ابزارها مدیریت و تحلیل شبکه‌ها اجتماعی، ابزارها تست سرعت وب‌سایت، وب‌سایت‌ها تبلیغات کلیکی، ابزارها کوتاه کننده لینک، ابزارها پشتیبانی و چت آنلاین برای وب‌سایت‌ها، ابزارها مدیریت پروژه، ابزارها تحقیقات کلمات کلیدی، ابزارها گزارش و سرویس‌ها نظرسنجی و پرسش‌نامه قرار می‌گیرند.

هزینه ابزارها دیجیتال مارکتینگ به چه صورتی می‌باشد؟

اغلب این ابزارها به‌صورت رایگان می‌توانند مورداستفاده قرار بگیرند اما باید برای استفاده از برخی از آن‌ها، باید مبلغ ناچیزی را پرداخت کرد که متناسب با کاربردی که دارند، بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

سه × سه =

فهرست