بهینهسازی موتورها جستوجو یا سئو یک ابزار برای تبلیغات میباشد. اما آیا میدانید سئو چگونه کار میکند؟ آیا از قوانین پیچیده موجود در آن آگاهی دارید؟ در پاسخ به این سؤالات باید بدانید که سئو از عناصر مختلفی تشکیل شده است و دانستن اینکه این عناصر چه هستند و چگونه کار میکنند بسیار اهمیت دارد چراکه باعث میشود سایت موردنظر دیده شود.
بنابراین اگر شما نیز یک کسبوکار دارید و یا میخواهید در مورد سئو و عناصر آن اطلاعات داشته باشید باید از آموزش سئو استفاده کنید. با توجه با اهمیتی که این موضوع دارد قصد داریم در این مقاله نقش آموزش سئو در تبلیغات را بررسی کنیم. بنابراین در ادامه این آموزش ما را همراهی کنید.
چرا آموزش سئو اهمیت دارد؟
آموزش سئو از متخصصینی که در این زمینه فعالیت دارند و تجربه زیادی کسب کردهاند در یک کسبوکار میتواند بسیار مفید باشد. درواقع موتورها جستوجو الگوریتمهایی که برای رتبهبندی با استفاده از سئو استفاده میکنند را انتشار نمیدهند و متخصصین در این زمینه باتجربه خود نکات محدودی را به دست آوردهاند و آن را در اختیار دانش جویان خود قرار میدهند.
وقتی شما در مورد سئو بدانید میتوانید رتبهبندی سایت را افزایش دهید که این امر باعث دیده شدن سایت میشود و برای این کار باید از تبلیغات نیز استفاده کرد. وقتی سایت در رتبهها برتر قرار میگیرد ترافیک وب افزایش پیدا میکند که این موضوع سیگنالهایی را به موتورها جستوجو ارسال میکند و سایت موردتوجه این موتورها قرار میگیرد. این امر موجب میشود اعتبار صفحه افزایش پیدا کند که این امر نشان میدهد که وبسایت قابلاعتماد و باکیفیت است.
Search engine optimization (SEO) is the process of improving the quality and quantity of website traffic to a website or a web page from search engines.[1] SEO targets unpaid traffic (known as “natural” or “organic” results) rather than direct traffic or paid traffic. Unpaid traffic may originate from different kinds of searches, including image search, video search, academic search,[2] news search, and industry-specific vertical search engines.
از چه عناصر سئو میتوان در تبلیغات استفاده کرد؟
همانطور که گفته شد، سئو از عناصر مختلفی تشکیلشده است که از آنها میتوان در تبلیغات استفاده کرد. این عناصر شامل موارد زیر میباشد:
کلید واژه
کلیدواژهها یکی از عناصر حیاتی در سئو هستند اما باید در انتخاب آنها بهشدت دقت شود. درواقع امروزه در مورد کلمات کلیدی تحقیق میشود و با دقت انتخاب شوند تا بتوانند اثربخشی خود را داشته باشند. کلمات کلیدی عباراتی هستند که مشتریان محتوای آنلاین برای دسترسی به اطلاعات خاص از آن استفاده میکنند. برندها برای برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبین خود از این کلمات بهره میبرند. در آموزش سئو به دانش جو آمورش داده میشود که چگونه این کلمات را باید یافت.
علاوه بر کلمات کلیدی اصلی، برخی از کلمات فرعی نیز هستند که در سئو تأثیر دارند. در یک محتوا باید از هر دو کلمه کلیدی استفاده کرد تا بتوان محتوا مناسبی را ایجاد نمود. وقتی در این مورد اطلاع داشته باشید و محتوا تبلیغات را بنویسید، باعث میشود این محتوا تبلیغاتی توسط افراد زیاد و مختلف دیده شود و کسبوکار موردنظر رونق پیدا کند.
محتوا
محتوا قسمت مهمی از سئو میباشد چراکه وسیلهای است که با استفاده از آن میتوان به مخاطبان دسترسی داشت و آنها را جذب نمود. بنابراین باید با توجه به نوع تبلیغاتی که نیاز دارید باید محتوا را ایجاد کنید. مثلاً اگر شما صاحب یک گلخانه هستید و میخواهید کار خود را تبلیغ کنید، باید در صفحه خود اطلاعات مختلفی را در مورد باغبانی، انتخاب گونههای مناسب گیاهان، نکات رشد و موارد دیگر منتشر کنید.
وقتی شخصی که میخواست درباره باغبانی بداند به سراغ آن اطلاعات برود، صفحه شما ظاهر میشود و میتوانید با ارائه اطلاعات ارزشمند با آن مشتری ارتباط برقرار کنید. ایده این است که بهعنوانمثال، زمانی که زمان خرید یک گیاه فرامیرسد، شما اولین گلخانهای هستید که به ذهن میرسد. نوشتن این محتوا در آموزش سئو داده میشود و به شما کمک میشود تا محتوایی مناسبی را تولید نمایید. محتواها را به صورتها مختلفی میتوان انتشار داد که شامل:
- محتوای انتشاریافته در صفحه وب
- فیلمهای مختلف در مورد زمینه کاری
- وبلاگ با اطلاعات مرتبط با کسبوکار
- اینفوگرافیک
- پادکست ها
- فهرست ها
- راهنما استفاده از سایت
- کتابهای الکترونیکی
- پستهای رسانههای اجتماعی
- لیستهای محلی
سئو خارج از صفحه
سئو خارج از صفحه به تبلیغات وابسته است. سئوی خارج از صفحه شامل شیوههای بهینهسازی خارجی است که بهجای سایت شما خارج از سایت شما اتفاق میافتد. تکنیک اصلی مورداستفاده برای سئوی خارج از صفحه، ایجاد بک لینک است، زیرا بک لینکهای باکیفیت به سایت شما از سایتهای خارجی به موتورهای جستجو میگوید که سایت شما باارزش و باکیفیت است که به ایجاد اعتبار کمک میکند.
تاکتیکهای زیادی برای ایجاد بک لینک وجود دارد، و برخی از بهترین روشهای فعلی شامل وبلاگ نویسی مهمان، ایجاد تعداد زیادی اینفوگرافیک که بهشدت به اشتراک گذاشته میشوند و استفاده از اینفلوئنسرها و تبلیغ با استفاده از آنها در محتوای خود است. این تکنیکها در آموزش سئو به شما یاد داده میشود و شما میتوانید یک راهنمای کامل برای سئو داخلی و خارجی داشته باشید تا مطمئن شوید که تفاوت را میدانید و از هر دو نهایت استفاده را میکنید. علاوه بر این، برخی از کارشناسان شروع به استفاده از سئوی خارج از صفحه برای تبلیغ میکنند.
سئوی داخلی
سئو محلی اهمیت زیادی دارد چراکه اغلب افراد از تلفنها همراه خود برای جستوجو استفاده میکنند. این روزها، ۶۰٪ از تمام جستجوها در یک دستگاه تلفن همراه انجام میشود و نزدیک به نیمی از این جستجوها دارای هدف محلی هستند.
بنابراین، فرض کنید صاحب یک رستوران هستید، سپس سئوی محلی اطمینان حاصل میکند که وقتی مردم منطقه شما به دنبال بهترین رستورانهای شهر میروند، با سایت شما روبرو میشوند که این موضوع باعث میشود شما با استفاده از عناصر سئو تبلیغات را انجام دهید.
در کنار استفاده از کلمات کلیدی محلی، روشها محلی دیگری نیز وجود دارد که شامل ادعای فهرستهای دایرکتوری، ایجاد صفحات مکان خاص برای سایت شما، و ایجاد صفحاتی برای کسبوکار شما (که به آن صفحات درگاه نیز میگویند) در فهرستهای راهنمای محلی Google My Business و Google Maps میباشد. یادگیری از موارد کار آسانی میباشد و در آموزش سئو این موارد را بهدرستی یاد میگیرید.
بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به تلاشهای تبلیغات پولی اشاره دارد و شامل مواردی مانند تبلیغات بومی، گوگل ادوردز، تبلیغات رسانههای اجتماعی، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات خرید گوگل، تبلیغات نمایشی و موارد دیگر میشود. اگرچه SEM اغلب اوقات جزئی از استراتژی سئو نیست، اما جایگاه خود را دارد زیرا میتواند به شما در دستیابی به مخاطبان جدید و بسیار هدفمند کمک کند. شما همچنین میتوانید SEO و SEM خود را باهم به کار ببریر. نمونههایی از sem به شرح زیر میباشد:
- کمپینهای پولی و هدفمند
- شاخصهای عملکردی مانند نرخ کلیک
کلام آخر
در این مقاله نقش آموزش سئو در تبلیغها مختلف را بررسی کردیم. تبلیغ به معنا رساندن یک پیام خاص به مخاطبین است و با سئو و آموزش دیدن در مورد آن میتوان این پیام را بهراحتی مخاطبین داد. سئو باعث میشود تا صفحات وب رتبهبندی شوند و اگر از عناصر آن بهدرستی استفاده شود، میتوان صفحه را به رتبه برتر آورد و از این طریق تبلیغات صفحه را انجام داد. این موضوع نشاندهنده سئو و آموزش آن در تبلیغ میباشد. امیدواریم از این مطالب بهره ببرید.
سوالات متداول
نقش آموزش سئو در تبلیغات چیست؟
آموزش سئو باعث میشود فرد بتواند سئو و تکنیکها آن را بیاموزد و از آن در محتواهای مختلف استفاده کند. این امر باعث میشود سایت در رتبهها برتر قرار بگیرد و بتواند پیام خود را به مخاطبین برساند که همان تبلیغات میباشد.
چه عناصری از سئو در تبلیغات نقش دارند؟
عناصری از سئو که در تبلیغات تأثیر دارند شامل کلمه کلیدی، سئو داخلی، سئو خارجی، بازاریابی موتورها جستوجو و غیره میباشد.
کدام روشها برای یادگیری سئو مناسبتر است؟
برای یادگیری سئو روشها مختلفی وجود دارد که کتاب، مقالات، ویدئوها و دورهها آموزشی مناسبترین آنها میباشند.