انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنید، باید با انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی آشنا باشید. رسانه های اجتماعی یک اصطلاح کلیدی است و به هر جایی که فعالیت های اجتماعی مختلف ارائه می شود اشاره دارد. برای مثال توییتر یک شبکه اجتماعی است که به کاربران اجازه می دهد پیام های کوتاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

فیس بوک همچنین یک شبکه اجتماعی کامل است که به شما امکان اشتراک گذاری عکس، فیلم و انواع فعالیت های دیگر را می دهد. شبکه‌های اجتماعی به کشف محتوای جدید مانند اخبار کمک می‌کنند و «اکتشاف» اساساً یک فعالیت جستجو است. همچنین، شبکه های اجتماعی می توانند لینک هایی ایجاد کنند که به فعالیت سئو کمک می کند. شبکه های اجتماعی همچنین می توانند نتایج جستجو در یک شبکه اجتماعی یا در آدرس اصلی موتور جستجو را تحت تاثیر قرار دهند. این موارد منجر به شکل گیری مفهوم جدیدی به نام بازاریابی شبکه های اجتماعی شد.

 

انواع بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) اصطلاحی برای استفاده از ابزارهای دیجیتال و رسانه های جدید در دنیای تجارت است که به شدت بر استفاده از اینترنت متکی است. به نوعی می توان دیجیتال مارکتینگ را مجموعه اقداماتی دانست که برای ارتقای محصولات، برندها، خدمات و تحلیل رفتار مشتریان در اینترنت انجام می شود.

بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ در صورت مقایسه می توان گفت که در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ، مشتریان اهمیت بیشتری دارند زیرا شرکت ها از ابزارهای مختلفی مانند وب سایت، موبایل، ایمیل، رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. آنها سعی می کنند رفتار مشتری را مطالعه و تحلیل کنند. این برای آن است که بتوانند زمان بهتری را روی طیف گسترده ای از تبلیغات داشته باشند و در نهایت بتوانند با بیشترین کارایی نتیجه بهتری داشته باشند. استفاده حداکثری از امکانات دنیای دیجیتال می تواند راهی عالی برای رشد کسب و کار آنلاین شما باشد.

 

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی
انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

انواع بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

  • بازاریابی موتورهای جستجو
  • بازاریابی با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل
  • بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی محتوا
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی از طریق ایمیل
  • بازاریابی ویروسی
  • بازاریابی موبایلی

 

بازاریابی در موتورهای جستجو

در این نوع بازاریابی، بازاریابی از طریق موتورهای جستجو یا مرورگرها برای سئو انجام می شود که در ازای جستجوی کاربر با استفاده از کلمات کلیدی در مرورگرها به نتایج دلخواه می رسد، از جمله هر وب سایتی که محتوای مفیدتری در زمینه جستجو دارد. به صفحات پایین تر و لینک های بالاتر دسترسی دارد.

 

بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی گوگل

در این نوع بازاریابی همانند بازاریابی موتورهای جستجو است با این تفاوت که در تبلیغات کلیکی باید مبلغی به حساب موتور جستجو واریز شود تا سایت شما در قسمت تبلیغات نمایش داده شود و با هر کلیک کاربر روی تبلیغات شما، هزینه ای از حساب شما کسر خواهد شد. به این نوع تبلیغات کلیکی Pay Per Click نیز گفته می شود.

With your organic strategy in place it’s essential to have a cost-effective paid social media strategy to drive incremental orders and user engagement.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از بهترین نمونه های بازاریابی دیجیتال است زیرا سطح دسترسی افراد به رسانه های اجتماعی از طریق دستگاه های تلفن همراه بسیار فراگیر است.

 

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا راهی برای فروش خدمات و محصولات است و می توان گفت که هرکسی محصولی برای فروش دارد. بنابراین بازاریابی محتوا می تواند ابزار مفیدی در بازاریابی دیجیتال باشد.

 

بازاریابی اینفلوئنسر

اینفلوئنسر مارکتینگ که به عنوان بازاریابی ویروسی نیز شناخته می‌شود، با توسعه رسانه‌های اجتماعی یا شبکه‌های اجتماعی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است تا محصولات خاصی را به اطلاع عموم برساند و نیاز مردم به استفاده از تبلیغات شفاهی یا اینفلوئنسر را ایجاد کند.

 

بازاریابی از طریق ایمیل

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ مدرن است. معمولا با طراحی سایت، صفحه اصلی سایت و ارسال ایمیل های منظم به مشتریان می توانید از آن برای رضایت بیشتر مشتریان استفاده کنید. یکی از مهمترین اهداف این نوع بازاریابی این است که برند خود را به مشتریان معرفی کنید و آنها را از محصولات و خدمات جدید آگاه کنید.

 

بازاریابی ویروسی

از بازاریابی ویروسی و همچنین ایجاد و استفاده از رسانه های اجتماعی به گونه ای استفاده کنید که افراد جامعه را به بحث و تبادل نظر در رسانه های اجتماعی شما وادار کند. این روش به عنوان یک روش دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته می شود.

 

بازاریابی تلفن همراه

هر ابزار دیجیتال مارکتینگ را می توان در دستگاه های تلفن همراه نیز انجام داد. برخی از انواع بازاریابی دیجیتال از طریق تلفن همراه شامل انواع بازاریابی دیجیتال می شود. می‌توانید تبلیغات پیامکی را درج کنید، که به نوبه خود می‌تواند به تلاش‌های بازاریابی محلی کمک کند. همچنین می‌توانید از مشتریان پیامکی خود برای دریافت پیشنهادات، تخفیف‌ها یا به‌روزرسانی‌های برند استفاده کنید.

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی
انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

کلام آخر

همانطور که گفته شد بازاریابی شبکه های اجتماعی مدلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی اینترنتی استفاده می شود که هدف آن تولید محتوایی است که کاربر در شبکه های اجتماعی برای شناسایی برند مورد نظر خود استفاده می کند.

شرکت در حالی که شبکه‌های اجتماعی فرصت مناسبی را برای دستیابی به مشتریان جدید و رونق کسب‌وکار فراهم می‌کنند، اما در ایران به دلیل محدودیت استفاده و استفاده از برخی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و غیره، بازاریابی توسط آنها معیوب است. شاید به همین دلیل در ایران از امکانات دیگری مانند تبلیغات آنلاین، تبلیغات همتا، تبلیغات نمایشی و … توسط صاحبان مشاغل برای معرفی محصولات خود به مشتریان و کسب درآمد استفاده می شود.

 

 

 

 

سوالات متداول

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان برای ایجاد یک برند، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب سایت است. این شامل ارسال محتوا در پروفایل های رسانه های اجتماعی، تعامل با فالوورها، تجزیه و تحلیل نتایج و ارسال تبلیغات رسانه های اجتماعی است.

چرا باید در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی بدانیم؟

با بازاریابی رسانه های اجتماعی، می توانید درباره کسب و کار و رقبای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، با مشتریان ارتباط برقرار کنید و بازخورد مثبت یا منفی دریافت کنید. رسانه های اجتماعی نیز ارزان ترین راه برای تبلیغ برند و بازار شما هستند.

مراحل بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

به عنوان یک بازاریاب رسانه های اجتماعی، ابتدا باید مشتریان خود را بشناسید، پلتفرم مناسب را بر اساس آن انتخاب کنید و سپس در آن محتوایی که به مشتریان شما مرتبط است مشترک شوید. مخاطب را درگیر کنید و در تماس باشید، در نهایت موفقیت خود را بسنجید و حضور خود را در رسانه های اجتماعی تقویت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

3 × یک =

فهرست