آموزش سئو سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی

در دنیای سئو چالش های زیادی برای مبتدیان وجود دارد که یکی از آن ها نحوه سئو سایت فروشگاهی است.نحوه خرید آنلاین همیشه یکی از رایج ترین سوالات مخاطبان سئو و مدیران فروشگاه های آنلاین است.در این مقاله آموزشی قصد داریم مهمترین نکات سئو فروشگاهی را به صورت جامع به شما آموزش دهیم.با مطالعه این مقاله آموزشی به شما این اطمینان را می دهیم که دیگر با سئو فروشگاه اینترنتی خود مشکلی نخواهید داشت.

 

چرا سایت فروشگاهی مهم است؟

اهمیت سئو بر هیچکس پوشیده نیست اما بهتر است برای آگاهی بیشتر از اهمیت سئو برای فروشگاه های آنلاین به آمارهای موثق نگاه کنیدو به کسب آموزش سئو بپردازید.

  • ۴۴ درصد از مردم خرید آنلاین خود را با جستجو در گوگل آغاز می کنند.
  • طبق سایت محبوب com، حدود ۳۷٪ تا ۴۰٪ از کل ترافیک وب سایت تجارت الکترونیک از موتورهای جستجو می آید.

جدا از اهمیت سئو در فروشگاه های اینترنتی، تعداد زیاد محصولات ما را وادار می کند تا نسبت به سئو حساسیت بیشتری داشته باشیم.

انتخاب عنوان مناسب برای سایت فروشگاهی

انتخاب عنوان مناسب با سئو فروشگاه آنلاین

جستجوی کلمات کلیدی در سئوی سایت فروشگاهی مانند اصول بالا است، اما کمی مدبرتر است.به عنوان مثال، آیا تا به حال عبارت “نام محصول + ارزان” را در گوگل جستجو کرده اید؟به شخصه بارها و بارها عبارت «دامنه ارزان» یا «خرید تخفیف سرور» را جستجو کرده ام.زیرا در خریدهای اینترنتی همانند خریدهای سنتی، تخفیف یا ارزن برای مشتری مهم است.وقتی می گویید برخی از محصولات شما ارزان هستند، قطعاً نرخ کلیک بالاتری نسبت به سایر رقبا خواهید داشت.

در انتخاب عنوان محصولات تا حد امکان خلاقیت به خرج دهید، مثلاً گاهی لازم است در عنوان «+ ارسال رایگان» بنویسید.مواردی مانند «+ ارسال رایگان» یا «+ هدیه» و مواردی از این قبیل را نیز می‌توان در متا تگ Description نوشت.استفاده از ایموجی ها در عنوان یا توضیحات نیز توجه کاربر را به خود جلب کرده و نرخ کلیک را افزایش می دهد.به عنوان مثال سایت فروش جواهرات و سنگ های قیمتی است، بهتر است از ایموجی ها (💎 💍.) استفاده کنید.برای دسترسی به دنیای ایموجی ها، بهتر است به emojipedia.org مراجعه کنید.

 

ساختار صحیح برای سئو سایت فروشگاهی

پس از تحقیق در مورد کلمات کلیدی و یافتن بهترین آن ها، اکنون نوبت به ساختار و معماری سایت فروشگاهی می رسد. معماری سایت فروشگاهی شامل نحوه راه اندازی ناوبری، صفحات دسته بندی و صفحات محصول است. هدف اصلی معماری سایت این است که بهترین و مناسب ترین صفحات را به راحتی در اختیار کاربران قرار دهد و تعداد دفعاتی که کاربر برای یافتن آنها باید کلیک کند را کاهش دهد.

هیچ صفحه ای نباید بیش از ۳ کلیک با صفحات دیگر فاصله داشته باشد. معمولا صفحه اصلی سایت معتبرترین و قدرتمندترین صفحه یک وب سایت است. پیوندهای داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر قدرت و اعتبار را از صفحه مبدأ به صفحه مقصد که قبلاً به عنوان PageRank شناخته می شد، منتقل می کند. بنابراین صفحه اصلی می تواند بیشترین اعتبار را به صفحات دسته بندی و سپس به صفحات محصول منتقل کند.

صفحه اول سایت فروشگاه شما باید شامل تمام صفحات دسته بندی اصلی شما و حتی برخی از بهترین صفحات محصول شما با لینک های داخلی باشد. از منوی سایت، کلمه کلیدی را برای پیوند به صفحات دسته پین ​​کنید. در صورت نیاز، می توانید منو را گسترش دهید و کلمات دیگری را در دسته کلمات اصلی اضافه کنید و به صفحات زیر مجموعه پیوند دهید.

The accelerated pace of change in the digital landscape demands a continuous re-evaluation of marketing strategies. With the online space becoming increasingly crowded, brands are finding it harder to break through the clutter and gain visibility. This requires them to place search engine marketing at the heart of their digital marketing initiatives to optimise content and maximise returns on investment.

سایت فروشگاهی
نکات سئو سایت فروشگاهی

چند نکته در سئو صفحه اصلی سایت فروشگاهی

 

تگ تایتل صفحه اصلی

تگ عنوان یکی از مهمترین عناصر سئو است. این باید شامل نام کسب و کار شما به همراه کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد. شما باید این تگ عنوان کمتر از ۷۰ کاراکتر را طوری بنویسید که بازدیدکنندگان جستجو را جذب کند، زیرا آنها آن را در نتایج جستجو خواهند دید.

توضیحات متای صفحه اصلی

در حالی که این از نظر رتبه بندی کلمات کلیدی مهم نیست، توضیحات متای صفحه اصلی شما ۱۶۰ کاراکتر از کسب و کار شما را توصیف می کند که در زیر برچسب عنوان نیز نمایش داده می شود. آن را به گونه ای بنویسید که مردم را تشویق کند که بخواهند از وب سایت شما بازدید کنند.

محتوای صفحه اصلی

محتوای صفحه اصلی شما باید به بازدیدکنندگان کمک کند تا اطلاعات واضح و مختصرتری در مورد کسب و کار شما و محصولاتی که ارائه می کنید به دست آورند. از بارگذاری بیش از حد اطلاعات روی صفحه اصلی خودداری کنید. برخی از بهترین محصولات خود را در صفحه اصلی و پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید. ساختار صحیح لینک داخلی تضمین می کند که صفحات مهم سایت شما بیشترین ارزش و اعتبار را از صفحه اصلی سایت شما دریافت می کنند. همچنین وجود بخشی برای قرار دادن متن و توضیحات در صفحه اصلی و صفحات دسته بندی می تواند قدرت این صفحات را افزایش دهد و شانس رتبه شما را افزایش دهد.

علاوه بر این، با داشتن یک وبلاگ در سایت فروشگاهی خود و تولید محتوای باکیفیت، می توانید لینک های داخلی این صفحات را به صفحات و دسته بندی محصولات نیز ارائه دهید. این سیاست می تواند معکوس شود. این به معنای پیوند دادن به مقالات وبلاگ خود از صفحات دسته بندی و محصولات و تقویت آنها است.

 

کلام آخر

در آموزش سئو سایت فروشگاهی سعی کردیم تمامی موضوعات را تا حد امکان ساده پوشش دهیم، اگر از توصیه های ارائه شده در آموزش سئو فروشگاه استفاده کنید می توانیم تضمین کنیم که عملکرد بهتری نسبت به اکثر رقبای خود خواهید داشت.

 

 

سوالات متداول

سئو فروشگاه اینترنتی چه تفاوتی به سئو سایت دارد؟

فروشگاه‌های آنلاین معمولاً صفحات بسیار بیشتری نسبت به سایت‌های معمولی دارند و در نتیجه، احتمال سردرگمی مخاطبان بین صفحات بیشتر است، بنابراین کارشناس سئو باید کاری انجام دهد تا تجربه کاربری (UX) را به حداکثر برساند تا مشتری در صفحه‌ها قرار بگیرد. crowd محصولات شما را اشتباه نگیرید. همچنین مواردی مانند سئوی محلی، تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی، طرحواره و غیره در سئوی فروشگاهی با سایت های معمولی متفاوت است که باید با دقت بیشتری به آنها برخورد کرد. از طرفی مسائلی مانند وجود محصولات مشابه (محتوای تکراری) و کالاهای ناموجود را باید از منظر سئوی فروشگاه اینترنتی مدیریت کرد.

محصولات ناموجود چطور به سئو فروشگاه اینترنتی آسیب می رسانند؟

محصولاتی که وجود ندارند یا همان ناموجود می توانند به سئو سایت آسیب بزنند. به عنوان مثال، فرض کنید کاربری محصول x را در گوگل جستجو می کند، سپس لینک سایت شما را پیدا کرده و روی آن کلیک می کند. اگر این محصول در دسترس نباشد چه اتفاقی می افتد؟ آیا کاربر در فروشگاه شما می ماند یا روی دکمه بازگشت کلیک کرده و فروشگاه دیگری را جستجو می کند؟ البته اگر فرمت فروشگاه شما به گونه ای نباشد که محصولات مرتبط را نشان دهد تا کاربر دوام بیشتری داشته باشد، احتمال خروج سریع کاربر از سایت وجود دارد. در این بین می گوییم چسبندگی پوگو اتفاق افتاده است. طبق الگوریتم رتبه بندی گوگل، این (pogo sticking) می تواند تاثیر منفی بر سئوی فروشگاه آنلاین شما داشته باشد.

برای افزایش بازدید فروشگاه آنلاین چه کاری انجام دهیم؟

قطعا بهترین راه برای افزایش بازدید، سئوی فروشگاه اینترنتی است. اما پس از سئو پیشنهاد می کنیم از قابلیت سایت های پولیش و ترب استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را در افزایش بازدید فروشگاه خود مشاهده کنید. ترافیک ارجاعی از این سایت ها به فروشگاه آنلاین شما نیز می تواند به طور غیرمستقیم روی سئو تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

13 − دوازده =

فهرست