جلوههای بصری همیشه مهمترین ویژگی تبلیغات یک محصول بودهاند، در واقع هرآنچه به دیده زیباتر باشد روی تصمیمگیری تأثیرگذارتر است؛ بنابراین هرچه طراحی و جلوه محصول زیباتر به نظر برسد بیشتر و بهتر فروخته میشود. استفاده از گرافیک قوی و تخصصی میتواند احساسی خوب به مشتری القا کند، همانطور که طراحی ضعیف و غیراصولی شاخص فروش محصول را پایین میآورد.
استفاده از رنگها و طرحهای منحصربهفرد و جذاب که متناسب باهدف کسبوکار شما باشند سبب جذب مشتری و در نهایت فروش بیشتر محصولات میشوند. اهمیت ندادن به موضوع پراهمیت طراحی خطای بزرگ برای صاحبان مشاغل است، در واقع باید بدانید تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات و افزایش فروش دو امر کاملاً مرتبط هستند و دستکم گرفتن تأثیر طراحی گرافیک کار چندان عاقلانهای نیست.
طراحی گرافیک چیست؟
طراحی گرافیک در واقع بهکارگرفتن ذوق و استعداد در کنار تخصص و مهارت است؛ این کار شامل فرایندی با استفاده از ارتباط تصاویر بوده و در واقع هدف اصلی در طراحی گرافیک استفاده از تصاویر و نمادهای خاص و پرمعنی است، مجموع تمامی این کارها محصولی را پدید میآورد که از آن تحت عنوان طراحی گرافیک یاد میشود. وظیفه یک طراح گرافیک آن است که با استفاده از ابزارهایی مانند اسکچ پد، کتاب طراحی گرافیک و سایر تکنیکها و ترفندهای اپلیکیشنهای طراحی یک تبلیغ جذاب و منحصربهفرد تولید کند؛ بنابراین این کار باید بامهارت و تخصص صورت بگیرد.
تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات و افزایش فروش
نقش طراحی گرافیک تبلیغات جذب بیشتر مشتریها و در نتیجه فروش بیشتر محصولات است؛ به طور مثال با مرور فعالیتهایی که در برنامههای مانند یوتیوب داشتهاید متوجه میشوید که در اغلب مواقع ویدئوهایی را انتخاب و لود میکنید که از آنها تصاویر کوچک و جذاب دیده باشید! همین مسئله بیانگر میزان تأثیر و اهمیت تصاویر گرافیکی است. با نگاهی دقیقتر متوجه خواهید شد که این مسئله در دنیای اینترنت و بازاریابی دیجیتال نیز صادق است، بهعبارتدیگر تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات و افزایش فروش دو مؤلفه جداییناپذیر هستند که چه در بازاریابی آنلاین و چه در بازاریابیهای میدانی مؤثر خواهند بود.
طراحی گرافیکی بهترین ابزار برای جلبتوجه مشتری است و اگر بهصورت هوشمندانه صورت بپذیرد با کمترین هزینه شما را به هدف سوددهی بیشتر میرساند. همانطور که میدانید بازاریابی دیجیتال وابسته به تحویل تصاویر و محتواهای جذاب و آموزنده است، طراحی گرافیکی تبلیغات در واقع به معنی پیادهسازی ایدههای یک شرکت در قالب تصاویر و نمادها است تا با استفاده از خروجی این کار ارتباط مؤثری بین فروشنده و خریدار شکل بگیرد.
بهطورکلی طراحی محصول شما باید به صورتی باشد که در کمترین زمان ممکن توجه مخاطبین را بهسوی خود جلب کند چرا که امروزه مخاطبان زمان زیادی را صرف دیدن تبلیغات نمیکنند؛ بنابراین شما باید بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن اذهان عمومی را بهسوی محصول خود جلب کنید، در واقع تأثیر طراحی گرافیکی در تبلیغات و افزایش فروش تا حد زیادی وابسته به خلاقیت و توان اثرگذاری شماست.
چگونگی تأثیر تصاویر بر بازاریابی دیجیتال
- یک فرصت ایدهآل برای فروش بیشتر:
طراحی گرافیک تبلیغات مبتنی بر فکر و خلاقیت است و اگر این دو مؤلفه در انجام کار شما بهخوبی رعایت شوند میزان فروش را به طور چشمگیری افزایش میدهد. همانطور که میدانید مردم جذب چیزهای منحصربهفرد میشوند؛ بنابراین هرچه تبلیغات شما کیفیت و طراحی بهتری داشته باشد مشتریان بیشتری را به خود جذب میکند.درنتیجه تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات و افزایش فروش را برای شما به همراه خواهد داشت.
- وسیلهای برای جذب ترافیک وبسایت:
انواع محتوای گرافیکی اگر بهدرستی ارائه شوند نرخ کلیک سایت شما را افزایش میدهند. طبق آمارهای ارائه شده تصاویر بیش از هر محتوای دیگری ذهن مخاطب را به خود مشغول میکنند، طراحی خلاقانه و جذاب علاوه بر سر پا نگهداشتن وبسایتتان ترافیک بیشتری را به آن جذب میکند؛ بنابراین استفاده از یک گرافیست ماهر لازمه تبلیغات دیجیتال مارکتینگ است.
- انتقال پیام و حل مسئله:
بهقولمعروف گاهی کلمات از بیان اصل موضوع قاصر هستند و در واقع نمیتواند اطلاعات درست و دقیقی از محصول ارائه کنند، در چنین شرایطی لازم است که طراحان گرافیکی وارد عمل شوند. آنها با استفاده از تصاویر و نمادهای مرتبط اطلاعات دقیقی از برند شما را به مخاطب انتقال میدهند. از طرفی انتقال برخی اطلاعات ممکن است با پیچیدگیهایی همراه باشد در چنین شرایطی استفاده از دنیای رنگ و تصاویر در قالب مناسب به کمک شما خواهد آمد و تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات و افزایش فروش را منجر میشود.
- جلب اعتماد مشتری:
یک طراحی مناسب در واقع نشانه حسننیت شما نسبت به مشتری است، در واقع با ارائه تصاویر منحصربهفرد به مشتری نشان میدهید برای او ارزش قائل هستید. همین موضوع سبب ایجاد حس احترام به دو طرف بین شما و مخاطبین خواهد شد.
از طرفی هرچه شرح محصول شما کامل و جامعتر باشد، بینندگان را آگاه میکند دقیقاً با چه چیزی مواجه هستند. آنچه مسلم است آن است که شما باید از هر فرصتی برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنید؛ بنابراین لازم است طبق یک برنامه منظم و از پیش تعیین شده این کار را به بهترین نحو به انجام برسانید.
When creating the look and feel of a design, designers study the layout, color, schematics, content, typography, patterns and repetition. Using these design elements they create a cohesive and harmonious content that is able to guide the viewer through the information.
کلام آخر
تبلیغات مهمترین رکن دیجیتال مارکتینگ است؛ اگر بخواهیم از ارتباط دوطرفه تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات و افزایش فروش چشمپوشی کنید ممکن است با بنبست مواجه شوید. بهطورکلی هر وبسایت یا صفحه تجاری نیازمند یک طراح گرافیست ماهر است تا با استفاده از ابزار پیشرفت گرافیکی یک تبلیغ جامع و جذاب ارائه کند، اگر تجارتی بهدرستی تبلیغ شود پیشرفت میکند.
وجود پوسترهای جذاب و خیرهکننده فرصتی ایدهآل برای جذب مشتری است؛ بنابراین کمال توجه به ارتباط دوسویه تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات و افزایش فروش و به رشد برند شما میشوند وجود یک گرافیست ماه به شما کمک میکند تا به هدف سوددهی بیشتر برسید.
سؤالات متداول
- تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات و افزایش فروش ارتباطی با یکدیگر دارند؟
بهطورکلی هرچه تبلیغات یک برند تجاری جذابتر باشد مخاطبین بیشتری را به خود جذب میکند جذب مخاطب بیشتر به معنی افزایش میزان فروش است.
- چرا تبلیغات گرافیکی از سایر محتوای دیجیتال برتر هستند؟
طبق دادههای روانشناسی تأثیر تصاویر بسیار بیشتر از انواع محتوا است به عبارت بهتر میزان توجه مخاطبین به محتواهای تصویری بسیار بیشتر از سایر محتواهاست.
- طراحی گرافیکی چیست؟
طراحی گرافیکی بهکارگرفتن ذوق و استعداد در کنار مهارت و تخصص است یک گرافیست ماهر با استفاده از تمامی این موارد و بهکارگیری تکنیکهای گرافیکی به خلق اثر ای جذاب و منحصربهفرد دست میزند اثری که از آن بهمنظور جذب مشتری استفاده میشود.