آموزش سئو خاکستری

آموزش سئو خاکستری

به طور کلی در دنیای بهینه سازی سایت ۳ نوع سئو داریم. سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید و در نهایت نکته اصلی: سئو کلاه خاکستری! اما چرا نکته اصلی؟ خب در واقع اکثر فعالیت های اصلی که ما در زمینه سئو و بهبود رتبه سایت خود انجام می دهیم، اکثر آنها دقیقاً همان تکنیک های سئو کلاه خاکستری هستند.

با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله ابتدا متوجه می شویم که  آموزش سئو خاکستری چیست و سپس تکنیک های مختلف و خاص آن را با هم بررسی می کنیم.

 

سئو خاکستری چیست؟

به گفته گوگل، اگر می خواهید سئو سایت خود را داشته باشید، باید مانند یک پسر یا دختر خوب گوش کنید، تمام راه حل های اساسی را در سایت پیاده سازی کنید. اما صادقانه بگوییم، اجرای این استراتژی ها که به عنوان تکنیک های سئو کلاه سفید شناخته می شوند، زمان زیادی می برد.

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید راه‌حل‌های غیرقانونی را پیاده‌سازی کنید که سریع‌تر شما را به صفحات اول وب‌سایتتان برساند، احتمالاً گوگل متوجه استفاده شما از سئو کلاه سیاه می‌شود و بلافاصله شما را جریمه می‌کند.

حالا در وسط این دو دسته سئو، تعدادی راه حل وجود دارد که در واقع غیرقانونی هستند و شما را سریعتر به نتایج برتر می رساند، اما از طرف دیگر، گوگل هنوز توانایی تشخیص آنها را ندارد. بنابراین سایت هایی که از آنها به عنوان چراغ خاموش استفاده می کنند جالب نیست. اینها دقیقاً استراتژی ها و تکنیک های آموزش سئو خاکستری هستند. برای یادگیری تکنیک های سئو کلاه خاکستری یا آموزش سئو خاکستری با ما همراه باشید.

تکنیک های آموزش سئو خاکستری به شما کمک می کند از مزایای سئو سیاه و سفید استفاده کنید و از مضرات هر دو جلوگیری کنید. یعنی تا زمانی که سریعتر حرکت کنید جریمه نمی شوید!

 

یک مثال از سئو خاکستری، سیاه و سفید

بگذارید با یک مثال همه چیز را بهتر به شما نشان دهم:

ببینید، تولید محتوا یکی از استراتژی های سئو کلاه سفید است. در این راه حل باید بر اساس علم و دانش قبلی و البته مطالعه محتوایی موثر و مفید تولید و در وب سایت خود آپلود کنید. خوب، این نسبتا وقت گیر و گران است.

در عوض، به جای تولید محتوا، می توانید محتوا را از سایت رقیب خود بدزدید و آن را در وب سایت خود قرار دهید. اما چند سالی است که گوگل توانسته این تکنیک سئو کلاه سیاه را شناسایی کند و با کمک الگوریتم پاندا احتمالا سایت شما را جریمه کند.

اما به جای تولید محتوای وقت گیر یا سرقت مطالب از سایت رقیب خود، می توانید محتوای یک یا چند رقیب را بخوانید و آنها را به زبان های مختلف، با کلمات مختلف بازنویسی کنید! به این ترتیب، گوگل متوجه نمی شود که محتوای شما کپی شده است و سپس آن را به خوبی رتبه بندی می کند. به این ترتیب با هزینه کم و سرعت بالا به صفحات اول خواهید رسید. که این یکی از اموزش های سئو خاکستری است.

آموزش سئو خاکستری
آموزش سئو خاکستری

اهمیت Gray hat سئو

قبل از اینکه به آموزش سئو خاکستری بپردازم، اجازه دهید چند خط در مورد اهمیت این روش بهینه سازی سایت صحبت کنم. به طور خلاصه، اهمیت تکنیک های کلاه خاکستری که در آن می توانید با هزینه کم، زمان کم و ریسک کم به صفحات اول برسید، خلاصه می شود.

در واقع، اگر می خواهید کارهای کلاه سفید زیادی انجام دهید، باید زمان زیادی را صرف کنید تا به صفحات اول برود. در برخی مناطق ممکن است بیش از چند سال طول بکشد! از طرف دیگر، اگر بخواهید کلاه سیاه بروید، احتمالاً پس از مدت کوتاهی توسط گوگل جریمه خواهید شد و کل تجارت اینترنتی شما از بین می رود.

اما مزیت آموزش سئو خاکستری این است که می تواند سایت شما را با کمترین ریسک و بالاترین سرعت به صفحات اول برساند. به جرات می توانم بگویم که در حال حاضر، تقریبا ۹۵ درصد از سایت هایی که در صفحات اول گوگل می بینید، با کمک همین تکنیک ها و آموزش سئو خاکستری در نتایج دیده می شوند.

 

آموزش تکنیک های سئو خاکستری

خب بالاخره به قسمت اصلی مقاله میرسیم. در این قسمت قصد داریم با آموزش سئو خاکستری البته پیشنهاد نمی کنم به محض خواندن آموزش سئو خاکستری به سراغ هیچ تکنیکی بروید. در عوض، فکر خود را به چیزهای خوب زندگی منحرف کنید، تا بتوانید آن ها را با کمترین خطر ممکن اجرا کنید.

Gray Hat SEO is an SEO practice that’s riskier than White Hat SEO, but one that may or may not result in your site being banned from search engines and their affiliate sites. Generally, Gray Hat SEO practices belong in neither the Black Hat nor White Hat category because the terms of service regarding the issue are unclear. 

محتوای آپدیتی بنویسید

یکی دیگر از آموزش سئو خاکستری که بارها در دوره های مختلف در خصوص آموزش سئو گفته شده است این است که گوگل به روز رسانی محتوا را دوست دارد. گوگل دوست دارد که محتوای کامل و ارزشمند بنویسید، پس از مدتی دوباره به آن بازگردید، تصویر و متن ارزشمندی اضافه کنید و همیشه سعی کنید آن را بهبود بخشید و غنی کنید.

اکنون که از علاقه شدید گوگل به این به‌روزرسانی مطلع شدیم، چرا از آن استفاده نکنیم؟ بله، به‌روزرسانی محتوا نوعی تکنیک کلاه خاکستری است. در این تکنیک به جای نوشتن چند هزار کلمه از ابتدای یک مقاله یا صفحه، متنی ارزشمند، جامع اما مختصر برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی خود می نویسیم.

به عنوان مثال اگر قرار باشد محتوای سئو را در ۱۰ امتیاز به مخاطب آموزش دهیم، مقاله ای با ۱۰ نکته آموزشی اما در مجموع ۲۰۰۰ کلمه می نویسیم. پس از مدتی گوگل مقاله ما را ایندکس کرد و در نتایج صفحات ۱ تا ۱۰ نشان داد، به مقاله قبلی برمی گردیم و این بار سعی می کنیم آن را غنی سازی کنیم. شاید این بار متن مقاله به ۴۰۰۰ کلمه برسد.

یک بار دیگر بعد از چند ماه که رتبه مقاله بهتر شده است، می توانیم این بار به سراغ آن برویم و تصاویر، اینفوگرافیک، فیلم و صوت های جذابی را داخل آن قرار دهیم! به این ترتیب، به کمک علاقه شدید گوگل به به روز رسانی محتوا، می توانیم مقاله خود را با سهولت بیشتری بهینه سازی کنیم.

 

لینک سازی خارجی

در واقع، بسیاری از رقابت ها در دنیای سئو، به ویژه در زمینه های بسیار رقابتی، بر اساس لینک سازی خارجی است. دقیقاً مانند Social Signal، گوگل می گوید که اگر وب سایت معتبری هستید، سایت های دیگر در وب قطعا به شما لینک می دهند. بنابراین گوگل از شما انتظار دارد که سال ها محتوا تولید کنید، به یک برند قابل اعتماد تبدیل شوید و سپس یک لینک خارجی طبیعی دریافت کنید.

اما باز هم اگر بخواهیم به سراغ آموزش سئو خاکستری برویم، باید شروع کنیم و لینک های خارجی بسازیم یا بخریم. در این تکنیک به سراغ سایت های معتبر فروش بک لینک می رویم و از آنها می خواهیم که به سایت ما لینک دهند. همچنین ممکن است هر از چند گاهی در قسمت نظرات سایت های دیگر، در انجمن ها و … لینک هایی ایجاد کنیم.

 

برای لینک خارجی، سایت بسازید

در این قسمت از آموزش سئو خاکستری به شما توصیه می شود اگر کمی پول و زمان کافی دارید، به جای اینکه مدام به سراغ سایت های فروش بک لینک بروید، می توانید خودتان یک سایت ایجاد کنید، اعتبار و قدرت خود را افزایش دهید تا بک لینک قوی برای سایت اصلی خود ایجاد کنید.

در این تکنیک شما باید یک یا چند وب سایت در دامنه های مختلف و البته شرکت های هاست مختلف ایجاد کنید. سپس به مدت چند ماه به طور منظم محتوا تولید کنید و پس از اینکه چند صفحه از آنها رتبه خوبی در گوگل کسب کردند، با کمک آنها شروع به ایجاد لینک های خارجی کنید.

به عنوان مثال، شما از یک مقاله به سایت خود لینک می دهید، یک مقاله تبلیغاتی برای سایت خود در آن می نویسید و به آن لینک می دهید و…. البته افراط در این تکنیک قطعا بازخورد چندان خوبی را به همراه ندارد.

آموزش سئو خاکستری
آموزش سئو خاکستری

کلام آخر

خب بالاخره به قسمتی می رسیم که در مورد جمع بندی مقاله صحبت می کنیم. در این مقاله ابتدا با آموزش سئو خاکستری آشنا شدیم سپس با ذکر مثالی درک بهتری از آن پیدا کردیم و به سراغ تکنیک های سئو کلاه خاکستری که در حال حاضر به طور کامل در وب فارسی پیاده سازی شده است، رفتیم.

 

 

سوالات متداول

سئو خاکستری چیست؟

تعریف سئو کلاه خاکستری کمی دشوار است. به گفته جان اندرو کارشناس سئو: «سئو کلاه خاکستری» چیزی بین سئو کلاه سفید و سیاه نیست. همچنین شامل تکنیک هایی است که اگر گوگل استفاده از آنها را تشخیص دهد، سایت شما را جریمه می کند.

مهم ترین تکنیک های سئو خاکستری کدامند؟

  • محتوای سایت را به روز کنید
  • ساخت pbn
  • خرید رپورتاژ
  • ساخت لینک خارجی
  • خریداری سوشیال سیگنال

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

نوزده − یازده =

فهرست