اسنپ چت چیست؟

اسنپ چت

در دنیای امروزی، شبکه های اجتماعی نقش کلیدی ایفا می کنند. اگر به سرتاسر دنیا نگاه کنید، متوجه می شوید که افراد زیادی از یک یا چند شبکه اجتماعی استفاده می کنند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و کاربران زیادی در کشورمان از شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و … استفاده می کنند. پینترست و اسنپ چت دو شبکه اجتماعی مهمی هستند که دوستداران و علاقه مندان زیادی در سراسر جهان دارند اما در ایران هنوز آنطور که باید و شاید هم استفاده نمی شوند. حال نوبت به معرفی اسنپ چت می رسد و در این مقاله با آن آشنا می شویم. اگر می خواهید با ویژگی های این شبکه اجتماعی آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منظور از اسنپ چت چیست؟

در سال ۲۰۲۰، تحقیقات افراد مختلف به وضوح نشان می دهد که اسنپ چت یکی از بهترین رسانه های اجتماعی در جهان است. این در حالی است که این رسانه هنوز ۱۰ ساله نشده که ظهور کرده است. در ژانویه ۲۰۲۰، مشخص شد که شبکه های اجتماعی بیش از ۳۶۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارند. در حال حاضر روزانه به طور متوسط ​​بیش از ۳ میلیارد (تصویر و ویدیو) در اسنپ چت ارسال می شود. در این قسمت از مقاله به ارائه اسنپ چت و پیشینه آن می پردازیم.

ایوان اشپیگل، رگی براون و بابی مورفی، همه دانشجویان دانشگاه استنفورد، این بنیاد را در سال ۲۰۱۱ تأسیس کردند و پایه و اساس آن را گذاشتند. بر اساس گزارش ها، رجی براون ایده ایجاد یک برنامه شبکه اجتماعی را داشت که به کاربرانش اجازه می داد تصاویر و ویدیوهایی را پست کنند که پس از مدتی از سایت ناپدید می شوند. براون این ایده را به اشپیگل گفت و اشپیگل از آن خوشش آمد و اینطور شد که دو نفر این ایده را نزد بابی مورفی بردند تا کد را بنویسد و برنامه را اجرا کند. در جولای ۲۰۱۱، این سه نفر برنامه Picaboo را راه اندازی کردند و سپس در سپتامبر ۲۰۱۱ نام مجموعه خود را به اسنپ چت تغییر دادند.

از همان ابتدا، ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی این بود که تولیدکننده محتوا یا اسنپ می توانست یک بازه زمانی تعیین کند که در آن افراد محتوا را ببینند و سپس محتوا محو شود. جالب اینجاست که در اکتبر ۲۰۱۶ مدیران این شبکه اجتماعی اعلام کردند که می خواهند عینک آفتابی دوربین دار روانه بازار کنند. قیمت این عینک آفتابی در زمان عرضه آن ۱۳۰ دلار اعلام شد. دوربین های نصب شده روی این عینک می توانند به مدت ۱۰ ثانیه فیلم ضبط کنند. ویدیوی ثبت شده توسط کاربران دوربین این عینک بلافاصله به اپلیکیشن اسنپ چت منتقل می شود و همچنین زاویه پوشش داده شده توسط لنز این دوربین ۱۱۵ درجه است.

اسنپ چت
معرفی اسنپ چت

معرفی اسنپ چت و مزایای آن برای بازاریابی

به خاطر داشته باشید که این برنامه ممکن است پلتفرم مناسبی برای بازاریابی هر کسب و کار یا محصولی نباشد، اما اگر فکر می کنید این رسانه می تواند به موفقیت شما و کسب و کارتان کمک کند، حتما از آن استفاده کنید. در اینجا برخی از مهمترین دلایلی که اسنپ چت برای بازاریابی عالی است، آورده شده است. توضیح این دلایل یکی از قسمت های مهم معرفی اسنپ چت است:

  1. تنها برای جوانان است

یکی از مهمترین مزایای پلتفرم اجتماعی اسنپ چت این است که ۹۰ درصد آن به افراد ۱۳ تا ۲۴ ساله اختصاص دارد و هیچ چیز بهتر از این نیست. البته اگر این برنامه وارد ایران شود با استقبال بیشتری در بین جوانان مواجه خواهد شد. جوانان تمایل بیشتری به خرید اینترنتی دارند و وقتی نوبت به خرید می رسد، جوانان به سرعت گوشی خود را باز می کنند تا ببینند آیا می توانند کالای مورد نظر خود را در اینترنت و شبکه های اجتماعی پیدا کنند یا خیر. بنابراین حضور کسب و کار شما در بین جوانان احتمال فروش محصولات شما را افزایش می دهد.

  1. رقابت در آن خیلی کم است

در حال حاضر توییتر، اینستاگرام و فیسبوک آنقدر محبوب هستند که هیچکس حتی فرصت فکر کردن به اسنپ چت را ندارد. در این موارد، استراتژی های اقیانوس آبی به منصه ظهور می رسد. این استراتژی از شما می‌خواهد که به زمینه هایی بروید که رقابت کمتری در بازاریابی وجود دارد تا بتوانید با آرامش بیشتر کسب‌وکار خود را رشد دهید. بنابراین عدم رقابت در اسنپ چت یکی دیگر از مزیت های این شبکه اجتماعی است، پس تا دیر نشده وارد این رسانه شوید و آموزش این اپلیکیشن را تماشا کنید تا در آینده موفق باشید.

  1. با سایر رسانه های اجتماعی متفاوت است

شاید بتوان متفاوت بودن این اپلیکیشن با سایر رسانه های اجتماعی را یک مزیت دانست. این تفاوت باعث می شود که مخاطبان مختلفی وارد این رسانه شوند و در نتیجه زمانی که از این رسانه برای بازاریابی خود استفاده می کنید، مطمئناً مخاطبان مختلفی به شما دسترسی خواهند داشت و می توانید دامنه مخاطبان و مشتریان خود را گسترش دهید.

  1. پر از حس اعتماد است

اسنپ ​​چت دارای حس اصالت است. صفحات رسانه های اجتماعی در خدمت ایجاد روابط بین کاربران هستند و اساسا فلسفه این رسانه ها ایجاد روابط است. اسنپ ​​چت تلاش کرده تا حس اعتماد را بین مخاطب ایجاد کند و به آنها کمک کند تا رابطه کارآمدتر و بهتری داشته باشند. از طرفی محتوای لازم برای سرگرمی در این رسانه در حال افزایش است و کاربران می توانند از فیلترهای موجود برای سرگرمی و تفریح ​​و ارتباط با یکدیگر استفاده کنند.

  1. استفاده از آن کاملاً رایگان است

یکی دیگر از مزایای اسنپ چت رایگان بودن آن است. این رسانه برای سایر امکانات به جز کمپین های تبلیغاتی که دارد کاملا رایگان است و در صورت تمایل می توانید از امکانات مختلف آن به صورت رایگان استفاده کنید. همانطور که قبلاً گفتیم، اسنپ چت ممکن است برای همه شرکت ها مناسب نباشد. ممکن است این سوال مطرح شود که کدام شرکت ها بهتر است از این رسانه استفاده نکنند؟ همانطور که در ابتدا گفتیم این پلتفرم بیشتر برای جوانان است و جوانان بیشترین استفاده را از این پلتفرم دارند. پس اگر شرکت شما خدمات و محصولاتی دارد که به درد جوانان نمی خورد و فقط برای افراد میانسال و مسن در نظر گرفته شده است، بهتر است وقت خود را برای بازاریابی در اسنپ چت تلف نکنید.

اسنپ چت
اسنپ چت یکی از بهترین رسانه های اجتماعی در جهان است.

سخن پایانی

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این اپلیکیشن در ابتدا، تنوع فیلترهای مختلف بود، به طوری که در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شد. در حال حاضر این اپلیکیشن یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که طرفداران زیادی در دنیا دارد و اکثر کاربران آن بین ۱۵ تا ۲۵ سال سن دارند. این شبکه اجتماعی پرطرفدار همچنین پتانسیل بالایی برای تبلیغات دارد و بسیاری از بازاریابان اجتماعی از آن استفاده می کنند و همچنین برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی اسنپ چت بسیار موثر است.

سوالات متداول

اسنپ چت روی چه سیستم عامل هایی نصب می شود؟

اسنپ ​​چت بر روی تمامی گوشی های هوشمند موجود در بازار از جمله iOS و اندروید قابل نصب است.

تفاوت اسنپ چت نسبت به سایر شبکه های اجتماعی چیست؟

اسنپ ​​چت مانند سایر شبکه های اجتماعی یکی از محبوب ترین شبکه های امروزی است و روزانه میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند. فیلترهای مختلف چهره مهمترین عامل در محبوبیت اسنپ چت هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

هفت − 1 =

فهرست