بازاریابی اینترنتی محصولات

بازاریابی اینترنتی محصولات

 

چگونه محصول خود را تبلیغ کنیم؟ این سوالی است که اکثر برندها با آن مواجه هستند و برای ارائه ایده های جدید پول زیادی می پردازند. اهمیت و پیشرفت روز افزون شبکه اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی بر همگان مشخص است. در ادامه به برسی کامل بازاریابی اینترنتی محصولات میپردازیم.

ما نمی توانیم انکار کنیم که فروشگاه های آنلاین در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام رونق یافته اند. در سال‌های اخیر کم و بیش چنین بوده است، اما با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز خرید، این فروشگاه‌ها توانسته‌اند خود را در این بازار رقابتی و شلوغ تثبیت کنند. درست است که این پلتفرم وجود دارد و از این طریق می توان مشتریان بیشتری پیدا کرد، اما بازاریابی محصول در اینترنت روش های خاص خود را دارد و هرکسی نمی تواند در این راه موفق باشد.

اگر محصولات منحصر به فرد خود را دارید، می توانید از این فضا برای فروش آنها استفاده کنید. ممکن است در ابتدا فروش متوسط ​​یا خوب داشته باشید، اما با وجود رقبای قوی، ممکن است موقعیت خود را از دست بدهید. بنابراین لازم است با تولید هر محصول، اصول صحیحی را برای بازاریابی اینترنتی محصولات  جدید اعمال کنید تا بتوانید بهترین برند محصول را بسازید و شرکت تجاری خود را ترند کنید.

بازاریابی اینترنتی محصولات
بازاریابی اینترنتی محصولات

بهترین روش ها برای تبلیغ یک محصول یا خدمات جدید

 گاهی اوقات فکر می کنیم که یک راه کامل برای تبلیغ محصول یا خدمات جدیدمان وجود دارد. البته این نیز وجود دارد و بازاریابان از روش های مختلفی برای تبلیغات استفاده می کنند. اما مهم این است که گیج نشویم و بدانیم از کجا شروع کنیم و چه روش تبلیغاتی برای ما بهتر جواب می دهد. در غیر این صورت هر کسی می تواند از هر روشی برای ارائه محصولات خود استفاده کند و سپس به فروش آن امیدوار باشد.

اما آنچه مهم است این است که بسته به نوع کسب و کار و محصولات شما از کدام روش استفاده می کنید. سال‌هاست که روش‌های تبلیغاتی ارزان‌تر جایگزین تبلیغات سنتی و پرهزینه‌تر شده است. انتخاب این نوع بازاریابی و تبلیغات به نوع صنعت، رقبای شما و مخاطبان شما بستگی دارد. در اینجا چندین نکته و توصیه مهم برای بازاریابی اینترنتی محصولات آورده شده است. آنها را بخوانید و ببینید که هر کدام چگونه بر کمپین بازاریابی شما تأثیر می گذارد.

می توانید از تمام نکات یا برخی از آنها استفاده کنید که باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و نتیجه برای کسب و کار شما بهتر خواهد بود. اگر هنوز در این فکر هستید که چگونه محصول خود را بازاریابی کنید؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

Marketing is, and always has been, about reaching customers where they are. TV commercials, print advertisements, and billboards all attempt to do just that.

پیشنهاد یک تبلیغ اختصاصی برای مشتریان وفادار

مشتریان وفادار اغلب مروجین کسب و کار خوبی هستند. بنابراین به آنها به عنوان بخش کلیدی تبلیغات خود نگاه کنید. این افراد محصولات شما را می خرند و به روش های مختلف آن را تبلیغ می کنند. از آنها دعوت کنید تا قبل از معرفی محصول، یک معرفی شخصی یا حتی یک مهمانی بزرگ در یک مهمانی خصوصی دوستانه انجام دهند. بازاریابی اینترنتی محصولات را می توان در قالب تورهای آنلاین نیز انجام داد. این چیزها شما را برای آنها ارزشمندتر می کند و وفاداری آنها ادامه می یابد.

 

استفاده از یک پیشنهاد مقدماتی ویژه برای بازاریابی اینترنتی محصولات

به جای تبلیغ محصول یا خدمات جدید خود، آن را به عنوان یک پیشنهاد ویژه ارائه دهید. این معامله می تواند به روش های مختلفی انجام شود. مثلا:

·        تخفیف روی اجناس

·        بسته ای با نرخ کمتر

·        تبلیغات مشترک با کسب و کاری که مکمل کسب و کار شماست (به عنوان مثال، یک برند لوازم آرایشی با یک برند مراقبت از پوست)

·        ارائه کوپن با خرید

·        جایزه رایگان برای خرید

·        به مشتریان امتیاز بدهید و برای مشتریان وفادار امتیاز دو برابر کنید

·        هدیه رایگان در هر بازدید

البته به یاد داشته باشید که زمانی را برای این پیشنهادات هیجان انگیز اختصاص دهید تا مشتریان خود را تشویق به خرید کنید. اگر زمان تخفیف دائمی باشد، انگیزه ای برای خرید وجود نخواهد داشت و تبلیغات بی فایده خواهد بود. برعکس، زمان کمتر برای تخفیف، مردم را به خرید ترغیب می کند. در ضمن افرادی که قدرت خرید ندارند با دیدن تخفیف ها سریع شروع به خرید می کنند.

 

بازاریابی اینترنتی محصولات
بازاریابی اینترنتی محصولات

استفاده از google my business برای تبلیغ محصول جدید

راه‌های مختلفی برای استفاده از Google My Business (GMB) برای بازاریابی آنلاین محصول یا خدمات جدیدتان وجود دارد. برای مثال، می‌توانید از فهرست‌های «Google برای کسب‌وکار من» استفاده کنید. البته باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشید و سپس یک حساب کاربری کسب و کار من ایجاد کنید. روش انتشار در این برنامه به شرح زیر است:

به داشبورد GMB بروید و به تب Posts بروید. از آنجا، می توانید یک پست “فروش” یا “جدید” ایجاد کنید. اگر در تبلیغ محصول یا خدمات جدید خود تازه کار هستید، بهتر است از «چیزهای جدید» استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که فهرست‌های «Google برای کسب‌وکار من» هر هفت روز یک‌بار منقضی می‌شوند. پس باید دوباره آنها را پست کنید. از طرف دیگر، اگر پیشنهاد معرفی ویژه ای ارائه می کنید، بهتر است از پست «پیشنهاد» استفاده کنید. زیرا می توانید یک بازه زمانی تعیین کنید. با این حال، از هر نوع پستی که استفاده می کنید، تصویر و فراخوان خوبی برای تبلیغ موثر کسب و کار خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید محصولات/خدمات جدید خود را با آپلود عکس‌ها از طریق برگه عکس‌های داشبورد GMB در نمایه کسب‌وکار خود و افزودن آنها به عنوان یک مورد جدید، تبلیغ کنید. حتی می‌توانید سؤالات متداول درباره محصول یا خدمات جدیدتان را در بخش پرسش و پاسخ حساب «Google برای کسب‌وکار من» پست کنید. برای استفاده حداکثری از این استراتژی تبلیغات آنلاین:

·        از چهار فهرست Google ذکر شده در بالا (پست‌ها، عکس‌ها، محصولات/خدمات و سؤالات متداول) استفاده کنید.

·        مطمئن شوید که فهرست گوگل شما برای حداکثر ترافیک بهینه شده است

 

در وبلاگ یا وب سایتتان مطلب بنویسید

با نوشتن در مورد محصولات خود در وب سایت یا وبلاگ خود، می توانید تمام جزئیات، ویژگی ها و مزایای محصولات خود را به مخاطبان خود منتقل کنید. می توانید آن را در صفحه فرود قرار دهید و پیوند ایمیل یا مخاطبین اجتماعی خود را ارائه دهید. با این حال، یک پست وبلاگ یک کانال عالی برای پخش اخبار در مورد محصولات جدید شما است و فرصت های زیادی برای پیوند دادن به صفحه فرود شما فراهم می کند. برای موفقیت بیشتر در این زمینه، روی تکنیک های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل کار کنید.

 

ارائه یک نسخه رایگان برای بازاریابی و فروش محصولات شما

اگر شرکت شما بیشتر خدمات گرا است تا محصول محور، به عنوان مثال، یک سالن زیبایی، اسپا، باشگاه، یا مشاوران بازاریابی آنلاین مختلف و مشاوره های خانوادگی، آموزشی و تجاری، می توانید نسخه جدیدی را برای آزمایش محصول جدید خود به مشتریان خود ارائه دهید.

 به عنوان مثال، اگر در زمینه ماساژ کار می کنید و می خواهید یک ماساژ زیبایی پوست جدید ارائه دهید، یک ماساژ رایگان اما محدود برای مشتریان فعلی خود انجام دهید. در این صورت با روش های شفاهی و شخصی سازی مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. البته در ابتدا بهتر است خدمات جدید با قیمت های مناسب تری ارائه شود و به تدریج آنها را به قیمت اولیه برگردانید. به عنوان مثال، برای مدت زمان محدود و به دلایل خاص، مانند مناسبت های تقویم، تخفیف ویژه ای برای خدمات جدید خود ارائه دهید. همچنین می توانید از روش بازاریبی اینترنتی محصولات خدمات جدیدی را با قیمتی قدیمی برای مشتریان همیشگی خود ارائه دهید.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع بازاریابی اینترنتی محصولات آشنا کنیم. یادگیری نحوه اجرای صحیح تکنیک های دیجیتال مارکتینگ باعث بهبود دید کسب و کار شما و بهبود نحوه تعامل شما با مشتریان می شود.

این دستاوردها اهداف نهایی تمام روش های بازاریابی دیجیتال هستند. شما می توانید با ایجاد تجربه ای مناسب برای کاربران نهایی و مطابق با اهداف خود، به سمت ساختن و پیشرفت برند خود حرکت کنید. استفاده از روش های بازاریابی با کیفیت، رضایت شما و مشتری را جلب می کند.

سوالات متداول

بازاریابی اینترنتی به معنا است؟

بازاریابی محصولات اینترنتی فرآیند تبلیغات یک تجارت، برند، محصول یا خدمات از طریق اینترنت با استفاده از ابزاری است که به جذب مشتری و فروش محصولات کمک می کند.

استراتژی های مختلف بازاریابی اینترنتی محصولات چیست؟

۱٫ در طراحی سایت سرمایه گذاری کنید

۲٫ بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

۳٫ بازاریابی وابسته

۴٫ نامه های ناخواسته

۵٫برگذاری مسابقات

چند مثال معروف بازاریابی اینترنتی چیست؟

۱٫ ایمیل مارکتینگ

۲٫ ایجاد یک وب سایت فروشگاهی و بهینه سازی موتورهای جستجو

۳٫ بنرهای تبلیغاتی در صفحه دیگران (اینفلوئنسر مارکتینگ)

۴٫ PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)

۵٫ بازاریابی رسانه های اجتماعی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

15 − سیزده =

فهرست