دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو

دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو

اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال واردشده باشید، قطعاً کلماتی مانند سئو و تولید محتوا را شنیده‌اید و یا خوانده‌اید. این دو کلمه، کارها مهمی را در بازاریابی انجام می‌دهند اما دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا آن را بررسی کنیم. به همین دلیل در ابتدا، مفاهیم محتوا و سئو و سپس تفاوت آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

سئو چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنا بهینه‌سازی موتورها جست‌وجو می‌باشد. گوگل برای نشان دادن بهترین نتایج به کاربران خود و نگه‌داشتن آن‌ها، از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که قسمت‌ها مختلف یک سایت را بررسی می‌کنند و سپس آن را رتبه‌بندی کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهند. سایت‌ها باید قوانین این الگوریتم‌ها را رعایت کنند تا بتوانند به رتبه‌ها برتری دست پیدا کنند. این اصول درهرصورت باید رعایت شوند و اگر شما یک محتوا بی‌نقصی را در سایت خود ارائه دهید اما اصول سئو را رعایت نکنید، سایت شما رتبه خوبی نخواهد داشت. این موضوع، یکی از دلایل دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو می‌باشد.

به چه کسی سئوکار می‌گویند؟

فردی که در زمینه سئو فعالیت دارد را سئوکار می‌نامند. اغلب سئوکارها استراتژی خاصی را دارند که از آن برای افزایش رتبه سایت مدنظر استفاده می‌کنند و این استراتژی مدام با توجه به تغییرات الگوریتم‌ها گوگل تغییر می‌کنند و به همین دلیل سئوکار باید کاملاً به‌روز باشد. سئوکار دارای وظایف متعددی می‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل تحقیق درباره کلمه کلیدی، ایجاد استراتژی سئو، افزایش دادن ترافیک سایت، ارتقا رتبه کلمه کلیدی در گوگل، ارتقا دادن دامنه سایت، تجزیه‌وتحلیل سایت، تجزیه‌وتحلیل رقبا، ریمارکتینگ و غیره می‌باشد.

دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو
تولید محتوا چه معنایی دارد؟

تولید محتوا چه معنایی دارد؟

برای فهمیدن دلیل دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو باید معنا تولید محتوا را نیز بدانیم. تولید محتوا از زمانی که انسان خط را اختراع کرد به وجود آمد اما این کار در طول تاریخ شامل تغییرات زیادی بوده است و امروزه به این شکل درآمده است. محتوا امروزی شامل متن، پادکست، ویدئو، تصویر، صوت و غیره می‌باشد که به طرق مختلف مانند ایمیل، شبکه‌ها اجتماعی، وب‌سایت‌ها گوناگون و غیره در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. از محتوا برای بازاریابی نیز استفاده می‌شود و در آن از تکنیک‌هایی مختلف بهره می‌برند و از محتوا برای معرفی و یا فروش یک محصول خاص استفاده می‌کنند.

دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو بر سر چه چیزهایی می‌باشد؟

دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو بر سر مسائل مختلفی می‌باشد. هر دو تیم اعتقاد دارند که کار اصلی را آن‌ها انجام می‌دهند و دیگری در کار آن‌ها اختلال وارد می‌کند. آن‌ها بر سر مواردی مانند کلمات کلیدی، بک لینک، سرعت سایت، افزایش تعداد صفحات سایت و غیره با یکدیگر مشکل‌دارند.

درواقع تیم سئو معتقد است که یک کسب‌وکار و یا یک تیمی که در سایت کار می‌کنند، فقط به سئو نیاز دارند و سئو به‌صورت کامل می‌تواند به آن‌ها کمک کند. در مقابل تیم محتوا نیز اعتقاد برعکسی دارد و معتقد است اگر آن‌ها در یک پروژه‌ای کار کنند، کار آن‌ها کامل است و دیگر نیازی به تیم سئو نیست. این موضوعات بین این دو گروه، مشکلات زیادی را به وجود آورده است. برای بررسی ادعا هر دو عقیده، بهتر است تفاوت و پیوند سئو و محتوا را با یکدیگر بررسی کنیم.

دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو
پیوند محتوا و سئو

محتوا و سئو چه پیوندی با یکدیگر دارند؟

برای حل دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو بهتر است پیوندی که این دو با یکدیگر دارند را بررسی کنیم. محتوا و سئو پیوند نزدیکی با یکدیگر دارند و هر دو در موفقیت یک سایت و کسب‌وکار تأثیرگذار هستند.

از تولید محتوا در سئو استفاده می‌شود تا سئوکار بتواند سایت را بهینه کند و تکنیک‌ها مختلفی که در سئو وجود دارد برای تولید محتوا استفاده می‌شود. این تکنیک‌‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

کلمات کلیدی

همان‌طور که گفته شد، سئوکار وظیفه دارد که کلمات کلیدی مناسبی را برای محتوا بیابد. این کلمات باید به‌گونه‌ای باشند که بتوانند رتبه سایت را افزایش دهند. این موضوع نشان می‌دهد که دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو که بر سر کلمات کلیدی نیز می‌باشد، کار بیهوده‌ای است چراکه تیم سئو وظیفه دارد کلمه کلیدی را بیاید و تیم محتوا وظیفه دارد که آن را در محتواها خود استفاده کند.

بک لینک

زمانی که محتوایی دارای کیفیت بالا باشد، کاربران زیادی آن را مطالعه می‌کنند و در اختیار کاربران دیگر نیز قرار می‌دهند که این موضوع، تأثیر زیادی در رتبه سایت دارد و برای آن‌یک بک لینک مناسبی را ایجاد می‌کند.

اینگیجمنت

محتوا اگر دارای کیفیت بالایی باشد، کاربران وقت بیشتری را در سایت سپری می‌کنند که این موضوع نیز خود نشان‌دهنده دلیلی برای خاتمه دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو است.

افزایش صفحات سایت

محتوا جدید باعث می‌شود تا شما صفحات جدیدی را در سایت ایجاد کنید. این صفحات اگر کیفیت بالایی داشته باشند و لینک سازی داخلی آن به‌درستی انجام شو می‌تواند تأثیر زیادی در سئو داشته باشد.

دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو
تفاوت سئو و بازاریابی محتوا

سئو و بازاریابی محتوا چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

در قسمت قبل رابطه بین سئو و محتوا را بررسی کردیم و دانستیم تیم محتوا و سئو، کار یکدیگر را کامل می‌کنند. در ادامه قصد داریم تا شما را با تفاوت‌ها این دو آشنا کنیم.

Content marketing also provides additional benefits in that it supports other digital marketing channels.

ملاحضات عمومی

محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که جامعه‌ای را مورد هدف قرار دهد؛ بنابراین متن، فرمت‌ها و گرافیک باید به بهترین شکل طراحی شود و برای افرادی که از سایت بازدید می‌کنند مناسب باشد. از طرفی، سئو نیاز به علم در مورد ربات‌ها خزنده موتورها جست‌وجو دارد درصورتی‌که این موتورها جست‌وجو را انسان‌ها طراحی کرده‌اند بنابراین محتوا و سئو از لحاظ رویکردی که دارند باهم متفاوت هستند و بنابراین دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو بر اساس پایه غلطی بنا شده است.

رویکرد

سئو و محتوا مخاطبین مختلفی دارند بنابراین رویکردها مختلفی را در پیش‌گرفته‌اند. در سئو، باید از ابزارها تحلیلی برای سایت استفاده کرد و آمارهایی را از گوگل دریافت کرد چراکه موتورها جست‌وجو مانند گوگل، از الگوریتم‌ها خودشان و نتایجی که در این زمینه به دست می‌آورند استفاده می‌کنند. از این طریق می‌توان سایت را از رتبه‌بندی خوبی برخوردار کرد؛ اما در طرف مقابل، برای محتوا هیچ تکنیک خاصی وجود ندارد که از آن بتوان استفاده کرد و صد در صد به موفقیت رسید. در محتوا باید از خلاقیت بهره برد که برخلاف سئو می‌باشد؛ بنابراین دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو در این زمینه نیز نباید وجود داشته باشد.

ارزش

محتوا و بازاریابی هرکدام ارزش‌ها خاصی را برای سایت به دنبال دارند. از سئو برای جذب ترافیک مناسب استفاده می‌شود. در مقابل محتوا، برای ایجاد جذابیت در سایت استفاده می‌شود که این جذابیت می‌تواند کاربران مختلفی را به سایت جذب کند و آن‌ها را نگه دارد.

کلام آخر

سئو و محتوا دو قسمت از مهمی از سایت‌ها و کسب‌وکارها مختلف هستند و تیم‌ها مختلف بر روی آن کار می‌کنند؛ اما دعوا همیشگی تیم محتوا و سئو وجود دارد چراکه احساس می‌کنند هر دو در حال انجام دادن کار واحدی هستند و تیم دیگر نباید فعالیتی داشته باشد؛ اما ما در این مقاله ثابت کردیم که این دو تیم، باید در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند تا بتوانند خروجی مناسبی را ایجاد کنند. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

 

سوالات متداول

سئو چیست؟

سئو به معنا بهینه‌سازی موتورها جست‌وجو می‌باشد که باعث می‌شود رتبه‌بندی سایت در موتورها جست‌وجو بهبود یابد.

سئو و محتوا در چه نقاطی با یکدیگر پیوند دارند؟

این دو، وقتی با یکدیگر به کار روند باعث می‌شوند تا سرعت سایت ارتقا پیدا کند، تعداد صفحات سایت بیشتر شود و لینک‌ها زیادی از صفحه انتشار پیدا کند.

سئو و محتوا چه تفاوتی دارند؟

در سئو، مسائل به‌صورت ریزتر و فنی‌تر بررسی می‌شوند که شامل موارد مختلفی می‌باشد؛ اما محتوا، در مورد ایجاد یک مطلب در زمینه مشخصی می‌شود که به‌صورت تصویر، ویدئو و غیره انتشار می‌یابد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

3 − 2 =

فهرست