در این مقاله به موضوع مشاوره بهینهسازی سایت خواهیم پرداخت. بهطورکلی موتور جستوجو (search engine) به برنامهای اطلاق میشود که کلیدواژه متون را در بانکهای اطلاعاتی وب جهانی سرچ میکند و نتایج بهدستآمده را در اختیار کاربران قرار میدهد که تمامی آن کلمات بهخصوص را سرویسهایی مانند Google، MSN، Yahoo و … قرار میدهد. باتوجهبه الگوریتم هر موتور جستوجو به صفحات مختلف امتیاز داده میشود و مسلماً هرچه میزان امتیاز سایتی بیشتر باشد در زمان نمایش نتایج، آن سایت در رتبه بالاتر قرار میگیرد.
واژه سئو چیزی است که این روزها با آن زیاد مواجه شدهایم و از اختصار واژه search engine optimization گرفته شده است. این کلمه به معنی بهینهسازی موتورهای جستوجو است که در بازار رقابتی این روزها از هر زمان دیگری مهمتر جلوه میکند. Seo در واقع مجموعهای از قوانین است که توسط صاحبان وبلاگها برای بهینهسازی و رتبهبندی در موتورهای جستوجو مورداستفاده قرار میگیرد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص مشاوره بهینهسازی سایت ارائه کنیم پس مطمئن باشید خواندن این مطلب برای شما خالیازلطف نخواهد بود.
سئو یک ویژگی مثبت برای صاحبان وبسایت
همانطور که میدانید سئو یک شیوه عالی برای افزایش سطح کیفیت وبسایتهای مختلف است و میتواند بهعنوان یک چهارچوب، تمامی قوانین یا دستورالعملها، مراحل و کنترلها را در خود جای بدهد. بر اساس آمارهای موجود، غالب کاربران موتورهای جستوجو در زمان گشتوگذار خود روی یکی از ۵ گزینه برتر در صفحه نتایج کلیک کرده و موضوع مورد نظرشان را دنبال میکنند؛ بنابراین اگر قصد دارید تعداد بازدید وبسایت شما بیشازپیش شود، باید جز اولینهای لیست جستوجو باشید.
در مورد سایر ویژگیهای سئو باید بدانید که این ابزار تنها مختص موتورهای جستوجو نیست، بلکه روشهای جستوجو، تجربه کاربردی و قابلیت استفاده از وبسایت را بهبود میبخشد. بهطورکلی ازآنجاییکه کاربران به انتخاب موتورهای جستوجو اعتنا میکنند وجود شما در صدر لیست جستوجو تعداد بازدید سایت شما را بالا میبرد.
اهداف مشاوره seo و بهینهسازی وبسایتها:
همانطور که در بخشهای قبلی بدان اشاره کردیم مهمترین هدف سئو، رساندن وبسایت موردنظر به لیست نتایج پیشنهادی موتورهای جستوجو است تا در نتیجه آن بازدید از وبسایتها بالا برود. نکته حائز اهمیت در مورد پربازدید شدن وبسایتها آن است که این کار باید بهصورت طبیعی انجام شود. طبیعی بودن در واقع به مفهوم روش کلاه سفید و بازدید ارگانیک بازمیگردد که در ادامه مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت.
از دیگر اهداف بهینهسازی، نمایش دادن حداکثر صفحات مرتبط با سوابق جستوجو کاربران است اما باید بدانیم که فرایند سئو نیازمند دانش و زمان کافی برای پیادهسازی روشهای لازم است؛ بنابراین بهتر است به مشاوره تخصصی سئو اعتماد کنید. پس از انتخاب یک مشاور مناسب باید در زمینه زمان بسیار هوشمند باشید، چراکه زمان بزرگترین سرمایه شما برای بهینهسازی وبسایت موردنظر است.
یک مشاوره سئو حرفه ای باید به صورتی باشد که بهترین تکنیکها را برای بهبود کسبوکار شما به کار ببرد. موتورهای جستوجو از رباتهای هوشمندی برای جمعآوری اطلاعات و قراردادن آنها در فرصت برتر جستوجو استفاده میکنند.
Our SEO consulting service includes everything you need to gain a better understanding of where you are in the search results, where you can go, and how you can get there.
انواع سئو (بهینهسازی)
بهطورکلی در تقسیم انواع بهینهسازی میتوانیم به سه دسته مهم اشاره کنیم:
-
سئو کلاه سفید:
سئو کلاه سفید در واقع به مجموعهای از روشها تکنیکها و … اطلاق میشود که از قواعد خاص موتورهای جستوجو تبعیت میکند. همانطور که در بخشهای قبلی گفتیم این روش به روش طبیعی نیز شهرت دارد، بهطوریکه از هرگونه فریب یا دستکاری موتورهای جستوجو بهدور است. به این روش سئو اخلاقی نیز گفته میشود، در این روش از سیاستها و دستورالعملهای صحیح برای بهدستآوردن رتبه بالا در موتور جستوجو استفاده میشود و مسلماً درصد موفقیت و نتایج بهتری را به دنبال دارد. یک مشاوره بهینهسازی سایت به شما در جهت شناخت این روشها کمک بسیاری میکند.
-
سئو کلاه خاکستری:
مدتزمان زیادی از پیدایش این روش نگذشته است و میتوان گفت که شیوه سئو کلاه خاکستری بهتازگی بر سرزبانها افتاده است. بهترین توصیف برای سئو کلاه خاکستری آن است که یا بهینهسازی را بهطورکلی خراب میکند و یا کار خود را به بهترین نحو به نتیجه میرسانند، در واقع در کنار بهکارگیری استراتژیهای صحیح با دستکاری و اندکی فریب میخواهند رتبه بهتر کسب کنند.
-
سئو کلاهسیاه:
اصطلاح کلاهسیاه به معنی استفاده صفر تا صد از روشهای یا راهبردهایی است که با قصد فریب و دستکاری الگوریتم جستوجو است که به سبب بالارفتن سایت در لیست نتایج جستوجو میشود. آنچه مسلم است آن است که این روشها بهطورکلی غیراخلاقی هستند و توسط هیچ موتور جستوجویی مورد تأیید قرار نمیگیرند و حتی ممکن است سبب خارجشدن از فهرست پایگاهدادهها برای همیشه شود.
کلام آخر
سئو یا بهینهسازی در واقع استفاده از استراتژیها و راهبردهایی است که میتواند سایت شما را در لیست جستوجو در میانبرترینها قرار بدهد، استفاده از این روشها غالباً باید به افراد متخصص سپرده شود مشاوره بهینهسازی سایت در واقع توسط همین افراد صورت میپذیرد.
سئو سازی وبسایتها با روش کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاهسیاه صورت میگیرد که بهترین آنها استفاده از روش کلاه سفید یا سئوسازی اخلاقی است، اما بهطورکلی هدف تمامی این روشها بالابردن رتبه سایت شما در موتور جستوجو است یک مشاوره بهینهسازی سایت میتواند به شما در زمینه بالاتر بردن رتبه سایت با استفاده از راهبردهای درست و استراتژیهای صحیح کمک کند، زیرا کوچکترین عملی که با قصد فریبکاری موتور جستوجو صورت بگیرد، میتواند سبب خارجشدن سایت از فهرست پایگاهدادهها شود بهطوریکه بازگشتی نخواهد داشت.
سؤالات متداول
- سئو چیست؟
سئو در واقع به معنی بالابردن رتبه وبسایتهای گوناگون در نتیجه جستوجوی کاربران است.
- چرا در بهینهسازی وبسایتها حضور یک مشاور تخصصی سئو لازم است؟
همانطور که در طول مقاله گفتیم سئوسازی باید بهوسیله یک سری شیوههای اصولی و درست صورت بپذیرد؛ بنابراین استفاده از یک مشاوره بهینهسازی وبسایت موجب انجام تمامی مراحل سئو بهصورت درست و اصولی میشود.
- سئو سازی به چند روش صورت میگیرد؟
بهطورکلی بهینهسازی وبسایت به سه روش کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاهسیاه صورت میپذیرد که در میان آنها روش کلاه سفید روشی مطمئن و اصولی است.