استراتژی کمپین تبلیغاتی

استراتژی کمپین تبلیغاتی

استراتژی کمپین تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشد که بتواند مخاطبین هدف را شناسایی کند، آن‌ها را جذب نماید و به بازخوردهایی که از آن‌ها می‌گیرد پاسخ دهد. بنابراین این استراتژی در کمپین‌ها مختلف دارای اهمیت است. بنابراین اهمیتی که در مورد کمپین‌ها وجود دارد، قصد داریم تا شما را بیشتر با این استراتژی‌ها آشنا کنیم. بنابراین در این مقاله در ابتدا با کمپین‌ها تبلیغاتی مختلف صحبت می‌کنیم و سپس شما را با انواع استراتژی‌ها آشنا کنیم.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

قبل از بیان استراتژی کمپین تبلیغاتی بهتر است با کمپین‌ها تبلیغاتی آشنا شویم. هر کمپین تبلیغاتی، یک برنامه طراحی شده برای تبلیغات مختلف است که از آن در رسانه‌ها مختلف استفاده می‌شود. این کمپین‌ها تبلیغاتی، اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که این اهداف می‌تواند شامل افزایش آگاهی و دانش از برند، افزایش ارتباط با مشتریان و یا افزایش فروش باشد که تمام این موارد، از طریق تبلیغات انجام می‌شود.

برای ایجاد کمپین تبلیغاتی بهتر است از یک مشاور تبلیغاتی کمک بگیرید که اغلب در آژانس‌ها تبلیغاتی حضور دارند. وقتی یک شرکت با آژانس‌ها تبلیغاتی همکاری کند می‌تواند هزینه‌ها تبلیغات را کاهش دهد و هم معیارها را بهبود بخشید.

استراتژی کمپین تبلیغاتی
استراتژی کمپین های تبلیغاتی مختلف

استراتژی‌ها کمپین‌ها مختلف

استراتژی کمپین تبلیغاتی در هر شرکت متفاوت است اما همه آن‌ها از یک اصول واحدی پیروی می‌کنند. این اصول شامل موارد زیر می‌باشند:

بر اساس مخاطبین هدف، استراتژی را طراحی کرد.

زمانی که در مورد موضوع خاصی سرچ می‌شود، فرد با موضوعات مختلفی روبه‌رو می‌شود که هر کدام، محصول خاصی را تبلیغ می‌کنند اما همه افراد به آن‌ها جذب نمی‌شوند. در طراحی استراتژی کمپین‌ها تبلیغاتی، یکی از مهم‌ترین قدم‌ها این است که مخاطبین باید مورد بررسی قرار بگیرند و دسته بندی شوند.

این دسته بندی می‌تواند بر اساس سن، علایق و راه‌ها ارتباطی مخاطبین باشد و سپس متناسب با این اهداف، استراتژی کمپین تبلیغاتی شکل بگیرد. وقتی این کار انجام شود، مدیران کسب‌وکار می‌توانند مشتریان خود را به خوبی بشناسند و متناسب با آن‌ها، کالاها مختلف را ارائه دهند.

استراتژی کمپین تبلیغاتی، باید متناسب با هدف کسب‌وکار باشد.

برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی، باید متفاوت فکر کرد. برای طراحی استراتژی باید ایده پردازی‌ها به صورت خلاقانه ایجاد شوند تا نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد. بنابراین، باید اتاق فکری شکل بگیرد که در این اتاق فکر، متناسب با اهداف کسب‌وکار، استراتژی شکل بگیرد. در این اتاق فکر، باید افراد از تیم‌ها مختلف کسب‌وکار حضور داشته باشند که باعث هماهنگی بیشتر می‌شود و این احساس در آن‌ها شکل می‌گیرد که همه آن‌ها، مهم هستند و به همین دلیل، برای موفقیت پروژه از وقت خود استفاده می‌کنند.

در استراتژی کمپین تبلیغاتی باید آینده آن کسب‌وکار نیز در نظر گرفته شود که برای انجام این کار، می‌توان از داده‌ها مختلف استفاده کرد. این کار باعث می‌شود تا بهینه سازی کمپین تبلیغاتی نیز آسان‌تر شود. نکته دیگری که در آینده نگری وجود دارد این است که کسب‌وکار، با مشتری‌ها آینده خود نیز آشنا می‌شود و متناسب با نیاز آن‌ها محصولات خود را ارائه می‌دهد و از این طریق، با مشتریان ارتباطات بهتری برقرار می‌شود.

اهداف وجود کمپین تبلیغاتی، فلسفه اصلی برای اقدام طراحی‌ها می‌باشد و نباید این نکته فراموش گردد. بنابراین در اهداف باید تفاوت‌هایی وجود داشته باشد(نسبت به رقیبان) تا از ابزارها و استراتژی‌ها متفاوتی نیز استفاده شود و در طراحی استراتژی از نوآوری‌ها خاص بهره برده شود.

ادغام تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال

یکی دیگر از استراتژی کمپین تبلیغاتی  ادغام تبلیغات سنتی و تبلیغات دیجیتال می‌باشد چراکه در بررسی‌ها مختلف مشخص شد که حذف یکی از این روش‌ها نیز می‌تواند نتیجه فاجعه باری بر روی کسب‌وکار داشته باشد. بنابراین در طراحی استراتژی باید از مزیت‌ها تبلیغات آنلاین و آفلاین در کنار هم استفاده کرد. باوجوداینکه دو تبلیغات از یکدیگر کاملاً متفاوت هستند، اما به هم مربوط‌اند و مشتریان و مخاطبان، آن‌ها را بخشی از هویت برند می‌بینند. در هیچ‌کدام از آن‌ها، نباید کیفیت کار پایین باشد چراکه در تبلیغات، کوچک‌ترین خطا نیز می‌توان فاجعه بزرگی را رقم بزند.

از طرفی، اگر تبلیغات دیجیتال و تبلیغات سنتی، به خوبی ادغام شوند، راه‌ها مناسبی برای تعامل با مشتریان ایجاد می‌شود که باعث می‌شود برند بیشتر دیده شود. بنابراین در هنگام طراحی استراتژی کمپین تبلیغاتی باید توجه داشت روش‌ها تبلیغاتی سنتی و دیجیتال، نباید با یکدیگر همپوشانی داشته باشند و پیام‌ها یکسانی را به مخاطب بدهند چراکه در این صورت، یکی از آن‌ها کاملاً بی فایده خواهد بود.

بنابراین بهتر است پیام‌ها این دو روش تبلیغاتی، مکمل یکدیگر باشند و بودجه در نظر گرفته شده برای تبلیغات، در بین آن‌ها تقسیم شود. برای به کار بردن این تبلیغات، می‌توان از کانال‌ها مختلفی استفاده کرد که هر کدام از آن‌ها باید مشتریان و مخاطبین را به شیوه‌ها متفاوتی ترغیب کند تا آن‌ها از محصولات مورد نظر استفاده کنند.

استراتژی کمپین تبلیغاتی
استفاده از کانال های تبلیغاتی مختلف

استفاده از کانال‌های تبلیغاتی مختلف

مخاطبین، تنها با استفاده از یک راه ارتباطی، با یک کسب‌وکار در تماس نیستند بنابراین در استراتژی کمپین تبلیغاتی باید کانال‌ها ارتباطی مختلفی را در نظر گرفت. چراکه وقتی مخاطب یک محصول را در یک تبلیغ می‌بیند سعی می‌کند تا با استفاده از راه‌ها ارتباطی مختلف، کسب‌وکار را مورد بررسی قرار دهد و نظاره‌گر آن‌ها باشد. بنابراین اگر کانال‌ها ارتباطی مختلف با مشتری وجود نداشته باشد، باعث می‌شود مشتری اعتماد خود را نسبت به کسب‌وکار از دست دهد و کسب‌وکار با شکست بزرگی مواجه شود.

Tech giants like Google and Facebook collect tons of data about billions of users and create convenient, highly targeted tools for connecting buyers with sellers. Besides, internet advertising can be adjusted for any communication platform, be it email, SMS, social media, messengers, or push notifications. All this makes it easy to contact your target audience and promote your products and services via the internet.

کلام آخر

کمپین‌ها تبلیغاتی استراتژی‌ها مختلفی را طراحی می‌کنند که یک کسب‌وکار با استفاده از آن‌ها بتواند به اهداف خود دست پیدا کند. بنابراین استراتژی کمپین تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد و باید درست و اصولی صورت بگیرد. برای طراحی استراتژی باید از مخاطبین شروع کرد و سپس با توجه به هدف کسب‌وکار آن را گسترش داد و سپس تبلیغات را در شبکه‌ها مختلف به صورت دیجیتال و سنتی تبلیغ نمود. امیدواریم این مطالب بتواند به شما کمک کند و برای شما مفید باشد.

 

 

سوالات متداول

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی، به مجموعه‌ای از گروه‌ها مختلف یک کسب‌وکار گفته می‌شود که استراتژی‌ها مختلفی را طراحی می‌کنند تا بتوانند کسب‌وکار را به هدف برسانند.

مهم‌ترین استراتژی کمپین تبلیغاتی چیست؟

مهم‌ترین استراتژی کمپین تبلیغاتی، توجه به مخاطبین کسب‌وکار است چراکه آن‌ها می‌توانند باعث موفقیت یک کسب‌وکار و یا شکست آن شوند.

هزینه کمپین‌ها تبلیغاتی چقدر است؟

هزینه کمپین‌ها تبلیغاتی به مواردی مانند گستردگی کسب‌وکار، میزان تجربه افراد در کمپین، میزان کار و غیره بستگی دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

نه − 2 =

فهرست