بازاریابی و برندینگ

بازاریابی و برندینگ

اگر می خواهید کسب و کاری راه بیندازید و وارد دنیای تجارت شوید، باید مهارت ها و دانش خود را افزایش دهید تا کاری که انجام می دهید بهبود ببخشید. از جمله مواردی که باید در تجارت بدانید تفاوت بین بازاریابی و برندینگ است. در ادامه با ما همراه باشید تا با تعریف کامل و تفاوت این دو اصطلاح تجاری مفید آشنا شوید.

 

مفهوم برندینگ چیست؟

در واقع ابتدا باید بگوییم برندینگ چیست؟ وقتی صحبت از برندسازی به میان می‌آید، بیشتر مردم به یک شرکت یا لوگوی تجاری یا برند فکر می‌کنند. اما در واقع  مشکل بزرگتر و پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. برندسازی یا نام تجاری شامل تمام زیرساخت های لازم برای ایجاد و حفظ برند شما می شود و شامل اهدافی است که باعث رشد و پایداری برند شما می شود.

به عبارت دیگر، برندسازی یا برندسازی فرآیندی است که با ایجاد و شکل‌دهی برند در ذهن مصرف‌کنندگان، به سازمان، شرکت، محصول یا خدمات خاصی معنا می‌بخشد. این یک استراتژی است که توسط سازمان ها طراحی شده است تا به افراد کمک کند خدمات را به سرعت شناسایی کرده و از آنها بهره مند شوند. همچنین به آنها نشان دهید که محصولاتی که دارند یا خدماتی که دریافت می کنند بهترین هستند.

“Branding is endowing products and services with the power of a brand

بازاریابی و برندینگ
فضای کار برایبرند سازی

فضای کار برای برند سازی موفق تر

فضای کاری مناسب در برند یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت کسب و کار شماست. درگیر کردن کارمندان شرکت با اهداف برند نیز نوعی قدرت پنهان برند است. پس در این مرحله آنها را با خود ببرید. همچنین می توانید از یک متخصص علائم تجاری مشاوره دریافت کنید. پس از این مرحله وارد مرحله تعیین استراتژی برند می شوید.

 

استراتژی برندینگ

هنگامی که محیط خود را با افراد ماهر پر کردید، وقت آن است که از ابزارهای مختلف برای ایجاد و شکل دادن به یک برند استفاده کنید. در اینجا ما ۵ استراتژی ضروری برای برند شما را بهتون معرفی می کند.

 

هدف، اسکلت ساختمانی کسب و کار

قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که هدف شما برای کسب و کار شما چیست، اینها همان اهداف یا اهداف در حوزه کسب و کار هستند. یک متخصص MBI یا مدیر بازاریابی ابتدا از شما می پرسد که از این تجارت چه می خواهید. برای این کار، اهداف خود را به دو قسمت تقسیم کنید. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت. و برای هر طرح بازاریابی یا طرح جامع، قدم به قدم به هدف خود نزدیکتر شوید.

 

وعده های شما، شما را مسئولیت پذیر می کند

وقتی مخاطب جذب می کنید. شما باید برای پیشرفت خود به این افراد پیشنهادهای شگفت انگیز بدهید. این پیشنهادات می تواند درآمد شما را تا حد زیادی افزایش دهد و مخاطبان شما را سرگرم کند. البته وعده‌ها برند را منصرف نمی‌کند و شما را مجبور می‌کند همیشه سعی کنید تا نیازهای مشتریان خود را بهتر برآورده کنید.

 

هویت برند، ابزارهایی که به ساختمان شما زینت می دهند

نام جذاب، رفتار سازمانی مناسب، طراحی هویت بصری (شامل طراحی لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی). ایجاد کسب و کار شما را زیباتر می کند. شما باید این احساس مثبت و اعتماد به نفس را در مخاطب خود ایجاد کنید. به نوبه خود از همان لحظه اول که مشتری یا کاربر کار شما را می بیند باید به بهترین شکل دریافت شود. همچنین با روانشناسی رنگ ها می توانید بهترین تاثیر را در ذهن مخاطب ایجاد کنید.

 

تبلیغات و ارتباطات، بهترین کارت دعوت به ساختمان کسب و کار شما

تلویزیون، رسانه های اجتماعی (مانند اینستاگرام)، تبلیغات در فضای باز مانند بیلبوردها، وب سایت ها همه راه هایی برای تبلیغ کسب و کار شما و معرفی خدمات شما به مخاطبان و کاربران هستند. استفاده از کلمات مناسب در تبلیغات نیز موثر است، مثلا به برخی از آن ها توجه کنید.

  • نایک فقط انجامش بده!
  • IMAX: بزرگ فکر کن!
  • F.C: غذای خوب!
  • پورشه: جایگزینی وجود ندارد!
  • IBM: راه حل سیاره هوشمند!

 

ریزه کاری هایی کوچک اما بسیار موثر

اگر خدمات شما یک محصول خاص است، ارائه روشی جذاب برای طراحی و بسته بندی محصول، پیگیری تجربه مشتری در فروشگاه و دریافت بازخورد، ارزیابی سبک مدیریت، استراتژی قیمت گذاری و افزایش تنوع محصول از جمله مواردی هستند که به شما در دستیابی به آن کمک می کنند. موفقیت آنها در تجارت نزدیک و نزدیکتر می شوند. با توضیحات بالا، برندسازی تلاش شما برای ارائه و ثبت تصویر کسب و کارتان در ذهن مشتری است.

 

بازاریابی چیست؟

فرآیند مدیریت مبتنی بر مسئولیت شناسایی، پیش‌بینی برآورده‌سازی نیازهای مشتری به‌گونه‌ای است که بر اساس سودآوری برای هر دو طرف باشد.» بازاریابی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و تکنیک‌هایی است که با هدف تأثیرگذاری بهتر بر مخاطب برای خرید ارائه می‌شود. بازاریابی بیشتر در مورد فروش است تا برندسازی و بر اساس یک بازه زمانی کوتاهتر است.

تقریباً همیشه دعوت به اقدام برای خرید یا برداشتن گامی در جهت خرید وجود دارد. بازاریابی عملکردی است که مشتری و مردم را از طریق تبلیغات به بازاریاب متصل می کند – در واقع بازاریابی برای شناسایی و تعریف فرصت ها استفاده می شود. همچنین اطلاعات مورد نیاز برای رسیدگی به این مسائل را شناسایی می کند، فرآیند جمع آوری داده ها را مدیریت و اجرا می کند و نتایج را بررسی می کند.

بازاریابی چهار کارکرد دارد

  • دسترسی به مخاطبان و مشتریان محیط کسب و کار خارجی
  • انواع تبلیغات و فرصت ها را شناسایی کنید و استراتژی هایی برای سرمایه گذاری در آنها ایجاد کنید
  • از ابزارهای بازاریابی برای دستیابی به اهداف اصلی کسب و کار استفاده کنید (این کار شما را در مرحله برندسازی بهبود می بخشد)
  • بازاریابی و اندازه گیری نتایج فعالیت ها و ایجاد فرآیند بهبود مستمر برای توسعه کسب و کار

 

تفاوت بین بازاریابی و برندینگ

حال که با مفاهیم برندسازی و بازاریابی آشنا شدیم نوبت به تفاوت های اصلی بازاریابی و برندینگ می رسد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم. بازاریابی بخش مهمی از برندسازی است. شما قول می دهید و بازاریابی به انتقال پیام و قولی که می خواهید به مشتری یا مخاطب خود بدهید کمک می کند. به طور کلی، بازاریابی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده می شود و برندسازی برای شکل دادن فعالانه به برند استفاده می شود. هر دو هدف شما از رشد هر دو کسب و کار هستند، اما هر کدام به استراتژی متفاوتی نیاز دارند و نتایج متفاوتی را به همراه خواهند داشت.

بازاریابی و برندینگ
بازاریابی و برندینگ

چهار نتیجه مختلف در برندینگ و بازاریابی

  • این برند شناخت و تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
  • نام تجاری اول است، بازاریابی در رتبه دوم قرار می گیرد. یعنی برند همه چیز است و بازاریابی بخشی است.
  • استراتژی های بازاریابی می آیند و می روند، اما برند برای همیشه وجود دارد و در ذهن مخاطب باقی می ماند.
  • برند به اندازه مشتریان بر تیم فروش تاثیر می گذارد.

 

کلام آخر

مهم نیست در چه صنعتی هستید، زیرا شما فقط یک شرکت در دریای رقابت هستید. اگر می خواهید سروصدا کنید و توجه مشتریان خود را به خود جلب کنید، بازاریابی یک امر ضروری است. بنابراین وقتی توجه مشتری خود را جلب می کنید، آیا به چیزی نیاز دارید که بتواند این توجه را به خود جلب کند؟ اینجاست که برندسازی وارد عمل می شود. یکی از اصول بازاریابی و جلب توجه دیگران به برند شما در شبکه اجتماعی، تعداد لایک، بازدید، کامنت و… است.

 

 

سوالات متداول

برند چیست و مزایای داشتن برندینگ کدامند؟

برند مجموعه ای از ویژگی ها یا هویتی است که به راحتی قابل تشخیص است و اعتبار یک محصول یا خدمات را افزایش می دهد. برند باید نشان دهنده نکات منحصر به فرد محصول یا خدمات باشد. علائم تجاری فقط برای شرکت های بزرگ نیست، علائم تجاری را می توان برای مشاغل کوچک و حتی افراد استفاده کرد. ویژگی های کلیدی این برند عبارتند از:

  • یک نام
  • یک نشانه
  • یک طراحی
  • یا ترکیبی از سه مورد بالا

این برند به عنوان یک علامت شناسایی تجاری در محل فروش توسط بازار استفاده می شود. برند باید در تمامی فعالیت های بازاریابی در نظر گرفته شود. هیچ برنامه بازاریابی، صرف نظر از برند، به موفقیت و سود نهایی دست نخواهد یافت.

چرا به توسعه برندینگ احتیاج داریم؟

یک برند قوی به انتقال پیام و مزایای کسب و کار شما به بازار کمک می کند. محصولات و خدمات جدید نیاز به استانداردی برای شناسایی خود دارند و این شناسایی با برندسازی و توسعه برند انجام می شود. برند شما سفیر و مدافع شما برای جذب و اطمینان بخشیدن به مشتریان است. ساخت برند نیز به جذب مشتریان جدید کمک می کند.

آیا برای برندینگ نیاز به لوگو داریم؟

لوگو عنصری متمایز برای ایجاد تصویر ذهنی در مشتری و بازار برای شناسایی نام شرکت یا نام محصول است. لوگو برای یک برند ضروری نیست. بسیاری از برندهای معروف فعلی لوگوی خاصی ندارند. آنها اغلب به نام خود تکیه می کنند. همچنین می توانید به جای لوگو بر روی نام کسب و کار خود تمرکز کنید. با این حال، نگاه به لوگو به عنوان نقطه تماس با بازار بسیار مهم است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

6 + هفده =

فهرست