نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال

نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال

در بازاریابی دیجیتال، از ابزارها مختلفی استفاده می‌شود که برای بازاریابی در بسترها اینترنتی می‌باشد. این ابزارها مختلف هستند اما امروزه محتوا و تولید آن، از جایگاه خاصی در بازاریابی دیجیتال برخوردار است. بنابراین اهمیت، در این مقاله قصد داریم تا شما را با نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم تا از اهمیت آن مطلع شوید و بتوانید از آن، در بازاریابی‌ها مختلف استفاده کنید.

محتوا در بازاریابی دیجیتال، چه مفهومی را به دنبال دارد؟

اولین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که وقتی از محتوا در بازاریابی استفاده می‌کنیم، در واقع محدودیتی را برای خودمان ایجاد می‌کنیم و اغلب از تولید محتوا برای فروش استفاده می‌کنند چراکه اولین افرادی که از این کلمات در بازاریابی استفاده کردند، بیان کننده این مفهوم بودند.

اولین افرادی که از محتوا در بازاریابی استفاده کردند و ست گادین و جو پولیتزی بودند که اعتقاد داشتند واژه‌ها بازاریابی و فروش باهم تفاوتی ندارند و از هر دو آنها می‌توان در یک تعریف استفاده کرد. در کتابی که ست گادین نوشته است نیز، اغلب به فعالیت فروشندگان پرداخته است تا بازاریابان.

در تعریف استفاده از محتوا در بازاریابی، تعریف‌ها واحدی وجود ندارد و هر فردی که در این زمینه فعالیت داشته است از تعریف خاص خود استفاده کرده است. اما در این‌جا می‌خواهیم این تعریف را از زبان برخی از بزرگان این رشته بیان کنیم. پس از تعریف این مفهوم می‌توان نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال را بیان کرد چراکه با استفاده از مفهوم می‌توان به نقش محتوا پی برد.

جو پولیتزی معتقد است وقتی در کسب و کاری از محتوایی استفاده می‌شود که این محتوا گیرا است و یک گروه خاص از افراد را مجاب می‌کند، در این صورت بازاریابی با استفاده از محتوا اتفاق افتاده است و اگر این کار در فضا اینترنت و سرویس‌ها وب مختلف اتفاق بیفتد، در آن صورت به آن بازاریابی دیجیتال می‌گویند.

دمین رایان در این مورد معتقد است که استفاده از محتوا در بازاریابی باعث می‌شود نیاز مشتریان به اطلاعات در زمان کوتاهی ارضا شود که این مورد، باعث می‌شود اعتماد آنها جلب شود و مشتریان به مشتریان بالقوه تبدیل می‌شوند.

نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال
از چه محتوایی می توان برای بازاریابی ارزدیجیتال استفاده کرد؟

از چه محتوایی می‌توان در بازاریابی دیجیتال استفاده کرد؟

از محتواها مختلفی در بازاریابی دیجیتال می‌توان استفاده کرد و نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال را در هر کدام از آنها مشاهده نمود. در ادامه برخی از محتواها را بیان می‌کنیم که در بازاریابی دیجیتال نقش دارند:

استفاده از متن در بازاریابی دیجیتال

استفاده از متون مختلف در بازاریابی دیجیتال، یکی از ابزارهایی است که از ابتدا استفاده می‌شده است. این متون می‌توانند موارد مختلفی را شامل شوند و اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار آنها قرار می‌دهند. در واقع در متن سعی می‌شود نیازها مشتریان برآورد شود.

در واقع بازاریابان با استفاده از متن سعی می‌کنند بفهمند مستری به چه چیزی بیشتر علاقه نشان می‌دهد و به چه چیزی بیشتر نیاز دارد. پس از این کار به معرفی محصولات مرتبط می‌پردازند و احساس نیاز بیشتری را در مشتری ایجاد می‌کنند و ذهن مخاطب را به سمتی حرکت می‌دهند که این محصولات را تهیه کند. با این کار، بازاریاب به سود خود دست می‌یابد و در اینجا می‌توان به نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال نیز پی ببرید.

 استفاده از تصویر در بازاریابی دیجیتال

تصاویر مختلف در بازاریابی دیجیتال نقش مؤثری دارند و از گذشته از آنها استفاده می‌شده است. از این تصاویر اغلب در شبکه‌ها اجتماعی استفاده می‌شود اما مؤثرترین روش استفاده از این تصاویر، آوردن آنها در کنار مقالات و محتواها نوشتاری می‌باشد. طی یک گزارش، ۹۴ درصد از افرادی که از مقالات استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهند مقالات دارای تصاویر باشد. در اغلب موارد، سعی می‌شود از عکس‌هایی در محتوا استفاده شود که کاملاً مرتبط با موضوع هستند.

بهتر است از تصاویری در تولید محتوا برای بازاریابی دیجیتال استفاده شود که خود فرد از محصولات متنوع خود گرفته است. این کار باعث جذب مشتری از طریق جذب اعتماد آنها می‌شود. برای بررسی این موضوع می‌توان به آنلاین شاپ‌هایی مراجعه کرد که از عکس‌ها محصولات خودشان به جای عکس‌ها ژورنالی استفاده می‌کنند که مشتریان بیشتری را به خود اختصاص داده اند و در آنجا به صورت عملی می‌توان به نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال پی برد.

 استفاده از ویدئو در بازاریابی دیجیتال

ویدئوها پرطرفدارترین محتوا در بازاریابی دیجیتال می‌باشند. برای بررسی این موضوع، می‌توان به ویدئوها موجود در یوتیوب توجه کرد که افراد زیادی به آنها توجه نشان می‌دهند. از طرفی وقتی از ویدئو استفاده می‌شود راحت‌تر می‌توان عواطف و احساسات مخاطب را برانگیخت و بر روی آنها تأثیر گذاشت. در ویدئوها می‌توان از تصاویر مختلف و موسیقی استفاده کرد که تأثیر بیشتری نسبت به یک تصویر ساده دارد.

اما باید توجه داشته باشید که برای تولید ویدئوها به زمان زیادی نیاز است و از طرفی هزینه زیادی نیاز دارد. اما برای این موضوع نیز راه حلی وجود دارد و آن استفاده از ویدئوها مرتبط است که از قبل تهیه شده‌اند و اجازه کپی دارند.

 استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی

نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال را می‌توان در استفاده از اینفوگرافیک را نیز مشاهده کرد. وقتی بخواهید در بازاریابی اطلاعات مختلفی را به صورت اعداد و نمودارها بیان کنید بهتر است از اینفوگرافیک استفاده کنید. در واقع با این روش، اطلاعات به صورت بصری به مخاطب انتقال داده می‌شود که تأثیر گذاری بیشتری نسبت به اعداد و ارقام نوشته شده دارد.

 اسکرین در بازاریابی دیجیتال

اسکرین‌ها نیز محتواهای دیگری هستند که در بازاریابی می‌توان از آنها استفاده کرد. در واقع اگر در بازاریابی، در حال بازاریابی یک برنامه خاصی هستید می‌توانید از اسکرین استفاده کنید و مراحل مختلف ثبت نام و معرفی آن را با استفاده از اسکرین انجام دهید. از طرفی وقتی می‌خواهید محصول را به منابع مختلفی مربوط کنید می‌توانید از اسکرین استفاده کنید و از نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

 استفاده از گیف و میم در بازاریابی دیجیتال

میم‌ها از جمله محتواهایی هستند که طرفداران زیادی پیدا کرده است. بازاریاب‌ها می‌توانند با توجه به محصولی که در حال بازاریابی آن هستند، میم تولید کنند و آن را در شبکه‌ها اجتماعی به اشتراک بگذارند. از طرفی برای تولید گیف به هزینه کمتری نیاز است که می‌توان از آنها به جای ویدئوها بهره برد.

نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال
اهمیت محتوا در بازاریابی ارز دیجیتال

چرا محتوا در بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد؟

در واقع محتوا ابزاری برای برقراری ارتباط بین مشتری و کسب و کار می‌باشد. محتوا ابزاری قدرتمند به حساب می‌آید و جنبه‌ها مختلف یک برند را بررسی می‌کند و ارزش آن را به مخاطب اعلام می‌کند که این کار توسط بازاریاب انجام می‌شود. در حقیقت بازاریاب باید حقیقت را در محتوا بیان کند و از این طریق نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال مشخص می‌شود.

با ایجاد یک محتوا با کیفیت می‌توان مخاطبان را به هدف رساند و در نتیجه یک وبسایت در صفحات اول سرچ قرار می‌گیرد و مخاطبین دیگر نیز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و در نتیجه کسب و کار رونق پیدا کند که خواسته بازاریابی دیجیتالی می‌باشد.

Creating new, frequent and insightful content is a healthy and necessary practice of business in any industry.

از طرفی صاحبان کسب و کار مختلف می‌توانند ارزش فعلی و آینده محصولات خود را بیان کنند و آن را افزایش دهند و برای رسیدن به هدف خود، نیاز به تولید محتوا مفید دارند.

یکی دیگر از نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال این است که مشتریان دائمی نیز افزایش پیدا می‌کنند و مشتریان جدیدی نیز جذب می‌کند. در واقع مشتریان شما به آینده و هدف‌ها شما نگاه می‌کنند و سپس تصمیم به خرید می‌گیرند و از این طریق به شما جذب می‌شوند چراکه مردم دوست دارند از نام‌ها موفق خرید خود را انجام دهند.

مشتریان دوست دارند با برندها با ارزش بالا که دارای محتواها قوی هستند ارتباط داشته باشند. در واقع در بازاریابی دیجیتال با استفاده از ایمیل ارتباط برقرار کنند و یا در قسمت کامنت، نظرات خود را بیان کنند.

نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال
نقش انواع رسانه در بازاریابی دیجیتال

انواع رسانه‌ها در قرار دادن محتوا در اختیار کاربران

در قسمت‌ها قبل در مورد ابزارهایی که می‌توان محتوا را به وسیله آن در اختیار مخاطبان قرار داد صحبت کردیم. اما پس از تولید محتوا، آن را باید در اختیار مخاطبین قرار داد تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند. این ابزارها و رسانه‌ها که می‌توان از آنها استفاده کرد شامل موارد زیر می‌باشد:

بازاریابی دیجیتالی با تولید محتوا از طریق ایمیل

ایمیل یکی از ابزارها بازاریابی دیجیتالی می‌باشد که از طریق آن می‌توان نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال را مشاهده کرد. زمانی استفاده از ایمیل موثر خواهد بود که از ایمیل‌ها به درستی استفاده شود و پیام‌ها به نحو مناسبی توزیع شده باشند.

آموزش و پرورش، تبدیل نرخ و راضی نگه‌داشتن مشتریان از اهداف اصلی کمپین‌ها بازاریابی ایمیلی می‌باشد. بازاریابی ایمیلی، بخشی از بازاریابی دیجیتالی محسوب می‌شود و بازاریاب‌ها پس از تولید محتوا می‌توانند از آن بهره ببرند. در واقع از ایمیل‌ها، ایمیل‌ها عمومی و شخصی سازی شده هستند که با استفاده از محتوا هدفمند کار می‌کنند و این ایمیل‌ها در بازه زمانی مشخص به دست مخاطبین می‌رسد.

با مدیریت درست ایمیل‌ها یک بازاریاب می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند. برای دسته‌بندی ایمیل‌ها می‌توان از نظریات مشتریان در این زمینه استفاده کرد. در واقع باید از آنها سؤالاتی را بپرسید و نظر آنها را در مورد مطالبی که دوست دارند دریافت کنند بدانید. از آنها بپرسید که دوست دارند مدت زمانی که این مطالب را دریافت کنند به چه صورتی باشد. پس از اعمال نظرات آنها و ارسال محتواها تولید شده می‌توان به نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال پی برد.

استفاده از وبلاگ در بازاریابی دیجیتال با استفاده از محتوا

وبلاگ‌ها از اهمیت زیادی در بازاریابی با استفاده از محتوا برخوردار هستند بنابراین وبلاگ نویسی به یکی از کارها مهم در روزگار اخیر تبدیل شده است. مقالاتی که در وبلاگ‌ها قرار می‌گیرند می‌توانند شامل محتواها مختلفی باشند که در راستا بازاریابی از آنها استفاده می‌شود و به راحتی در اختیار مخاطبین قرار بگیرد. از طرفی اگر یک وبلاگ به درستی نوشته شود می‌تواند سئو سایت را افزایش دهد وبسایت شما را در صفحات اول جست و جو قرار دهد.

طبق بررسی‌ها صورت گرفته وب سایت‌هایی که در آنها پست‌ها بیشتری قرار می‌گیرد مورد توجه بسیاری از افراد هستند و بازاریابی دیجیتال به وسیله محتوا آنها بسیار کاربردی است و در آن نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال کاملاً قابل مشاهده می‌باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از محتوا در دیجیتال مارکتینگ انجام دادم، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ‌ها می‌باشد. در واقع این افراد، در اینستاگرام فعالیت دارند که می‌توانند در جهت بازاریابی دیجیتال با استفاده از محتوا به شما کمک کرد. برای همکاری با آنها باید تعداد فالور آنها و هزینه‌ای را که دریافت می‌کنند در نظر بگیرید و از آن استفاده کنید.

صفحات فرود پساکلیک

در بازاریابی دیجیتال با استفاده از محتوا، می‌توان از صفحات پسا کلیک استفاده کرد  که می‌تواند شامل ثبت نام در موارد مختلف می‌توان استفاده کرد. این صفحات شامل فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند کاربران را تشویق کنند تا وارد سایت شوند و از آن استفاده کنند و از این طریق بازدید وبسایت افزایش پیدا می‌کند.

نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال
نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال

کلام آخر

در این مقاله در مورد نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال صحبت کردیم. در بازاریابی می‌توان از ابزارها مختلفی استفاده کرد تا یک محصول را به مشتریان شناساند که یکی از این ابزارها محتوا است. در واقع محتوا در بازاریابی باعث می‌شود سئو سایت افزایش پیدا کند و افراد زیادی می‌توانند از سایت دیدن کنند که از متن، تصاویر، ویدئوها و گیف‌ها مختلفی می‌توان استفاده کرد.

وقتی یک محتوا برای بازاریابی دیجیتال ایجاد شود، می‌تواند ارتباط خوبی را بین مشتری و صاحب کسب و کار ایجاد کند و آنها با یکدیگر ارتباط داشته باشند. از طرفی صاحبان کسب و کار می‌توانند آینده‌ای که انتظار دارند را برای مشتریان خود ترسیم کنند و از آنها دعوت کنند که برای رسیدن به آن هدف، آنها را یاری کنند.برای ارائه محتواها می‌توان از وسایل مختلف استفاده کرد که شامل ایمیل، شبکه‌ها اجتماعی و غیره می‌باشد.

امیدواریم این مطالب بتواند در راه رسیدن به هدفتان به شما کمک کند و شما را به آنچه می‌خواهید برساند.

 

 

سوالات متداول

نقش محتوا در بازاریابی دیجیتال چیست؟

با استفاده از محتوا مناسب، سئو سایت افزایش پیدا می‌کند که این افزایش یافتن باعث می‌شود افراد زیادی به سایت توجه کنند و از این طریق کسب و کار رونق پیدا کند.

تولید محتوا با استفاده از چه مواردی امکان پذیر است؟

برای تولید محتوا می‌توان از متن و مقاله، تصاویر، ویدئو، گیف و غیره استفاده کرد.

با استفاده از چه ابزارهایی می‌توان محتوا تولید شده را در اختیار کاربران قرار داد؟

اغلب این کار با استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌ها اجتماعی مانند اینستاگرام، ایمیل و غیره انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

هفت + 10 =

فهرست