آژانس دیجیتال مارکتینگ و میزان تاثیر گذاری آن بر موفقیت کسب و کار شما

دیجیتال مارکتینگ

آژانس دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی در موفقیت استراتژی های بازاریابی دیجیتالی کسب و کارها دارد. امروزه آژانس های زیادی به ارائه خدمات می پردازند و شاید توسعه این آژانس ها به دلیل توسعه چشمگیر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بوده است اما دیجیتال مارکتینگ چیست و به چه دلیل تا این حد توسعه یافته است؟
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال، یکی از زیرمجموعه های بازاریابی است که در سال های اخیر بسیار توسعه یافته و از منظر بازاریابان از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر موفقیت کسب وکارهاست. به عقیده بسیاری از متخصصان بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است چرا که مشتریان بالقوه شما بی شک زمان زیادی را در فضای اینترنت و در دنیای دیجیتال می گذرانند و فضای دیجیتال یکی از کانون های اصلی جذب مشتری شماست که به عنوان یک متخصص نباید از آن غافل شوید و برای موفقیت لازم است تا این نوع بازاریابی را نیز در استراتژی های بازاریابی خود بگنجانید.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ دستاورد توسعه فناوری اطلاعات است و این فناوری دنیای جدیدی را برای بازاریابان ایجاد نموده است. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی شامل مجموعه همه فرایندها، ابزار و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند و آژانس دیجیتال مارکتینگ؛ مجموعه ای از متخصصان دیجیتال مارکتینگ که خدمات مربوطه را ارائه می دهند.
همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ تا چه حد در موفقیت اهمیت دارد؟
آژانس دیجیتال مارکتینگ انواع خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد اما اصلی ترین خدمات این آژانس، انتخاب استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مناسب کسب و کار شماست. فراموش نکنید بازاریابی دیجیتال یک تخصص است و یک متخصص در این زمینه قبل از تدوین برنامه های اجرایی تبلیغات، لازم است تا استراتژی ها و برنامه بازاریابی مناسب کسب و کار شما را طراحی نموده و برای مدیریت تبلیغات شما در دنیای دیجیتال برنامه ریزی نماید. خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بسیار فراتر از تبلیغات اینترنتی است و می تواند در موفقیت شما و میزان سهم شما از بازار بسیار تاثیر گذار باشد.

تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ که جزء خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ می باشد، اهمیت زیادی در موفقیت این نوع بازاریابی دارد. تدوین استراتژی به معنای تعیین اهداف و اولویت‌های بازاریابی در فضای آنلاین است. تدوین استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ که اغلب توسط متخصصین بازاریابی آژانس های دیجیتال مارکتینگ انجام می شود، می تواند برای کسب و کار شما مزیت رقابتی ایجاد نموده و رسیدن به هدف ها را سرعت بخشد.

دیجیتال مارکتینگ
همکاری با آژانس دیجیتال مارکتینگ را از کجا آغاز کنیم؟
اولین قدم، بی شک انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای است که بتواند شما را در انتخاب استراتژی ها و اجرای برنامه های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ یاری نماید. در همکاری با یک دیجیتال مارکتینگ اول باید اهداف خود را تعیین کنید. مزیت رقابتی خود را شناسایی کنید و به سوالات کلیدی آژانس دیجیتال مارکتینگ پاسخ دهید.
آژانس دیجیتال مارکتینگ، مشتریان بالقوه شما را شناسایی کرده و سعی می کند درک کاملی از سلیقه و نیاز های آنان را شناسایی نماید. بر این اساس آژانس دیجیتال مارکتینگ، رسانه های مناسب برای بازاریابی کسب و کار شما انتخاب می کند و برنامه های اجرایی و نوع تبلیغات را مشخص می نماید. در این مرحله تعیین می شود در کدام رسانه چه حجم از فعالیت را داشته باشید. برآورد هزینه ها و انتخاب روش های مقرون به صرفه با بالاترین کارایی از دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ می باشد. زمان بندی برای فعالیت مستمر و پایش میزان کارایی برنامه ها نیز از جمله خدمات یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است.

بهینه سازی برای موتور های جستجو، یکی از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ
بهینه سازی برای موتور های جستجو یکی از اصلی ترین خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ می باشد. طراحی سایت مسیر ورود شما به دنیای دیجیتال است. یک طراحی سایت حرفه ای می تواند در جذب مخاطب شما تاثیر گذار باشد. امنیت سایت شما و خدمات پشتیبانی سایت که توسط مراکز حرفه ای ارائه می شود، از جمله عوامل موثر بر موفقیت سایت شما در جذب مخاطب است اما باید بدانید بیشتر مخاطبان برای یافتن خدمات و محصولات مورد نیاز خود به موتورهای جستجو مراجعه می نمایند و موتورهای جستجو سایت هایی را بر اساس کلمات کلیدی به آنان معرفی می نمایند. مشخص است که قرار گرفتن در اولویت موتورهای جستجو اهمیت زیادی در جذب مخاطب و موفقیت برنامه های بازاریابی دارد. به تکنیک های که باعث بهبود وضعیت شما در فهرست جستجو موتورها می شود، اصول سئو گفته می شود. بهینه سازی برای موتورهای جستجو و رعایت اصول سئو یکی از اصلی ترین خدمات آژانس های دیجیتال مارکتینگ می باشد.
عوامل بسیار متعددی بر اصول سئو یا بهینه سازی برای موتور های جستجو تاثیر دارند. تولید محتوا با کیفیت مخاطب پسند و به صورت مستمر، کد نویسی استاندارد در طراحی وب سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، سایت رنک بالا و … عوامل متعددی هستند که در سئو شما تاثیر دارند اما مهم¬ترین و تاثیرگذارترین عامل محتواست که در ادامه تشریح می شود.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوایی، از خدمات تعیین کننده آژانس دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی محتوایی، تاثیر¬گذارترین راهکار دیجیتال مارکتینگ است که به صورت حرفه ای در آژانس های دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود. در بازاریابی محتوایی، با تولید محتوای مفید و جذاب برای کاربر، نظر و اعتماد او را جلب می نمایید. برای تولید محتوای مناسب لازم است مشتریان خود را به درستی شناسایی کرده و نیاز و سلیقه آنان را به درستی تشخیص دهید.
علاوه بر نوع محتوا، لازم است در تولید محتوا استمرار داشته باشید. دیجیتال مارکتینگ مشابه دیگر شاخه های بازاریابی نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است و با برنامه های زودگذر و مقطعی به اهداف خود دست نمی یابید. تولید محتوا به صورت مستمر علاوه بر جلب اعتماد مخاطب ، در سئو سایت نیز بسیار تاثیر گذار است. برای ارتقا سئو لازم است حتی محتوای مفید و کاربر پسند تولید شده خود را در زمان های مشخصی بارگذاری نمایید.

مدیریت شبکه های اجتماعی، خدماتی ارزشمند از آژانس دیجیتال مارکتینگ
یکی از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ که می تواند در کسب و کار شما معجزه نماید، مدیریت شبکه های اجتماعی است. امروزه عمده مخاطبان هر کسب و کاری زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند، بنابراین ایجاد و مدیریت شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی دارد. بیشتر شرکت های بزرگ و کسب و کار های معتبر برای خود شبکه های اجتماعی ایجاد نموده اند و از مزایای بازاریابی دیجیتال برای توسعه بازار خود استفاده می نمایند. در مدیریت شبکه های اجتماعی نیز محتوا بسیار تعیین کننده است.

دیجیتال مارکتینگ
در مدیریت شبکه اجتماعی تطابق محتوا با سلیقه کاربران بسیار اهمیت دارد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با بررسی های تخصصی شما را در انتخاب نوع محتوا یاری می نمایند. برای مثال در مدیریت شبکه اجتماعی مرتبط با فناوری، ارائه محتوا علمی تاثیر گذار است اما در بسیاری از شبکه های اجتماعی بر اساس ماهیت کسب و کار محتوای طنز در جلب مخاطب تاثیر بیشتری دارد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ علاوه بر انتخاب نوع محتوا در خصوص فرمت محتوا نیز مشاوره های لازم را به کاربران ارائه می نماید. در مدیریت شبکه های اجتماعی، انتخاب فرمت محتوا نیز بسیار تاثیر گذار است. ویدیو مارکتینگ یکی از مهم ترین نوع مارکتینگ است که در دیجیتال مارکتینگ بسیار اهمیت دارد و از خدمات تخصصی آژانس های دیجیتال مارکتینگ می باشد.

مطالعات نشان می دهد، ۸۰% از کاربران، ویدیو¬هایی را که در ۳۰ روز اخیر مشاهده کرده اند، به یاد می آورند و این اثبات گر ماندگاری زیاد این نوع محتوا در ذهن کاربران است. بیشتر از ۸۰% ترافیک اینترنت مربوط به تماشای ویدیو های آنلاین بوده است و نرخ کلیک تبلیغات ویدیویی ۱٫۸۴% می باشد که بیشترین نرخ کلیک در میان تمام انواع تبلیغات دیجیتال است. اگر آژانس دیجیتال مارکتینگ این فرمت را برای بازاریابی دیجیتال شما مناسب بداند، شما را در تهیه ویدیو های مناسب یاری خواهد نمود. البته فرمت محتوای متنی و صوتی نیز ممکن است توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما پیشنهاد شود.
آژانس دیجیتال مارکتینگ می تواند راهکارهای متعدد و موثری را برای مدیریت شبکه های اجتماعی به شما پیشنهاد نماید. برگزاری انواع مسابقات، نظر سنجی از کاربران و … از جمله راهکارهایی است که می تواند توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما پیشنهاد شود. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خدماتی را به شما ارائه می نماید که بتواند کاربران شما را به تعامل با کسب و کارتان وادارد. این راهکار ها با هدف جذب و وفادارسازی مخاطب انجام می شود. مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار گسترده است و پیشنهاد می شود در این زمینه به مراکز معتبر و حرفه ای اعتماد نمایید.

دیجیتال مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ و آژانس دیجیتال مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ از شیوه های بازاریابی است اما به دلیل اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ، یکی از محورهای اصلی خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می دهد. هر شخصی که بتواند روی تصمیم و رفتار فرد دیگری تاثیر بگذارد، اینفلوئنسر یا تاثیر گذر نامیده می شود. اگر با برنامه ریزی و انتخاب استراتژی های مناسب از ظرفیت اینفلوئنسرها برای بازاریابی استفاده شود، این کار اینفلوئنسر مارکتینگ نامیده می شود. اینفلوئنسر ها خدمات یا محصول کسب و کار شما را به علاقمندان و پیروان خود معرفی و توصیه می نمایند.

استفاده از این راهکار بازاریابی در بازاریابی دیجیتال بسیار پرکاربرد است. اینفلوئنسرها در دنیای دیجیتال بسیار متفاوت از اینفلوئنسر های دنیای واقعی هستند. ممکن است اینفلوئنسر منتخب در دنیای دیجیتال در دنیای واقعی شهرت و محبوبیت نداشته باشند. تعداد فالوور یکی از معیار¬های اصلی انتخاب اینفلوئنسر در دنیای دیجیتال است. هر چند این کار بسیار ساده به نظر می رسد اما یافتن اینفلوئنسر مناسب نیازمند مهارت و تخصص است چرا که بسیاری از افراد با ایجاد جنجال ها، انتشار اخبار های دروغین و خرید فالوور خود را با تقلب اینفلوئنسر جلوه می دهند. اگر این راهکار را برای توسعه کسب و کار خود انتخاب کرده اید حتما از مشاوره های حرفه ای یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ
خدمات تبلیغات کلیکی از آژانس دیجیتال مارکتینگ
انواع روش های تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال قابل انجام است. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ ، ضمن مشاوره برای انتخاب نوع تبلیغات ، مجری تبلیغات شما نیز خواهد بود. در تبلیغات کلیکی با پرداخت هزینه به برخی از سایت های محبوب و پربازدید، می توانید تبلیغ مربوط به وب سایت خود را در این سایت ها قرار دهید و هر بار که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند، باید به منتشر کننده تبلیغ مبلغی رو پرداخت کنید. تبلیغات شما می تواند به صورت رپورتاژ آگهی، ویدیو و … باشد. رپورتاژ آگهی یکی از انواع رایج تبلیغات در بازاریابی دیجیتال است که به صورت گزارش و بدون تبلیغات مستقیم به مخاطب ارائه می شود.

تبلیغات گوگل نیز یکی از انواع بسیار پر طرفدار تبلیغات در بازاریابی دیجیتال است که ممکن است توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما پیشنهاد شود. تبلیغات گوگل یکی از روش های تبلیغات کلیکی مقرون به صرفه در یک فضای پر مخاطب است. در این خدمات که Google Adwords نامیده می شود، به ازای پرداخت هزینه برای هر کلیک موفق، در اولویت فهرست های جستجو موتور گوگل قرار می¬گیرید. انتخاب کلمه کلیدی اصلی ترین رمز موفقیت در این نوع تبلیغات است. گوگل ادوردز (Google Adwords) است یکی از رایج ترین و موثر ترین انواع تبلیغات کلیکی است.

دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی ایمیلی از دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ
یکی از پربازده ترین شیوه های بازاریابی دیجیتال که قابل استفاده برای انواع کسب و کار هاست، بازاریابی ایمیلی است که توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود. در این روش با طراحی سایت مناسب، صفحه فرود سایت (Landing Page) و تهیه یک لیست ایمیل از مخاطبان که مشتریان بالقوه کسب و کار شما هستند، به آن ها ایمیل هایی هدفمند ارسال می‌ کنید تا آن ‌ها را در خرید محصولاتتان تشویق یا همراهی کنید.

ایمیل مارکتینگ تنها نوع بازاریابی دیجیتال است که به صورت انفرادی و مستقیم با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می‌ شود و از اهداف آن می توان به شناساندن مزیت های رقابتی، شناساندن برند به مشتریان، اطلاع رسانی جدید¬ترین محصولات و خدمات اشاره نمود. بسیاری از آژانس های دیجیتال مارکتینگ، از این کانال خصوصی برای اثبات ارزش گذاشتن به مخاطبان خود استفاده می ‌کنند.

دیجیتال مارکتینگ
سایر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ
خدمات که آژانس های دیجیتال مارکتینگ ارائه می نمایند بسیار متنوع است. علاوه بر موارد ذکر شده، بازاریابی های ویروسی، بازاریابی چریکی، طراحی اپلیکیشن ها ، وب اپلیکیشن ها ، پورتال ها و … دردسته خدمات این آژانس ها قرار می گیرد. اگر می خواهید در مقایسه با رقبا، تحول شگرفی در کسب و کار خود ایجاد نمایید، هرگز در مشاوره با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای تعلل نکنید.

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پانزده − 4 =

فهرست