انواع تبلیغات اینترنتی

انواع تبلیغات اینترنتی

توسعه بازاریابی اینترنتی روش های تبلیغات اینترنتی را افزایش داده است. در واقع امروزه انواع مختلفی از روش های تبلیغات اینترنتی وجود دارد که می توانید از ترکیب آن ها در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. هر یک از روش های تبلیغات اینترنتی برای اهداف خاصی مؤثرتر است.

افزایش آگاهی از برند و بهبود فروش یکی از مهم ترین اهداف بازاریابی اینترنتی است. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، ما باید از تمام جنبه های تبلیغات آگاه باشیم. اما مهم تر از همه، یک استراتژی تبلیغاتی برای اهداف کسب و کار خود ایجاد کنید تا بتوانید به بهترین ترکیب از تبلیغات آنلاین برای رسیدن به اهداف خود دست یابید.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

انواع تبلیغات اینترنتی، مجموعه ای از ابزارها برای ارسال پیام های تبلیغاتی به افرادی در سراسر جهان است که از اینترنت استفاده می کنند. به عبارت ساده تر، آنها روش های تبلیغاتی هستند که با استفاده از اینترنت ایجاد می شوند. از ابتدای پیدایش اینترنت، تبلیغات در این فضا ممنوع بوده است. دو شرکتی که اینترنت را راه اندازی کردند (ARPANET و NSFNet) از سیاست هایی برای منع تبلیغات و تبلیغات استفاده کردند. البته این ممنوعیت به زودی برداشته شد. به عنوان مثال، NSF به تدریج ممنوعیت تجارت خود را در سال ۱۹۹۱ لغو کرد.

There are more than four billion internet users all over the world. This gives a huge boost to internet advertising. People look for products by using search engines, following their favorite brands in social media, and subscribing to their campaigns via email and push notifications. Advertising opportunities are enormous, but using them correctly is not that easy. So, let’s have a closer look at the advantages and disadvantages of internet advertising.

همانطور که می دانید روش های مختلفی برای تبلیغات در اینترنت وجود دارد. شامل تبلیغات در شبکه های اجتماعی که ترافیک وب سایت را افزایش می دهد و در نتیجه شانس تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را افزایش می دهد. با اجرای انواع تبلیغات اینترنتی می توانید تا حد امکان به کاربران دسترسی پیدا کنید و آنها را متقاعد کنید که از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند. در ادامه به معرفی بهترین روش های و انواع تبلیغات اینترنتی می پردازیم. توصیه می کنیم با طراحی استراتژی که شامل یک یا چند گزینه زیر باشد، شروع کنید.

انواع تبلیغات اینترنتی
بهترین روش های تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار

بهترین روش های تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار

همانطور که می دانید تبلیغات کسب و کار اینترنتی روش های گسترده ای دارد که هر کدام می تواند مزایای منحصر به فرد خود را داشته باشد. به عنوان مثال، تبلیغات نمایشی یا متنی گوگل به تبلیغ کننده اجازه می دهد تا در صفحه اول بالاتر از نتایج ارگانیک قرار گیرد.

بدون شک بهترین راه برای اعتبار بخشیدن به یک کسب و کار استفاده از روش های تبلیغات آنلاین است. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که نیازی به استفاده همزمان از همه آن ها ندارید و برای هدف خود باید روی چندین شبکه تمرکز کنید. در ادامه به معرفی انواع تبلیغات اینترنتی کسب و کار می پردازیم. توصیه می کنیم هر کدام را با دقت مطالعه کنید.

 

تبلیغات همسان (native)

وقتی از تبلیغات همسان صحبت می کنیم، به تبلیغات غیرعادی در اینترنت فکر می کنیم. به عبارت دیگر در این نوع بازاریابی از قالب های بنر یا تبلیغات متنی استفاده نمی شود و با ارائه راه حل هایی برای مشکلات کاربران سعی در جلب اعتماد کاربران دارد. چندین ابزار تطبیق تبلیغات وجود دارد که می توانید استفاده کنید، اما ساده ترین آن ها ایجاد وبلاگ است.

در مورد موضوعات مرتبط با حوزه فعالیت خود در وبلاگ خود صحبت کنید، اما برای تشویق به خرید و سفارش خود را به محتوای تبلیغاتی محدود نکنید، بلکه مقالات مفید و جالبی را برای کاربران در وبلاگ خود منتشر کنید. با سئو، بازاریابی ایمیلی و پرورش سرنخ، می توانید محتوای مرتبط را در هر مرحله از قیف فروش به مشتریان بالقوه ارائه دهید. همسان یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است و به همین دلیل کارایی بالایی دارند که نه تنها ناخواسته نمایش داده نمی شوند و کاربر را آزار نمی دهند، بلکه برای افرادی که آن ها را می بینند ارزشمند هستند.

 

Sem (بازار موتور جستجو)

در این نوع روش بازاریابی اینترنتی، هدف افزایش آگاهی از برند در زمان بسیار کوتاه است. تنها چیزی که نیاز است یک تبلیغ با عنوان، توضیحات و کلمات کلیدی است. در بازاریابی موتورهای جستجو، از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار برای نمایش تبلیغات استفاده می شود. هنگامی که کلمات کلیدی انتخاب شده جستجو می شوند، تبلیغات نمایش داده می شود. هزینه بازاریابی موتورهای جستجو معمولاً به صورت CPC (هزینه هر کلیک) محاسبه می شود.

گوگل ادز یکی از محبوب ترین ابزارهای تبلیغاتی در زمینه بازاریابی موتورهای جستجو است. در گوگل ادز رقابت زیادی وجود دارد و به همین دلیل هزینه کلیک بر روی گوگل ادز برای برخی از سایت ها بسیار بالاست. Bing Ads یک پلت فرم تبلیغاتی از مایکروسافت است که به شما کمک می کند در موتور جستجوی Bing تبلیغ کنید. بازاریابی موتورهای جستجو نیز یکی از بهترین روش های تبلیغاتی در ایران است.

انواع تبلیغات اینترنتی
تبلیغات بنری

 

تبلیغات بنری (تبلیغات نمایشی)

یکی از رایج ترین انواع تبلیغات اینترنتی، تبلیغات بنری است. سیستم های بازاریابی زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و با عضویت در این سایت ها و ثبت بنر و آدرس سایت خود می توانید تبلیغات بنری را در سایت های همکار این سایت ها راه اندازی کنید. هزینه تبلیغات بنری معمولاً به ازای هر کلیک (CPC) یا هر هزار نمایش (CPM) محاسبه می شود. پلتفرم Google Ads دارای بزرگترین شبکه تبلیغاتی نمایشگر (Display Network) است. هزینه هر کلیک روی شبکه نمایش گوگل معمولا کمتر از تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل است، اما اثربخشی نسبتا پایینی نیز دارد.

 

کلام آخر

آنچه می خوانید مقدمه ای است از انواع تبلیغات اینترنتی که در محیط دیجیتال مارکتینگ امروزی بسیار رایج هستند. واضح است که بدون توجه به روش تبلیغاتی که صاحب کسب و کار استفاده می کند، اما باید بتواند صداقت و شفافیت را در تبلیغات خود ارائه دهد تا بیشترین سود را داشته باشد. علاوه بر این، کیفیت یک محصول یا خدمات موثرترین تبلیغ برای هر کسب و کاری است که نمی توان آن را فراموش کرد.

 

 

سواات متداول

چگونه سایت خود را تبلیغ کنیم؟

راه های زیادی برای استفاده از انواع تبلیغات اینترنتی وجود دارد، بنابراین اکثر مردم بهترین راه را برای تبلیغات آنلاین نمی دانند. وقتی کسی از من می پرسد چگونه فروشگاه اینترنتی خود را تبلیغ کنیم؟ پاسخ من این است که از هر روش تبلیغات اینترنتی برای افزایش ترافیک هدفمند به وب سایت خود استفاده کنید. پس از امتحان روش های مختلف این روش بازاریابی، به این نتیجه خواهید رسید که کدام روش تبلیغاتی برای کسب و کار شما موثرتر و کارآمدتر بوده است. سپس می توانید از همین روش برای تبلیغات بودجه بیشتر استفاده کنید.

انواع روش های تبلیغات چه تفاوت هایی باهم دارند؟

روش های مختلف تبلیغات در سطح دسترسی به مخاطب هدف، دقت هدف قرار دادن مخاطب، میزان جذابیت و اثربخشی، امکان بررسی بازخورد آن، هزینه اجرا و میزان بازخورد تفاوت های اساسی دارند. علاوه بر این، هر روش تبلیغاتی برای بخشی از قیف فروش موثرتر است.

مزایای تبلیغات اینترنتی در مقایسه با تبلیغات آفلاین چیست؟

مهمترین مزیت تبلیغات اینترنتی هدفمند بودن آن است. در انواع روش های تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات گوگل و تبلیغات فیسبوک می توان مخاطب را بر اساس علایق، جمعیت شناسی، موقعیت جغرافیایی و … هدف قرار داد. در این نوع تبلیغات امکان مشاهده آمار و گزارش های دقیق نیز وجود دارد که در آن می توانید عملکرد کمپین های تبلیغاتی آنلاین را بررسی کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

یک × یک =

فهرست