تفاوت سئو و تولید محتوا

تفاوت سئو و تولید محتوا

متأسفانه برخی از کارشناسان تصور نادرستی از تولید محتوا دارند. نوشتن محتوا به تنهایی می تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد. در چند سال اخیر توجه زیادی به تولید محتوا برای وب سایت ها شده است. گوگل توجه زیادی به این موضوع داشت، جایی که محتوای با کیفیت یکی از عوامل کلیدی در بهینه سازی سئو است. پس از این بیانیه این نظر مطرح شد که تنها با ایجاد محتوای باکیفیت و منحصر به فرد و درج انواع محتوا می توان به رتبه بالایی دست یافت.

ناگفته نماند که این نظر اشتباه است. متأسفانه برخی اظهارات گوگل را اشتباه تفسیر کرده اند. محتوا واقعاً یک فاکتور رتبه بندی برای یک سایت نیست، اما مفید است. فقط به این دلیل که محتوا پادشاه است به این معنی نیست که باید فقط برای افزایش ترافیک وب سایت و فروش استفاده شود. در عوض، محتوا زمانی می تواند قدرت خود را نشان دهد که ساختار سئوی شما قوی باشد. به عبارت دیگر در طراحی سایت از اصول سئو استفاده می شود. علاوه بر این، باید از اصول بازاریابی محتوا استفاده کنید.

 

اصولی که به ارائه محتوا به کاربران هدف کمک می کند. اساساً تولید محتوا در یک زنجیره است. این زنجیره توسط اصول سئو داخلی و سایر عناصر مانند بک لینک ها و نوشتن محتوا و غیره هدایت می شود. ارتباط بین تولید محتوا و سئو یک چالش برای صاحبان وب سایت است. حتی برخی از نویسندگان در این زمینه اشتباه می کنند. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم در مورد رابطه و تفاوت سئو و تولید محتوا صحبت کنیم.

سئو چیست؟

سئو شامل تکنیک هایی است که هدف آن افزایش ترافیک سایت است. سئو دارای دو بخش داخلی و خارجی است. اول از همه باید به قسمت داخلی آن یعنی ساختار و … توجه شود سپس وارد سئو خارجی شد. سئوی خارجی شامل تکنیک های خارج از سایت است و برای کمک به افزایش ترافیک انجام می شود. بهترین و مهم ترین نمونه آن را می توان در شبکه های اجتماعی دید.

تفاوت سئو و تولید محتوا
تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

در روزهای اولیه تولید محتوا، بسیاری به دنبال نوشتن مقالات آموزشی یا صفحات کامل در سایت خود بودند. تولید محتوا یک تکنیک جدید نیست. امروزه سبک محتوا تغییر کرده است. متن، پادکست، ویدئو، محتوای کوتاه برای SMS و ایمیل، و غیره نمونه هایی از محتوا هستند. هر بسته به نوع مقالات سایت باید در محتوا استفاده شود. در حال حاضر یک اصطلاح دیگر ما بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا تکنیک است که متن را به کاربران مناسب ارائه می دهید. هر کسی که در این زمینه کار می کند، باید مبانی SEO و بازاریابی اینترنتی را نیز بداند.

SEO without content marketing is like a body without a soul. In particular, SEO is actually strategized around content marketing since every website needs words, articles, substance, keywords, etc. In order to be successful, both must go hand in hand.

تفاوت سئو با تولید محتوا

قبل از اینکه به تفاوت سئو و تولید محتوا بپردازیم، ابتدا باید دقیقاً بدانیم که چه تفاوتی دارند. در واقع، چرا می گوییم تولید محتوای خالی نمی تواند به بهینه سازی سایت شما کمک کند: بحث های فنی سئو بسیار فراتر از محتوا هستند. در واقع محتوا بخشی از محدوده تکنیک های بهینه سازی سایت است. یک متخصص سئو باید دانش اولیه ای در زمینه نوشتن محتوا داشته باشد. اما یک متخصص تولید محتوا فقط باید بر اصول سئو تسلط داشته باشد. هزینه سئو برای افزایش سایت در یک کلام بسیار بیشتر از محتوا است.

 

رابطه میان سئو و تولید محتوا

ارتباط جستجوگرها با تولید محتوا شبیه به شرکت و پیمانکار است. شرکت (SEO) نشان دهنده نیازها و پیمانکار (تولید محتوا) تلاش می کند تا آن ها را حل کند. ما از همان روش استفاده می کنیم و رابطه بین SEO و تولید محتوا را حل می کنیم. در واقع، چه چیزی نیاز به سئو دارد و چگونه محتوا آن را حل می کند؟

 

سئو نیاز به محتوا دارد

SEO شامل تکنیک های فنی است. این تکنیک ها باید روی چه چیزی اعمال شوند؟ سایت؟ نه این ها تکنیک های بهینه سازی محتوای سایت هستند. حالا می تواند هر چیزی باشد وبلاگ ها، کلمات کلیدی، متن صفحه، متا تگ ها. در داخل تمام این بخش ها، محتوا باید حتی در اندازه یک جمله نوشته شود. یکی از نکات مهم در SEO کلمات کلیدی یا عبارات است.

با این حال، در آخرین به روز رسانی، گوگل اعلام کرده است که دیگر بر این موضوع تأکید ندارد؛ اما این به معنای تراکم بیشتر است. در الگوریتم های جدید توصیه می شود از شرایط خانواده و توضیحات و غیره استفاده کنید. کلمات کلیدی حاوی یک یا چند کلمه با هم هستند. پیدا کردن این ها یک طرف، تاثیر طرف دیگر کلمات کلیدی است. برای به دست آوردن یک نتیجه، شما باید از این عبارات در متن و سایر بخش های سایت مانند Metatag توضیحات استفاده کنید. این ها همان محتوا هستند، هرچند کوتاه. در حال حاضر این یک نمونه در زبان بسیار ساده بود.

تفاوت سئو و تولید محتوا
تفاوت سئو و تولید محتوا

 

سئو نیاز به کلمات کلیدی دارد و در محتوا از آن استفاده کنید

ما نمونه را نوشتیم تا بتوانید مورد قبلی را بهتر درک کنید و می توانید در این بخش، مورد استفاده قرار گیرد. کاربر تفاوت بین دو سایت را در کلمه کلیدی می بیند. هنگامی که او برای یک عبارت جستجو می کند، سایت های مختلف به او نمایش داده می شوند. وب سایت با قوی ترین کلمه کلیدی در رتبه بالا است.

نحوه رسیدن به رتبه بالا با SEO و تولید محتوا است. شما یک عبارت را تعریف می کنید و سعی کنید از آن در مکان های مختلف استفاده کنید. این مکان های مختلف کجا هستند؟ متا برچسب ها و متن سایت؛ البته به غیر از تعریف ابزار Google. بنابراین شما باید متن را برای استفاده از کلمات کلیدی در آن بنویسید. این جایی است که محتوای مبتنی بر SEO به خود می آید.

 

کلام آخر

در این مقاله، ما در مورد تفاوت سئو و تولید محتوا صحبت خواهیم کرد. همان گونه که بیان کردیم SEO و تولید محتوایکپارچه اند و نمی توانند از یکدیگر جدا شوند، اما برخی از تفاوت ها وجود دارد. اگر شما به دنبال یک استراتژی جامع هستید، بهتر است از این دو مفاهیم با هم استفاده کنید. تعادل SEO و تولید محتوا برای موفقیت ضروری است.

 

سوالات متداول

 

تفاوت سئو محتوا با سایر جنبه های سئو چیست؟

بسیاری از مشکلات مربوط به محتوای SEO با بسیاری از جنبه های دیگر SEO همپوشانی دارند. به عنوان مثال، بحث در مورد انتخاب لینک های داخلی یکی از مشکلات فنی SEO است.

یادگیری سئو محتوا چقدر زمان می برد؟

محتوای SEO یکی از ساده ترین جنبه های SEO است و یادگیری آن مدت زیادی طول نخواهد کشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

5 × 4 =

فهرست