بازاریابی سئو چیست؟

بازاریابی سئو چیست؟

سئو، شامل فعالیت‌ها مختلفی است که صورت می‌گیرد تا سایت در رتبه‌ها بالایی در موتورها جست‌وجو قرار بگیرد که شامل پیدا کردن کلمات، تولید محتوا، بررسی فنی سایت و غیره می‌باشد. یک سئو کار در زمینه سئو، با موارد و مفاهیم مختلفی رو‌به‌رو می‌شود و سؤالات متعددی برای او طرح می‌شود. یکی از این سؤالات این است که بازاریابی سئو چیست؟ در ادامه این مقاله، قصد داریم تا به این پرسش پاسخ دهیم و شما را با این نوع بازاریابی آشنا کنیم.

 

بازاریابی سئو به چه معنایی می‌باشد؟

برخی از افراد بر این باور دارند که بازاریابی سئو و بازاریابی محتوا، مفهوم مشابهی دارند. بنابراین برای داشتن یک سئو مناسب و بهینه‌سازی سایت باید محتوایی قوی و مناسب تهیه شود. بخشی دیگر، بازاریابی سئو را کاملاً مرتبط با ذات حرفه‌ای بازاریابی مربوط می‌دانند. بنابراین افراد مختلف، نظرات مختلفی در مورد آن دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بازاریابی سئو چیست؟
بازاریابی سئو چیست؟

آیا بازاریابی محتوا و بازاریابی سئو یکسان هستند؟

در این مقاله به دنبال پاسخی برای این پرسش هستیم که بازاریابی سئو چیست؟ که به عقیده‌ای برخوردیم که معتقد است بازاریابی محتوا و بازاریابی سئو یکسان است. بر اساس این باور، سئو شامل یافتن و یا ایجاد تقاضا می‌باشد که محتوا به این تقاضا پاسخ می‌دهد. بنابراین، سئو بدون تولید محتوا، هیچ معنا و مفهوم خاصی ندارد و کاربردی نیز برای آن دیده نمی‌شود. درواقع با استفاده از سئو، بهترین کلمه کلیدی انتخاب می‌شود و محتوا از آن‌ها استفاده می‌کند.

اگر این عقیده درست باشد، باید بررسی شود که بازاریابی در محتوا چگونه انجام می‌شود. برای تولید یک محتوا باید کلمات کلیدی مؤثر را در بازاریابی بیابند و از طریق آن، محتوایی را ایجاد کنند که بتواند سئو بالایی داشته باشد. پس این دو مفهوم دوباره با یکدیگر و در کنار هم مورداستفاده قرار گرفت که درواقع مکمل یکدیگر هستند. بنابراین توضیحات به‌صورت کلی بیانگر بازاریابی سئو است که ازنظر یک عقیده می‌باشد. در ادامه عقیده دیگر را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

Search engines like Google and Bing use crawlers, sometimes also called bots or spiders, to gather information about all the content they can find on the internet. The crawler starts from a known web page and follows internal links to pages within that site as well as external links to pages on other sites. The content on those pages, plus the context of the links it followed, help the crawler understand what each page is about and how it’s semantically connected to all of the other pages within the search engine’s massive database, called an index.

بازاریابی سئو با استفاده از تکنیک‌ها موجود در بازاریابی

در توضیحات قبل بیان شد که دسته‌ای از افراد عقیده دارند که بازاریابی سئو، مانند بازاریابی برای محصولات دیگر می‌باشد چراکه هر محصولی به هر صورتی که باشد، نیاز به بازاریاب دارد تا محصول و خدمات آن، به بازارها مصرف‌کننده معرفی شود. درواقع سئو کار در این مورد کالا و خدمات خود را به سایت‌ها مختلف ارائه می‎دهد و برای یافتن مشتری، به بازاریابی نیاز می‌باشد. بنابراین این فرد باید مانند دیگر بازاریاب‌ها برای ارائه خدمات خود، مشتری را بیابد و یا این کار را به بازاریاب‌ها انتقال دهد.

با توجه به هر دو تعریف، به بازاریاب سئو نیاز است تا بتواند مشتری مناسب و یا کلمات کلیدی مناسب را بیابد.

وظیفه بازاریاب سئو چیست؟

در خصوص بازار یابی سئو با مفهومی به نام بازاریاب سئو مواجه شدیم. بازاریاب شخصی است که در کسب‌وکارها مختلف فعالیت می‌کند و آن محصول و یا خدمات مربوطه را به‌طور کامل، در اختیار افرادی که به آن نیاز دارند قرار دهد. بنابراین افرادی که کار سئو را انجام می‌دهند یک بازاریاب داخلی دارند که این فرد با استفاده از دانش و اطلاعات خود، به سئو کار کمک می‌کند تا وب‌سایت را به‌درستی طراحی و مدیریت نماید تا وب‌سایت در جایگاه بالا نتایج قرار بگیرد.

بنابراین بازاریاب باید توانایی کامل را داشته باشد تا بتواند کارش را به‌خوبی انجام دهد و از این طریق، مشتری جذب نماید. بنابراین بازاریاب سئو، برای سئو کردن سایت‌ها مختلف از طرف مشتری‌ها گوناگون، باید بداند که جامعه هدف در کجا باید به دنبال آن بگردد که در پاسخ به بازاریابی سئو چیست؟ به آن رسیدیم.

بازاریابی سئو چیست؟
نکاتی که باید در بازاریابی سئو رعایت شود

نکاتی که در بازاریابی سئو باید رعایت شد.

در بازاریابی سئو، باید نکاتی رعایت شود که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم:

  • در قدم اول، باید هدف از این بازاریابی مشخص گردد.

در این بازاریابی، باید هدف خود را مشخص کنید مثلاً می‌خواهید وب‌سایت، به چه میزانی بازدیدکننده داشته باشد، به چه میزان برای کالاها خود به مشتری نیاز دارید و می‌خواهید آن‌ها را به فروش برسانید، ترافیک سایتتان در چه حدی می‌خواهید باشد و غیره. این اهداف را باید اولویت‌بندی کنید و بر اساس اولویت خود، گام‌ها مناسب را بردارید تا بتوانید به نتیجه مطلوب خود برسید و در صفحات برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.

  • تحقیقات به‌صورت کاملاً علمی در مورد بازار تجارت صورت بگیرد.

در خصوص بازاریابی سئو به نکاتی درباره بازاریابی اشاره می‌کنیم که یکی از آن‌ها، تحقیقات به‌صورت علمی در بازارها تجاری می‌باشد. برای آغاز کردن فعالیت خود، باید یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و در زمینه‌ای که در حال فعالیت در آن هستید، باید تحقیقات اولیه‌ای را انجام دهید تا بتوانید در حرفه خود به موفقیت دست‌یابید و سایت بی‌نظیری را پایه‌گذاری کنید. بنابراین تحقیقات شما، باید به‌صورت کاملاً علمی باشند تا بتوانید تشخیص دهید که مشتریانتان به دنبال چه چیزی هستند. برای این کار، می‌توانید از فرم‌ها مختلف نظر سنجی استفاده کنید و با بررسی آن‌ها، برنامه‌ریزی لارم را صورت دهید.

  • درباره رقبا، باید تحقیقات به‌صورت کامل انجام شود.

در گام بعدی پاسخ به سؤال بازاریابی سئو چیست؟ و نکات مربوط به بازاریابی، باید در مورد رقبایتان به‌صورت کامل تحقیق کنید. با انجام این کار می‌توانید به نقاط ضعف و قوت رقبایتان پی ببرید و استراتژی آن‌ها در مورد افزایش کاربرانشان را بیاموزید. پس‌ازآن، تفاوت کارتان را با کار رقبایتان بررسی کنید و سعی کنید عیب و ایرادات خود را برطرف نمایید و نقاط قوت خود را نیز بیشتر عرضه کنید. در نظر داشته باشید در این قسمت، نباید از رقبایتان کپی کنید و فقط از آن‌ها و عملکردشان باید درس بگیرید.

  • بودجه موردنظر که درباره این بازاریابی که نیاز مصرف شود، باید در نظر گرفته شود.

نکته‌ای که بازاریابی سئو وجود دارد، این است که شما می‌خواهید چقدر هزینه کنید. این هزینه ‌بر اساس کارهایی که شما نیاز به انجام دادن آن‌ها دارید مشخص می‌شود.

  • اولویت‌ها و منابع باید مشخص شوند.

در این کار، باید بدانید که قدم‌هایتان را چگونه می‌خواهید بردارید و در این راه به دنبال چه هدفی هستید. بنابراین باید اولویت‌ها خود را مشخص کنید و پس از مشخص کردن آن‌ها، باید بدانید که بودجه خود را و خدماتی را که نیاز دارید، قرار است از کجا تأمین شود.

  • در بازاریابی، باید فرد مسئولیت‌پذیری داشته باشد.

در کار بازاریابی سئو و دیگر کارها باید مسئولیت خود را بدانید و به‌درستی آن را به انجام برسانید و با استراتژی و برنامه لازم روبه‌جلو به حرکت کنید تا به اهداف والا خود دست‌یابید.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا به پرسش بازاریابی سئو چیست؟ پاسخ داده شود و این نتیجه حاصل شد که بازاریابی سئو به تولید محتوا ربط دارد و سئو کار، باید مانند بازاریابی در تلاش باشد تا بتواند خدمات و کالا خود را به دیگران عرضه کند و به آن‌ها بشناساند که وظیفه این فرد است. در طی بازاریابی سئو نیز باید نکات مختلفی را رعایت کند. امیدواریم این مطالب، بتواند به شما کمک کند و مسیر را برایتان هموارتر بنماید.

 

 

سوالات متداول

  • بازاریابی سئو چیست؟

بازاریابی سئو به این معنا می‌باشد که سئو کار باید مانند هر بازاریاب دیگر خدمات و محصولات خود را به دیگران نشان دهد و آن‌ها را با ویژگی‌ها کار خود آشنا کند تا بتواند مشتریانی برای آن‌ها بیابد.

  • آیا بازاریابی سئو و تولید محتوا دو امر متفاوتی هستند؟

این دو مفهوم متفاوت هستند اما همان‌طور که در متن گفته شد، کاملاً به یکدیگر مرتبط‌اند.

  • در بازاریابی سئو چه نکاتی باید رعایت شود؟

در بازاریابی سئو باید نکاتی مانند هدف‌گذاری، تعیین بودجه، تحلیل رقبا، جست‌وجو کامل، تعیین اولویت و منابع به‌خوبی مشخص گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

هشت − 4 =

فهرست