محتوای کپی

محتوای کپی

اغلب مدیران مختلف که در مورد تولید محتوا کار می‌کنند، با مشکل محتوای کپی روبه‌رو هستند. نیروها مختلف چه به صورت دورکاری فعالیت دارند و چه به صورت دفتری، ممکن است به صورت خواسته و یا ناخواسته محتوایی را ارسال کنند که کپی است و تمام زحمات را از بین ببرد. بنابراین باید با روش‌ها مختلف باید متن‌ها مورد بررسی قرار بگیرند تا تشخیص داده شود آیا متن‌ها داده شده کپی هستند یا خیر. با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، در این مقاله قصد داریم تا با محتوای کپی و سپس با ابزارها مختلف که این موضوع را می‌تواند تشخیص دهد، آشنا شویم.

محتوای کپی چیست؟

از نظر گوگل، محتوایی دارای کپی است که یک نسخه مشابه و یا نسبتاً مشابه آن در وب‌سایت مربوطه و یا دیگر وب‌سایت‌ها وجود داشته باشد. بنابراین محتوا نباید از خود وب‌سایت و یا وب‌سایت‌ها دیگر کپی شود چراکه در هر دو صورت گوگل آن‌ها را کپی تشخیص می‌دهد. بنابراین در تولید محتوا، نویسنده باید از زبان خودش محتوا را بنویسد و از صفحات دیگر کپی نکند. برخی از نویسندگان، محتوا خود را از چندین سایت می‌گیرند و سپس از آن‌ها در مقاله خود استفاده می‌کنند. باید بگوییم این نوع از محتوا نیز محتوای کپی است و نباید از آن استفاده کرد.

Content marketing, on the other hand, is different. Influenced significantly by the field of journalism, a content marketer’s primary goal is to educate and inform the reader, without necessarily trying to drive them to a specific outcome at that point in time.

محتوای کپی
محتوای کپی چه نتایجی را برای سایت در پی دارد؟

محتوا کپی چه نتایجی را برای سایت در پی خواهد داشت؟

یکی از سؤالاتی که در این مورد مطرح می‌شود این است که چرا محتوایی که در آن کپی وجود دارد بد است؟ در این قسمت به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

محتوا کپی بر سئو تأثیر می‌گذارد.

یکی از مشکلاتی که محتوا دارای کپی دارد این است که بر سئو تأثیر می‌گذارد. در واقع سئو به گوگل و دیگر موتورها جست‌وجو کمک می‌کند که سایت‌ها مختلف را رتبه‌بندی کند. در ابتدا این مسئله مشکلی نداشت اما با گذر زمان و به وجود آمدن سایت‌ها کاملاً کپی از یکدیگر، گوگل از الگوریتمی به نام الگوریتم پاندا استفاده کرد. این الگوریتم به دلیل وجود محتوای کپی سایت را جریمه نمی‌کند اما این الگوریتم کاری می‌کند که مطلب نوشته شده، در رتبه‌بندی تأثیری نداشته باشد که این موضوع به سئو نیز ارتباط دارد. وقتی رتبه‌بندی یک سایت پایین باشد، دیده نمی‌شود و تأثیر مخربی بر کسب‌وکار دارد.

اعتماد کاربران کم می‌شود و برخی از آن‌ها دیگر آن را دنبال نمی‌کنند.

تأثیر دیگری که محتوا کپی شده دارد، این است که اعتماد کاربران از بین می‌رود. وقتی یک کاربر در مورد موضوع خاصی به جست‌وجو می‌پردازد، فقط یک محتوا را در مورد موضوع مورد نظر نمی‌خواند و موارد مختلفی را بررسی می‌کند. بنابراین اگر سایت مورد نظر محتوای کپی ارائه دهد، اعتماد کاربر نسبت به آن سایت از دست می‌رود و گاهی کاربر حتی سایت را باز نمی‌کند. این کار باعث می‌شود سایت دیده نشود که آثار مخربی را بر جای خواهد گذاشت.

بنابر صحبت‌ها انجام شده، محتوا سایت نباید کپی باشد تا آن توسط کاربران مختلف دیده شود و کسب‌وکار مربوط به آن رونق پیدا کند. اگر شما مدیری هستید که با محتواها مختلفی سروکار دارید، باید آن محتوا را از نظر کپی بودن بررسی کنید که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه باید این کار را انجام دهید.

آموزش تشخیص کپی بودن یک محتوا

برای تشخیص محتوای کپی راه‌ها مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها، خود گوگل است. البته در این مورد ابزارها دیگری نیز وجود دارد که هر کدام را در جای خود بررسی خواهیم کرد.

تشخیص محتوا کپی در گوگل

گوگل دارای یک هوش مصنوعی قوی است که می‌تواند متن‌ها مختلف را شناسایی کند که از آن می‌توان برای تشخیص کپی بودن یک متن استفاده کرد. برای انجام این کار، باید قسمت‌ها مختلف مقاله را از متن اصلی کپی کنید و آن را در قسمت سرچ گوگل قرار دهید. اگر نتایج آورده شده، مانند متن مقاله نبود، به معنا آن است که محتوا، محتوا کپی شده‌ای نیست و می‌تواند در سایت بدون آثار مخرب قرار بگیرد در غیر این صورت، متن باید تغییر کند.

محتوای کپی
ابزار تشخیص محتوای کپی

ابزار تشخیص کپی بودن محتوا

در این قسمت قصد داریم تا ابزار کپی بودن محتوا را بررسی کنیم. ذکر این نکته ضروری است که اغلب این ابزارها تشخیص محتوای کپی دارای خطا هستند و ممکن است نتیجه کار را تغییر دهند. مهم‌ترین این ابزارها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • Plagscan: این وب‌سایت به صورت تخصصی برای بررسی کپی بودن محتوا ایجاد شده است. برای استفاده از آن، باید وارد سایت شوید و سپس متن را در قسمت مورد نظر وارد کنید و پس از چند دقیقه، نتیجه کار را مشاهده نمایید.
  • Edubirdie: این سایت، یکی از بهترین ابزارها تشخیص محتوا کپی‌شده می‌باشد که از ظاهر زیبایی نیز برخوردار است.
  • Articlecheker: این ابزار را اغلب برای چک کردن محتوا انگلیسی به کار می‌برند. به همین دلیل اگر متن شما فارسی است، بهتر است از ابزارها دیگری استفاده کنید.
  • plagiarismcheckerx: این ابزار، شباهت وب‌سایت‌ها مختلف را بررسی می‌کند که در مورد مقالات مختلف نیز می‌تواند کارساز باشد.
  • Dublicheker: این ابزار بر خلاف ابزارها دیگر می‌باشد که برای استفاده از آن‌ها باید ثبت نام کرد. بنابراین به راحتی می‌توان وارد وب‌سایت آن شد و از آن استفاده کرد.
  • Siteliner: این ابزار نیز اغلب برای محتوای کپی انگلیسی استفاده می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین ابزار می‌باشد.

ابزارها دیگری نیز مانند copyscape، hostrain، Upseo نیز می‌توان استفاده کرد که عملکردی شبیه با دیگر ابزارها دارد.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا محتوای کپی را بررسی کنیم. محتوای دارای کپی از این نظر اهمیت دارد که می‌تواند سئو سایت را کاهش دهد و از طرفی مخاطبان سایت دیگر به آن اعتماد نکنند. برای تشخیص محتوا می‌توان از قسمت سرچ گوگل استفاده کرد و از طرفی ابزارها مختلفی نیز برای این کار وجود دارد. امیدواریم این مطالب بتواند در تشخیص محتوا دارای کپی به شما کمک کند.

 

سوالات متداول

محتوا کپی به چه محتوایی گفته می‌شود؟

محتوا کپی محتوایی است که نسخه مشابه و یا کاملاً مشابه آن در وب‌سایت‌ها دیگر و یا وب‌سایت مربوطه دیده شود.

چرا باید یک سایت فاقد محتوا کپی شده باشد؟

اگر سایت دارای کپی باشد، باعث می‌شود سئو سایت کاهش یابد و سایت در رتبه‌ها بالا سرچ گوگل قرار نداشته باشد، از طرفی باعث می‌شود اعتماد کاربران از بین برود.

ابزارها مختلف برای بررسی محتوا کپی شده کدام اند؟

برای بررسی محتوا کپی شده، می‌توان از گوگل و یا ابزارها دیگری که در متن از آن‌ها یاد کردیم استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

نوزده + ده =

فهرست