استراتژی تبلیغات در اینستاگرام

استراتژی تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه‌ها اجتماعی است که اغلب افراد در جهان از آن استفاده می‌کنند و مخاطبین زیادی در آن وجود دارد. به همین دلیل، این شبکه، محیطی مناسب برای تبلیغات می‌باشد که کسب‌وکارها مختلف با اندازه‌ها متنوع می‌توانند از آن استفاده کنند و به تبلیغ کار و محصولات خود بپردازند. اما برای انجام این کار، باید استراتژی تبلیغات در اینستاگرام را رعایت کنند تا بتوانند تبلیغات مناسبی را داشته باشند. بنابراین در این مقاله قصد داریم تا شما را با این استراتژی‌ها و آموزش تبلیغات در اینستاگرام آشنا کنیم تا بتوانید از آن‌ها بهره ببرید و کسب‌وکار خود را رونق دهید.

تبلیغات در اینستاگرام به چه معنایی می‌باشد؟

در این برنامه، مدل‌ها مختلفی از تبلیغات وجود دارد که می‌توان آن‌ها را خرید. تبلیغات در این برنامه اغلب توسط افرادی انجام می‌شود که فالوورها بالایی دارند. البته یک کسب‌وکار خودش می‌تواند تبلیغات مورد خود را انجام بدهد که باید با استفاده از روش‌ها درست، فالوورها زیادی را به خود جذب کند. بنابراین برای تبلیغات مناسب باید متن مناسبی را انتخاب کرد که با استفاده از لحن مناسب باشد. سپس این تبلیغ را باید توسط یک اینفلوئنسر، در اینستاگرام در زمان مناسب قرار بگیرد. این موارد تنها بخشی از استراتژی تبلیغات در اینستاگرام است و موارد دیگر آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

استراتژی تبلیغات در اینستاگرام
استراتژی تبلیغات در اینستاگرام

چرا تبلیغات باید در اینستاگرام انجام شود؟

اینستاگرام، یک نرم‌افزاری است که برای مخاطبین ارائه شده است. در اینستاگرام با استفاده از بازاریابی مناسب و ارائه اجناس با کیفیت، می‌توان کسب‌وکار را رونق بخشید. بنابراین باید راه‌ها بازاریابی و تبلیغات را در اینستاگرام دانست.

اینستاگرام فضایی می‌باشد که افراد با ویژگی‌ها مختلف و نیازها گوناگون در آن حضور دارند بنابراین اجناس مختلف با قیمت‌ها متفاوت و در اندازه‌ها مختلف می‌تواند به فروش برسد و از این طریق، کسب‌وکارها رونق یابد. این دلیلی است که تبلیغات باید در اینستاگرام انجام شوند اما باید از استراتژی تبلیغات در اینستاگرام استفاده شود تا تبلیغات، به صورت سودمند باشند.

The more effective your Instagram marketing techniques on your audience, the higher your CTR will be. If it’s low, work on improving your approach

استراتژی‌ها

افرادی که کسب‌وکار اینترنتی دارند و در اینستاگرام به فروش محصولات خود می‌پردازند، باید با استراتژی‌ها مختلفی آشنا باشند تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. در ادامه به برخی از این استراتژی‌ها اشاره می‌کنیم.

مخاطبین باید شناخته شوند.

اولین استراتژی در تبلیغات شناخت مخاطبین است. یک فردی که در زمینه کسب‌وکار در حال فعالیت است باید بداند که مخاطب محصولاتش چه کسانی با چه ویژگی‌هایی می‌باشند و چه مدت زمانی و در چه ساعتی در این شبکه اجتماعی حضور دارد. بنابراین باید اطلاعات مختلفی درباره سن، جنسیت، میزان درآمد، ساعات آزاد، علایق و غیره در مورد مخاطبین خود داشته باشید.

این اطلاعات در استراتژی تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد، چراکه با استفاده از آن می‌توان محتوا را متناسب با علاقه کاربران انتشار داد. مثلاً علایق یک فرد بیست ساله با یک فرد ۵۰ ساله متفاوت است و هر کدام از آن‌ها، به دنبال چیز خاصی هستند. بنابراین باید در مورد مخاطبان، اطلاعات کافی داشت.

تبلیغات با استفاده از محتوا

بعد از شناسایی مخاطب، با محتوایی را در پیج قرار داد که این محتوا بتواند کاربر را به سمت خود جذب  کند. عکس‌ها متفاوت می‌تواند برای کاربر جذاب باشد اما نمی‌تواند او را به طور دائمی، در صفحه شما نگه دارد و او از محصولات شما بهره ببرد. مثلاً شما در مورد محصولات پوستی فعالیت می‌کنید. برای جذب مخاطب بیشتر، بهتر است نکاتی را در مورد روتین‌ها پوست و مو قرار بدهید تا مخاطبین بتوانند از آن استفاده کنند.

یکی از استراتژی تبلیغات در اینستاگرام این است که شما نباید فقط در حوزه خاصی باشد و در محتوا، می‌توانید از محتواها آموزنده، سرگرم‌کننده، محتوا اعتماد سازی نسبت به محصول و غیره نیز استفاده کنید. اگر قصد تبلیغ محصول خود را دارید به صورتی که از آن محصول کسب درآمد کنید، بهتر است مانند یک مشاور در کنار مصرف کننده قرار بگیرید و او را راهنمایی نمایید.

استراتژی تبلیغات در اینستاگرام
استراتژی تبلیغات در اینستاگرام

تعامل با مخاطب

تعامل با مشتری یکی دیگر از استراتژی‌ها می‌باشد که یکی از اصول مهم قلمداد می‌شود چراکه فروش محصول در اینستاگرام با فروش فیزیکی آن، تفاوت دارد. یک فروشنده در اینستاگرام باید با مخاطب خود دوست باشد و آن‌ها را در خریدها مختلف راهنمایی کند. بعد از انتشار هر پست و استوری، باید با استفاده از چت باکس‌ها مختلف، با آن‌ها صحبت کند که این کار باعث می‌شود اعتماد کاربر جلب شود.

علاوه بر اعتماد، کاربر ترغیب می‌شود تا شما را به خانواده و دوستان خود نیز معرفی کند که این موضوع نتیجه استراتژی تبلیغات در اینستاگرام می‌باشد. این نوع از تبلیغات می‌تواند نتیجه مثبتی برای فروش داشته باشد. برای تعامل با مخاطب می‌توان پست‌ها جذابی را منتشر نمود و یا در کپشن‌ها آن‌ها را دعوت کرد که نظرات خود را در کامنت بیان کنند. برای افزایش کامنت‌ها می‌توان سؤالاتی را مطرح کرد و از آن‌ها خواست تا به این سؤالات جواب دهند. این کار باعث می‌شود که پیج شما، بیشتر مورد بازدید قرار بگیرد.

استراتژی تبلیغات در اینستاگرام شامل موارد مختلف دیگری نیز می‌شود که استفاده از ویدئو، استفاده از هشتک‌ها مختلف و استراتژی‌ها متنوع برای فروش، استفاده از محتوا UGC، ارائه صحیح مطالب، مسابقه گذاشتن و دادن جایزه، قرار دادن پست‌ها مختلف برای فروش محصولات، تبلیغ یک محصول به خصوص، Live گذاشتن، جواب دادن به کامنت‌ها، استفاده از کامنت‌ها هدف‌دار و دادن تخفیف‌ها مختلف به کاربران از جمله موارد آن می‌باشد که می‌توان از آن‌ها بهره برد.

کلام آخر

رسانه‌ها اجتماعی از جمله اینستاگرام، مصرف‌کنندگان زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین در تبلیغات باید از آن استفاده کرد. برای افزایش بازدهی تبلیغات باید از استراتژی تبلیغات در اینستاگرام استفاده کرد که تولید محتوا مناسب و شناخت کاربر، مهم‌ترین استراتژی‌ها می‌باشند. امیدواریم این مطالب بتواند به شما برای تبلیغات در اینستاگرام کمک کند.

 

 

سوالات متداول

چرا باید تبلیغات در اینستاگرام انجام گیرد؟

اینستاگرام دارای مخاطبین متعددی می‌باشد که تعداد آن‌ها در حال افزایش است. آن‌ها نیاز به محصولات متنوعی دارند بنابراین به تبلیغات گوناگونی توجه می‌کنند تا بتوانند محصولی را بیایند که نیازشان را برطرف می‌کند.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام به چه صورتی می‌باشد؟

تعرفه مشخصی برای هزینه تبلیغات در اینستاگرام وجود ندارد اما هر چه یک پیج، فالوور بیشتری داشته باشد، هزینه تبلیغات در آن نیز بیشتر خواهد بود.

مهم‌ترین استراتژی تبلیغات در اینستاگرام کدام است؟

مهم‌ترین استراتژی در تبلیغات اینستاگرام، شناخت مخاطبین است که با استفاده از آن، می‌توان محتوا بهتری را ایجاد کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

16 − 5 =

فهرست