انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ

انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ

پیشرفت دنیای مدرن و گسترش دنیای دیجیتال سبب شده است تا تمامی کسب‌وکارهای بزرگ برای اثرگذاری بیشتر در فضای اینترنت عرض‌اندام کنند. حضور در دنیای دیجیتال سبب آگاهی بیشتر مخاطبان و درنهایت خریدوفروش بیشتر می‌شود؛ بنابراین اینکه بدانید انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ شامل چه مواردی می‌شود و چرا بخش مهمی از کسب‌وکارها وابسته به تبلیغات دیجیتال هستند برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

ازآنجایی‌که امروزه کاربران زمان زیادی را شبکه‌های اجتماعی و در دنیای دیجیتال صرف می‌کنند، صاحبان مشاغل و برندهای مختلف می‌توانند توضیح جامعه و جذابی از محصولات خود را در این فضا قرار بدهند تا مخاطبین را به مشتری دائم تبدیل کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

 

منظور از تبلیغات دیجیتال چیست؟

به‌طورکلی هر نوع تبلیغ یا شرح ویژگی‌های یک محصول در پلتفرم‌های دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و … را تبلیغات دیجیتال می‌نامند، در انجام این کار شیوه‌ها و استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله قصد توضیح آن را داریم. این روزها افراد بیشتر زمان خود را در خانه مجازی و شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند، صاحبان مشاغل از این فرصت استفاده کرده و سعی می‌کنند با استفاده از انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ مشتری جذب کند فرقی نمی کنه شما در چه زمینه‌ای فعالیت دارید و یا چه محصولی را قرار است به فروش برسانید، فضای اینترنت و دنیای دیجیتال بهترین پیشنهاد برای پیشرفت کسب‌وکار شماست.

برای تبلیغ در فضای دیجیتال ابزارهای متعددی را در اختیار دارید، ابزاری که به شما امکان مشاهده و بررسی صفر تا صد فروش محصول از تبلیغ تا رسیدن به دست مشتری را می‌دهند. ویژگی مهم و برجسته تبلیغات دیجیتال در واقع همین رو بودن ماجرا است که در هیچ یک از تبلیغات سنتی قابل‌مشاهده نیست. همان‌طور که تبلیغات سنتی انواع گوناگونی داشتند مسلماً تبلیغات دیجیتال نیز انواع و اقسام متفاوتی دارند.

As the internet evolves, so do online advertising optionsIn fact, today, there are many different types of advertising that you can integrate into a digital marketing strategy. As the landscape of digital advertising changes, it is important to stay up to date on the latest trends, techniques, and strategies.

انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ
انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ

انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ

  • تبلیغات اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی به‌واقع بهترین بستر برای تبلیغات شما هستند، چرا که امروزه کمتر کسی وجود دارد که از حال و هوای انواع شبکه‌های اجتماعی بی‌خبر باشد. اینستاگرام خوب یا بد، یکی از پرطرف‌دارترین شبکه‌های اجتماعی مورداستفاده اکثر کاربران است تبلیغات در این شبکه اجتماعی، مسلماً تنها ایده و استراتژی شما نخواهد بود افراد زیادی پیش از شما متوجه مزایای طبیعی در اینستاگرام شده‌اند؛ بنابراین راز موفقیت شما و ربودن گوی سبقت از سایر رقبا آن است که با یک برنامه از پیش تعیین شده و استراتژی درست به تبلیغات در اینستاگرام بپردازید.

  • اینفلوئنسر مارکتینگ

از دیگر انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ، کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ است. این استراتژی در واقع جزء امیدهای اصلی دیجیتال مارکتینگ بوده و باید بدانید بدون آن بازاریابی موفق نخواهید داشت. رشد و نفوذ شبکه‌های اجتماعی در واقع مهم‌ترین علل موردتوجه قرارگرفتن اینفلوئنسر مارکتینگ بوده است.

درواقع تمایل مردم خرید از افراد مطمئن و قابل‌اطمینان است، به عبارت بهتر هر فردی ترجیح می‌دهد تا محصولات مورد نیازش را از منابع و افراد مورد اعتماد خریداری کند. اینفلوئنسر مارکتینگ به برندهای مختلف این امکان را می‌دهد تا به مخاطبان مناسب‌تر دسترسی پیدا کنند، تأثیر این موضوع در واقع باتوجه‌به میزان دسترسی به مخاطبان موردنظر مشخص می‌شود.

  • تبلیغات تلگرام

تبلیغات تلگرام در واقع یکی از مهم‌ترین انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ است و در ایران طرف‌داران بسیار زیادی دارد. قراردادن تبلیغ محصولات در قالب عکس، پیام متنی یا ویدئو در کانال‌های پرمخاطب شیوه کارکردن با این شبکه اجتماعی پرمخاطب است، به طور مثال یکی از روش‌های ترویج کمپین تبلیغاتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش انتشار پیام‌های تبلیغاتی متنوع در بیش از ۱۶۰۰ کانال تلگرامی بود و به نظر می‌رسد که این روش خوب جواب داده است.

  • تبلیغات ویدئویی

تأثیر مثبت کلیپ‌های ویدئویی بر جذب مشتری و بحث غیرقابل‌انکار است! استفاده از این شیوه در میان انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ، طی چند سال اخیر بسیار موردتوجه قرار گرفته است. طبق آمارهای به‌دست‌آمده شرکت‌هایی که از شیوه‌های ویدئو مارکتینگ استفاده می‌کنند رو به افزایش مهم‌ترین دلیل رواج استفاده از ویدئو مارکتینگ آن است که حواس شنوایی و بینایی مخاطب در تماشای انواع کلیپ و ویدئوها به‌گونه‌ای مشغول می‌شود که هیچ یک از انواع محتوا روی آن تأثیر نمی‌گذارد. همان‌طور که می‌دانید آپارات یکی از پلتفرم‌های نمایش ویدئویی در ایران است که بهترین گزینه موجود برای قراردادن ویدئوهای مارک تیم محسوب می‌شود.

  • طراحی سایت و ارتباط آن با تبلیغات دیجیتال

طراحی وب‌سایت در واقع یکی از مهم‌ترین انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ است چرا که انجام درست این کار سبب پیشرفته هر وب‌سایتی می‌شود، در واقع وب‌سایت حکم ویترین فروشگاه دیجیتال شما را دارد؛ بنابراین طراحی هر چه‌بهتر و جذاب‌تر این ویترین مشتریان زیادی را به‌سوی کسب‌وکار شما جذب می‌کند. طراحی وب‌سایت نیازمند تخصص و مهارت‌های زیادی است، نادیده‌گرفته‌شدن هر یک از موارد لازم در طراحی سایت وب‌سایت شما را در رسیدن به هدف جذب مشتری بیشتر با بن‌بست مواجه می‌کند.

  • تبلیغات همسان native ADS و تبلیغات بنری

تبلیغات همسان به‌نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که در ازای هزینه پرداخت شده و متناسب با حالت و عملکرد سایت یا برنامه‌ای که مخاطب موردنظر در آن فعالیت دارد طراحی می‌شود اما تنها به تولید محتوای جذب‌کننده اختصاص ندارد بلکه شامل انواع کمپین‌های ۳۶۰ درجه با محتوای یونیک بوده و در انواع پلتفرم‌های دیجیتال قابل‌استفاده است.

انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ
انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ

کلام آخر

حضور پررنگ افراد در دنیای دیجیتال و افزایش میزان تقاضای استفاده از شبکه‌های اینترنتی یکی از مهم‌ترین عوامل حضور کسب‌وکارهای مختلف در دنیای دیجیتال است، صاحبان مشاغل و برندهای گوناگون با قراردادن تبلیغات جذاب به جذب مشتری می‌پردازند. برای آن که تبلیغات مناسبی داشته باشیم لازم است از انواع ابزار تبلیغات دیجیتال مارکتینگ به‌خوبی بهره بگیریم.

در انجام تبلیغات یا ارائه محصولات به‌صورت اینترنتی لازم است و از تمامی امکانات لازم را به بهترین شیوه ممکن مورداستفاده قرار بدهیم. تخصص و مهارت مهم‌ترین مؤلفه‌های لازم در انجام انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ هستند؛ بنابراین به‌کارگرفتن افراد متخصص مهم‌ترین رکن تبلیغات دیجیتال است. در این مطلب به شرح انواع تبلیغات اینترنتی در دنیای دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. استفاده از هرکدام این تبلیغات اگر به‌درستی انجام شود، کسب‌وکار شما را به سوددهی خوبی می‌رساند.

 

 

 

سؤالات متداول

  • چرا تبلیغات مهم‌ترین رکن کسب‌وکارهای اینترنتی است؟

اینکه مشتری با انواع محصولات شما و ویژگی‌هایتان آشنا شود سبب می‌شود تا بتواند تشخصی بدهد کدام یک از محصولات شما پاسخگوی نیاز او هستند؛ بنابراین تبلیغات چه به‌صورت سنتی و چه به‌صورت مدرن برای فروش محصولات مختلف در کسب‌وکارهای مختلف لازم و ضروری است.

  • چرا ویدئو مارکتینگ‌ها بهترین انواع تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ هستند؟

حس شنوایی و بینایی افراد مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری آن‌ها است و هیچ‌کدام از انواع محتواها قادر نیستند این دو حس پراهمیت را مشغول کرده و تحت‌تأثیر قرار بدهند.

  • سایت تبلیغات اینترنتی به شغل خاصی اختصاص دارند؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم تبلیغات اینترنتی به شغل یا کسب‌وکار خاصی تعلق ندارند، فضای اینترنت و دنیای دیجیتال بهترین فضا برای تبلیغ و جذب مشتری برای تمامی کسب‌وکارهاست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

ده + 19 =

فهرست