ON PAGE در سئو، سئو داخلی

سئو داخلی

سئو به سه بخش مهم تقسیم می شود: سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی یا تکنیکال، سه توزیع سئو مکمل یکدیگر هستند و هر کدام تاثیر بسزایی در عملکرد سایت دارند. سئوی داخلی فاکتورهای مهمی دارد که برای کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل باید رعایت شود. در این مقاله قصد داریم در مورد آنچه در ONPAGE سئو یا سئو داخلی وجود دارد، صحبت کنیم.

 

سئو ON PAGE یا سئو داخلی چیست؟

به هر فعالیتی که در داخل صفحات سایت برای بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل انجام می شود، بهینه سازی صفحه داخلی یا ON PAGE سئو می گویند. دلیل اهمیت سئو داخلی این است که با انجام این کار موتورهای جستجو مانند گوگل درک بهتری از سایت شما خواهند داشت. هر چه ساختار سایت بهتر باشد و کاربران بیشتری به آن علاقه مند شوند، گوگل بیشتر به آن سایت توجه خواهد کرد. این مقاله راهنمای خوبی برای آموزش سئو داخلی یا SEO On Page است.

 

On-page SEO helps Google better understand your website. And that improves your rankings, which leads to more organic traffic.

سئو ذاخلی
تفاوت سئو داخلی و خارجی

تفاوت OFF PAGE  سئو و سئو ON PAGE چیست؟

همه عوامل موثر در سئو داخلی به عناصر درون وب سایت شما مربوط می شود. عوامل درون صفحه شامل ساختار فنی (کیفیت کدنویسی)، محتوای نوشتاری و بصری و قابلیت استفاده وب سایت شما می باشد.

از سوی دیگر، عوامل OFF-PAGE به چیزهایی مرتبط هستند که خارج از سایت شما اتفاق می افتد، مانند پیوندهای خارجی، فعالیت رسانه های اجتماعی و سایر فعالیت های بازاریابی.

 

چند فاکتور مهم در سئو داخلی

اکنون که با سئو داخلی آشنا شدید، وقت آن است که برای بهبود آن در سایت اقداماتی انجام دهید. با آموزش سئو داخلی همراه ما باشید.

نقش Meta Tags در بهبود سئو داخلی وب سایت

مسلماً یکی از مهم ترین عوامل در سئو داخلی، متا تگ ها هستند. البته برخی از آنها مانند گذشته مفید نیستند، اما اگر به درستی از آنها استفاده کنید، ترافیک وب سایت شما بهبود می یابد.متا تگ ها به ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع صفحه شما را بهتر درک کنند.

بهینه سازی urlها

ساختار URL بخشی از سئو داخلی است. با به روز رسانی های جدید گوگل، آدرس صفحه شما مهم تر از همیشه است. ویژگی های یک URL خوب عبارتند از:

  • آدرس اینترنتی کوتاه
  • از کلمات کلیدی در URL استفاده کنید

 

تاثیر تگ هدینگ بر سئو داخلی وب سایت

محتوای خود را سئو کنید. چرا مردم از وب سایت شما بازدید می کنند؟ به احتمال زیاد به دلیل اطلاعاتی است که شما ارائه می کنید و آنها به دنبال آن هستند. بنابراین، باید محتوایی بنویسید که از هر نظر مرتبط باشد و کاربران آن را دوست داشته باشند. یکی از عواملی که گوگل در محتوای شما به دنبال آن است، تگ های عنوان است. می توانید تگ های هدر را مدیریت کنید. تگ‌های عنوان مشخص می‌کنند که عنوان اصلی محتوای شما چیست و عناوین کلیدی را از بقیه متن جدا می‌کند.

تگ های عنوان به ۶ دسته (H1 تا H6) تقسیم می شوند. شما باید محتوای خود را با توجه به نوع عنوانی که عنوان اصلی (H1) یا زیرنویس (H2) است تقسیم بندی و مدیریت کنید. مهم ترین تگ هدر در صفحه تگ H1 و داشتن عنوان فرعی در سئو باعث بهبود محتوای شما و در نتیجه بهبود سئوی داخلی می شود.

از تگ H1 برای تعیین عنوان اصلی محتوای خود استفاده کنید. به گفته کارشناسان گوگل، تگ H1 به گوگل کمک می کند تا ساختار صفحه را بهتر درک کند. اکثر پلتفرم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به صورت خودکار این تگ را به صفحه اضافه می کنند، اما همیشه اینطور نیست و گاهی اوقات باید به صورت دستی این کار را انجام دهید. قبل از انجام هر کاری، مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر در تگ H1 قرار دارد.

 

تاثیر کلید واژه اصلی در سئو on page

برای اینکه بتوانید رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو با کلمات کلیدی خاص داشته باشید، باید محتوای خود را با توجه به کلمات کلیدی خاصی که به عنوان کلمات کلیدی شناخته می شوند، بهینه کنید. مهم نیست که گوگل چقدر هوشمند است، باز هم از تکنیک های قدیمی مانند تشخیص کلمات کلیدی در صفحه استفاده می کند، بنابراین سعی کنید هنگام نوشتن مقاله یا محتوا برای صفحات سایت خود در ۱۰۰ کلمه اول از کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید.

علاوه بر اینکه نشان می دهد مقاله چقدر مرتبط با کلمه کلیدی هدف است، به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع را بهتر درک کنند.

چگالی کلمات کلیدی در متن

شاید بارها شنیده باشید که تکرار کلمات کلیدی در صفحه کمک چندانی به بهبود سئوی داخلی سایت نمی کند، اما تجربه نشان داده است که این روش همچنان می تواند موثر باشد. برای اثبات این موضوع مثالی می زنیم:

فرض کنید کلمه کلیدی شما «خرید تلفن همراه» است. اگر این کلمه کلیدی فقط یک بار در صفحه ذکر شود، احتمالا گوگل متوجه اهمیت آن در صفحه نمی شود، اما اگر همان کلمه کلیدی به روش های مختلف در صفحه قرار گیرد، گوگل ارتباط آن را افزایش می دهد و به آن توجه می کند.

سئو داخلی
سئو داخلی
ON PAGE در سئو

کلام آخر

سئو یک موضوع محبوب در طراحی سایت است. زیرا تاثیر زیادی در موفقیت یک سایت دارد. در سئو علاوه بر توجه به برخی تکنیک های فنی در طراحی چارچوب کلی سایت، باید به محتوایی که در سایت قرار می دهیم نیز توجه ویژه ای داشته باشیم. امروزه گوگل بسیار هوشمندتر شده است و می تواند ارتباطات معنایی محتوا را درک کند.

به همین دلیل توجه به جنبه های محتوایی سایت در سئو بسیار مهم است. این قسمت از کار طراحی سایت سئو داخلی نام دارد که وظیفه ارائه سایت به گوگل و سایر موتورهای جستجو و جذب مخاطبین را بر عهده دارد. اگر می خواهید یک سایت موفق و پرطرفدار داشته باشید، باید در تکنیک های بهینه سازی سایت به خوبی مسلط باشید و بر جنبه های مختلف سئو از جمله محتوا تمرکز کنید.

 

 

سوالات متداول

  • سئو داخلی چیست؟

سئوی داخلی هر کاری است که در داخل سایت برای بهبود سئو انجام می شود.

  • نقش کلمات کلیدی در سئو داخلی چیست؟

کلمه کلیدی مهمترین نقش را در سئوی داخلی ایفا می کند و می تواند در موارد مختلف برای بهبود سئو داخلی استفاده شود. کاربران بر اساس کلمات کلیدی به سایت شما می آیند، آن ها را جستجو می کنند و محتوای مورد نظر خود را پیدا می کنند.

  • چطور می توان سئوی داخلی بهبود بخشید؟

با تولید محتوای با کیفیت و مناسب، لینک سازی بر اساس اصول، بهینه سازی محتوا، استفاده صحیح از تگ ها و … می توانید سایت خود را تا حد زیادی برای رتبه های برتر گوگل آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

ده − چهار =

فهرست