انتخاب موضوع برای تولید محتوا

انتخاب موضوع برای تولید محتوا

انتخاب موضوع برای تولید محتوا همیشه یکی از مهمترین وظایف اصلی است که هر سازنده محتوا یا SEO کار باید توجه خاصی به آن داشته باشد. به همین دلیل است که این سوال همیشه به نحوی مطرح شده است که چگونه موضوع محتوای را انتخاب کنید؟ در ادامه، ما می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم و پاسخ کامل و روشن در این زمینه را ارائه دهیم.

همچنین راه حل هایی را ارائه می دهیم که به راحتی می توانید موضوعات مربوطه و مهم را پیدا کنید که فقط برای مخاطبان هدف شما ایجاد شده اند و می توانید از آنها استفاده کنید. بخش مهمی از استراتژی کلی بازاریابی محتوا شما، انتخاب یک موضوع برای نوشتن محتوای شما است. انتخاب موضوعی که توسط کاربران جستجو می شود و نوشتن محتوای موثر ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد و تمام اهداف کسب و کار شما را به دست می آورد.

 

چگونه موضوع تولید محتوا را انتخاب کنیم؟

در فرآیند انتخاب موضوع برای تولید محتوا باید نکات زیادی در نظر گرفته شود تا در نهایت بتوانیم نتیجه را به دست کاربری که انتظار یافتن آن را دارد، برسانیم. در ادامه به قسمت های مختلف مطالب نوشته شده بیشتر می پردازیم.

Your brand’s image needs constant love and attention. How your business is portrayed is critical and even if you’re not talking about yourself to the world, others might be.

فرآیند نوشتن محتوا

نوشتن محتوا بسیار متفاوت از نوشتن مقاله یا پست برای وبلاگ سایت است. محتوا دارای انواع مختلفی است که می تواند در مکان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد، اما همان ترکیب می تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. این روند ابتدا از برنامه ریزی و تحقیق شروع می شود و با ویرایش محتوا به پایان می رسد.

هنگامی که محتوا تولید می شود و آماده می شود، می توانید آن را به مخاطبین هدف خود ارائه دهید و تبلیغات لازم را برای این محتوای چشمگیر ایجاد کنید. تصور کنید که موضوع اشتباهی را انتخاب کنید، با این کار، شما بر روند کل کار تاثیر گذاشته اید و ممکن است تمام تلاش های خود را بیهوده انجام داده اید. به همین دلیل است که ما می گوییم مرحله برنامه ریزی، که شامل مرحله تحقیق است، مهمترین بخش این فرآیند است.

انتخاب موضوع برای تولید محتوا
انتخاب موضوع برای تولید محتوا

ترندهای تولید محتوا را زیر نظر داشته باشید

دیگر زمان نوشتن محتوای ۴۰۰ کلمه ای نیست. نمی توانید با چنین محتوایی رتبه های بالایی کسب کنید و از آن نتایج مثبت بگیرید. علاوه بر داشتن محتوای زیاد، باید در بین دیگران برجسته تر باشید. در ادامه می خواهیم چند روند تولید محتوا را نام ببریم که می توان از آن ها برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده کرد. سپس به بررسی محتوا و نحوه انتخاب موضوع تولید محتوا می پردازیم.

 

محتوای با اعتبار بالایی تولید کنید

موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای ارزشمند و معتبر را در اولویت قرار می دهند. چنین محتوایی که بسیار ارزشمند و در عین حال طولانی تر است، برای گوگل ارزش بیشتری خواهد داشت. از طرف دیگر، می توانید از این محتوای ارزشمند برای نشان دادن تخصص و قدرت خود به مخاطبان هدف خود استفاده کنید. این به میزان زیادی شانس شما را برای کسب موقعیت های بالا در نتایج جستجو افزایش می دهد.

 

محتوای تاپیک کلاستر ایجاد کنید

یکی از بهترین راه های ایجاد محتوا برای سایت شما، ایجاد تاپیک کلاسترها است. با استفاده از این روش، می توانید محتوای اساسی را به عنوان پایه ای داشته باشید و سپس موضوعات مربوط به آن را در داخل آن پردازش کنید و سپس به این موضوعات مرتبط با سایر صفحات اختصاص داده شده به همان موضوع لینک دهید. صفحات هدف کلاسر نامیده می شوند.

 

محتوای بصری تولید کنید

استفاده تنها از متن می تواند برای کاربر خسته کننده باشد و از طرفی استفاده از عناصر بصری مانند گرافیک، تصاویر و جداول باعث جذابیت و درک بیشتر محتوای شما برای مخاطب می شود. بنابراین، شما تعاملی ایجاد کرده اید که درک موضوع را برای کاربر آسان تر می کند و آن ها را برای مدت طولانی تری در سایت نگه می دارد.

 

از ویدئوها و پادکست ها غافل نشوید

در ادامه نحوه انتخاب موضوع برای تولید محتوا، ابتدا باید بدانید که از چه عناصری در مقاله خود استفاده کنید و سپس با ارائه یک موضوع جذاب، بیشترین انتظارات را از آن مقاله داشته باشید. فرمت های مختلف محتوا در حال حاضر بسیار محبوب هستند و اکثر مردم علاقه زیادی به فیلم ها و پادکست ها دارند. بنابراین می توانید از ویدئوهای آموزشی یا پادکست ها برای بازاریابی محتوای خود نهایت استفاده را ببرید.

 

ایده های برای انتخاب موضوع برای تولید محتوا و مقاله

این بسیار مفید است که شما بتوانید روندهای محتوا را بدانید. با این حال، شما همچنین باید موضوعاتی را پیدا کنید تا در نهایت محتوای جامع و کامل را به افرادی که مخاطبان هدف شما هستند، ارائه دهند و دقیقا به دنبال محصول یا خدمات شما هستند. منابع زیر را می توان برای انتخاب موضوع مورد استفاده قرار داد.

 

نگاه به آینده داشته باشید

راه دیگر این است که یک چشم انداز برای آینده داشته باشید. به عنوان یک مدیر کسب و کار، شما باید بدانید که بازار هدف شما چیست و به چه چیزی علاقه مند است. برای انجام این کار، می توانید از هشتگ های مرتبط استفاده شده در شبکه های اجتماعی استفاده کنید یا در انجمن های آنلاین شرکت کنید و به دقت مطالعه کنید.

یکی از ابزارهای خارجی که می تواند برای هر محتوایی استفاده شود، Quora است. از طریق این ابزار، شما می توانید به تمام سوالاتی که در زمینه کار خود در سراسر جهان خواسته شده است دسترسی پیدا کنید و محتوای کیفیت را برای پاسخ به آنها ارائه دهید. یکی دیگر از راه های عالی این است که به پیشنهاداتی که در جستجوی Google جستجو می کنید، به پیشنهادات مراجعه کنید. هر یک از این پیشنهادات توسط تعداد زیادی از کاربران جستجو شده است، به همین دلیل است که گوگل آن را به شما ارائه می دهد، به طوری که اگر شما به دنبال چنین موضوعاتی هستید، می توانید آنها را به سرعت پیدا کنید.

 

رقبا را آنالیز کنید

رقبای فوق می توانند یک منبع عالی برای ادامه مسیر موفقیت شما باشند. آن ها روش درست را دست گرفته اند که می توانند موفق شوند و اگر از آن استفاده می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که موفق شوید. برای انجام این کار، بهتر است از شبکه های اجتماعی یا در سایت خود پیروی کنید و مسائلی را که محتوا هستند را ببینید. البته، شما باید سیاست کار خود را بررسی کنید. آن ها ممکن است بر روی موضوعاتی کار کنند که قصد سرمایه گذاری در آن را ندارید، و به همین دلیل، بیشتر مسائل مربوط به سیاست کاری خود را در نظر بگیرید.

انتخاب موضوع برای تولید محتوا
انتخاب موضوع برای تولید محتوا

کلام آخر

تولید محتوا به طور جدی دنبال کنید، تمام سایت های برتر مانند دیجی کالا، زوم، بامیلو، تبیان، ورزش ۳ و غیره، با تولید محتوای UNIC و فراوان به موفقیت رسیدند، شما همچنین می توانید استراتژی صحیح و تولید منظم را تعیین کنید محتوای خود را مداوم ارتقا دهید.

 

سوالات متداول

محتوای خاص به چه مقاله ای می گویند؟

باید خیلی مراقب مطالبی که در سایت می نویسید باشید. اکنون چه می نویسید و نویسنده چه می کند؟ کپی ممنوع! اگر می خواهید رشد کنید و امتیاز گوگل را به دست آورید، باید به محتوا توجه کنید. این به معنای خلق کردن از خودتان نیست زیرا ذهن انسان همیشه کامل نیست و همه اطلاعات را در خود دارد و برای به دست آوردن اطلاعات باید تحقیق کند. شما می توانید اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوری کنید و آن را به زبان خود و همانطور که می فهمید بازنویسی کنید. اسمش کپی نیست و واقعا اطلاعات دست اول و عالی است.

طول مقالات باید چقدر باشد؟

مقدار یک مسئله مهم است، اما کیفیت مهم تر است. شما باید در مورد این مراقب باشید، مقدار کار حذف شده خود را افزایش ندهید. مقاله جامع و کامل را در حالی که کیفیت را حفظ می کنید بنویسید! معمولاً این بازنویسی بیشتر احتمال دارد به مقالات آموزشی بازگردد. این مقالات باید بسیار کامل باشند، بنابراین بینندگان همه چیز را پیدا خواهند کرد. اما هرگز کیفیت کار را قربانی کمیت نکنید.

چه تعداد محتوا در هفته لازم است؟

یکی از سوالات متداول در مورد محتوای سایت، میزان محتوای مورد نیاز در هفته است. همه چیز به نیاز کاربران شما بستگی دارد و آنچه آن ها برای رسیدن به سایت شما نیاز دارند. بر اساس آن ها یک برنامه هفتگی دقیق تهیه کنید. ما معمولا حداقل سه محتوا در هفته را توصیه می کنیم. با توجه به تعداد کاربران و میزان بازدید سایت، این عدد را افزایش دهید. وقتی شما یک سایت فروشگاهی دارید قطعا هر روز با تعداد زیادی مشتری مواجه می شوید، پس بهتر است هر روز محتوا تولید کنید و در سایت قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

20 − 3 =

فهرست